Wadah Madrasah Pengalaman: kemaskini Blog setelah sekian lama


Tuesday, July 12, 2011

kemaskini Blog setelah sekian lama

.




Salam Korang..

Dah hampir beberapa tahun Wan dalam dunia Blog nie..Mula mula fikirkan Blog nie hanya sekadar tempat untuk diari maya dan tak terfikir pun nak cari income tambahan..Sekitar tahun 2008 penulisan Wan masih berbentuk kebudak budakkan dengan ayat yang tunggang langgang dan susunan perkataan dengan bahasa S.M.S atau singkatan yang menyemakkan sedikit mata akal..Keselesaan pembaca Wan lansung tak hiraukan..Biarlah asalkan hati senang atau lebih mudah "Blog aku suka hati aku lah"...Dulu memang tak de pendirian dan karakter sendiri dalam Blog nie..Penggunaan kata ganti diri yang asyik bertukar tukar .. Sampai sekarang pun masih kekal dengan penggunaan kata ganti diri pertama yang beraneka..kekadang Wan..kekadang aku dan kekadang saya..Sebab itu jugak lah Wan kekalkan "maaf penggunaan kata aku pada yang lebih dewasa"..


Bila bercerita mengenai pengalaman berblog...Wan lebih mudah menjawab liku itu ada dimana mana.

"Berbloglah dengan cara sendiri , setiap yang diluahkan memang akan dilihat dengan pelbagai perpekstif dan fikiran..setiap orang ada cara nya..Apa yang membezakan kita semua adalah cara..jadi gunalah kelebihan untuk jadi yang terbaik..Setiap manusia tak kan ada yang sempurna.."

Sumber : Hazel majalah Blogger online masa kini..


Dalam dunia Blog ..Wan sentiasa memastikan dan mencuba tidak terjerumus dengan kecoh kecoh politik blogger..Biarlah mereka mengerutkan dahi dan yang pasti Wan sentiasa berikan senyuman..Muak dengan sikap segelintir blogger dengan taktik yang kotor dan Blogger yang bermuka muka.Sering kali baling batu sembunyi tangan.


Siapa bilang hidup sebagai seorang blogger adalah yang terhebat??Pasti ada yang merasakan menjadi seorang blogger adalah sesuatu yang hebat lebih lebih lagi bila Blogger itu dikenali..Ada apa dengan Top Blogger???..tepuk dada tanya selera...


Terima kasih kat korang andai sehingga ke perenggan ini korang baca..Dan bagi yang masih mengikuti perkembangan Blog Wan..Wan ucapkan setinggi tinggi jutaan terima kasih..Kerana kalian lah Blog Wan masih kekal sehingga ke hari ini..Dan tak lupa juga kepada syarikat iklan yang sponsor Blog Wan nie..http://www.nuffnang.com.my/.Sekali lagi terima Kasih.


Rindu akan Blogger yang sama sama bertapak dengan Wan suatu masa dulu..


papai.


.




10 comments:

kak qiss said...

ajar la akk camne nk dapat income..dah berblog dekat 3 tahun..x dapat apa pon...huhu..saje je suka suki nk berblog tp kalo dapat tmbh income lagik la suka kan..hihi

Wan_hazel said...

akak...akak cuma perlu pasang iklan je kat blog...nuffnang ke ..adverlets ke..churp2 ke..innity ke...sambil kak berblog leh lah dapat income lebih...hehehe

Gadis berkaca mata said...

Salam...
Nak ty sikit boleh.
macam mane nak buat yang title sebelah sidebar tu berkotak eyh?

NNisa said...

tak pandai la nak berblogging ni. tade bakat kott. bace org lain punye bes je. hmmm

Wan_hazel said...

Nor Shazana

title seblaj sidebar???yg tu nak wat kotak border ke kotak edit sndri dr adobe??

Wan_hazel said...

NNisa


ehehhe...wan dulu pun tak reti nak berblog nie..bedal je..

Afiqa Dayana said...

sye baru lagi dlm blogger ni .
bru sebulan lebih .
tlg beri tnjuk ajar yee .
hihi :D

Wan_hazel said...

hehehe..boleh je...law de pape leh tanya k..

Unknown said...

mcmne pulak klu nk kemaskini blog yg bru wat ek? Nurul bru wat blog time akhir bulan mei.. dan mule aktif blog time pertengahan jun..

Wan_hazel said...

kasi taw je start bila dan mula aktif bila..pengalaman apa semua tu...ehhehe...apa yg dapat dr blog nie...apa2 je