Wadah Madrasah Pengalaman: siapa kau si penyamar wan_hazel


Monday, July 6, 2009

siapa kau si penyamar wan_hazel


Salam...


First of all,maaf dipohon kerana mengguna istilah 'aku' sebagai kata ganti diri dalam entri kali ini. Kepada yang lebih tua,kakak kakak dan abang abang saya sentiasa menghormati kalian. Entri kali ini lebih selesa jikalau saya menggunakan istilah 'aku'.

Hmm,wan_hazel,apa lagi aku nak cerita.


Hati rajuk ku yang berbicara. Marah barangkali.cry icon


Tercalit sudah lumpur di laman ku, bukan kerna aku, bukan jua pinta ku, inginku,hajat ku jauh sekali bukan. Apa ada nya aku, hingga begini jadi nya. Malu ku kerna kamu parasit. Hina ku kerna kamu penyamar. Siapa kamu dibalik nama ku. . .

Suatu hari aku tersentak, penuh kehairanan, berkerut dahi ku tatkala memerhati disuatu ruangan portal yang sebelum ini belum ku jejak lagi sekian lama. Disana ada satu ukiran, hina benar penulisan nya. Mengapa pula perlu aku yang terasa???. Ini benar agak bengang aku ketika itu, Wan_hazel nama aku yang dijadikan perantaraan, ertinya wan_hazel lah yang mengukir kata kata penghinaan itu. Buat teman , percayalah itu bukan aku. Tergamak ka aku akan menghina kalian. Aku bukan yang sempurna, aku serba kekurangan. Maaf kan aku bagi pihak yang menyamar sebagai wan_hazel tersebut.

Hendak ku marah apa daya ku, hendak ku keji itu bukan caranya, siapa aku yang hendak berkelakuan sebegitu. Aku bukan seperti dia, menghina menggunakan nama aku. Alangkah berdosa nya perbuatan itu. Kita sama manusia, mengapa perlu begini. Cemburu agak nya. Perbuatan kamu hanya Tuhan yang membalas Nya.

Jauh benar hati kecil ku berlari alangkah kuat rajuk nya, terasa akan diri ini terlalu hina. Hingga teman rapat sang hati mula berbicara. Akal ku mula membuat perhitungan, "layakkah aku jadi kawan, layakkah aku disisi Nya, layakkah aku disini, layakkah aku terus melakar diterak ini.?".

Aku tahu lari bukan jalan yang terbaik untuk menyelesaikan semua masalah. Andai ku lari pasti ada yang menahan. Memang benar nama ku tak secantik permata tapi aku masih ada adab dan sedar diri. Benar, aku tahu aku sering menasihat, tapi aku hina,jahil, itu aku bagaimana pula aku hendak menasihat. Benar jalanku kekadangnya tersimpang jauh dari lurus nya jalan bercahaya, namun budi baik korang tak mungkin akan aku lupa.

Ini hanya untuk kau si penyamar. Hanya untuk kau, andai ku tahu sapa kamu dibalik nama ku wan_hazel tersebut, sungguh kah beruntungnya kamu terlakar nama di teratak usang aku. Sudah lah,tinggal tinggal kan lah, hilang hilangkan lah perkara yang menghina itu. Andai berani, guna lah nama sebenar tinggal kan link ke portal kamu. Berani lah kerna benar. Mungkin kamu takut dan timbul nya perasaan cemburu. Ukiran ini memang hanya untuk kamu si penyamar Wan_hazel. Aku diam jangan dikata tiada api kemarahan. Pesanku kepada kamu, andai melangkah kehadapan janganlah terlalu cepat hingga tidak lagi kau menoleh ke belakang. Andai tiada angin tak kan sang pokok akan bergoyong. Aku disini sentiasa disin,aku tetap disini. Andai ku pergi,itu pun hanya sementara.


Perkara yang akan aku lupakan,berakhirlah.

kitty pc


Owh ya,terlupe plak,saya tidak akan ditugaskan ketempat yang jauh.hehehe.so,tu je lah.

Photobucket

Noktah

Wan_hazel is my name.



3 comments:

d i D a_LittLeBaby said...

wan,

aku faham perasaan ko.koz sebelum nie...minggu lepas ar..ade jugak orang yang menggunakan link aku untuk kepentingan diri sendiri....dia mengutuk..mengeji...menggunakan link aku..sampaikan follwer2 blog yang dikeji..dikutuknya itu maki hamun kat aku..mcm2 la ddrng kate..upe2nye ade orang use my link...kita berdoa aja supaya insan yang tak bertamadun itu adapat balasanya...

Wan_hazel said...

amen...ehhehe...tu lah kan,,,susah kan kite plak,,menyampah,,hehhe

neiyqhiey said...

love 2 read ur blog..
pop seyh,,,blog msok mjlh YEZZ...
I got ur link from Yezz..