Wadah Madrasah Pengalaman: Hazel majalah Blogger online masa kini..


Wednesday, March 16, 2011

Hazel majalah Blogger online masa kini..

.





"Hidup nie simple je...Law ade,adelah..Law tak de, tak delah..Tak yah berharap sangat pun"Begitulah respon Wan atau lebih dikenali sebagai Wan Hazel apabila ditanya mengenai kehidupan sebagai blogger dan pelajar yang kini masih menuntut dalam jurusan kejuruteraan elektrik kuasa program gandingan UTM di kolej ICATS.

"siapalah saya jika dibandingkan dengan blogger blogger lain yang banyak lagi diluar sana.Ramai lagi blogger otai yang saya hormat sebagai orang lama dalam dunia blogger nie.Memang terasa kecil je..Cikkeding"..sambil tergelak Wan Hazel dengan sikap yang merendah diri.


Mahupun begitu sibuk dengan kehidupan luar dan pelajaran yang digalas ,Wan Hazel tidak pernah lupa untuk berborak bersama blogger blogger yang sering menjenguk blog beliau..Pantang mempunyai masa terluang,Wan Hazel pasti menyajikan pelbagai info dan kisah kisah seharian beliau.


Ditanya sampai bila akan menjadi blogger.Wan hazel tanpa teragak agak memberitahu yang dia tidak mempunyai sasaran umur untuk berhenti berblog..Jelas Blogger yang meningkat populor masa kini.Selagi ramai pengunjung blog dan blogger yang masih menerima beliau,beliau akan terus berkarya.

"Saya seronok dengan kehidupan sekarang nie.Nak kejar populariti tu memang tak lah..Berkarya adalah jiwa saya..Disamping boleh menambahkan pendapatan saya..Saya turut berkongsi ilmu ...Tak kisah lah law ada yang mengutuk belakang saya..Sebagai seorang Blogger saya boleh menerima sebarang pendapat , itupun dengan cara yang betul.."


Bercerita tentang perkembangan terkini, Wan Hazel memberitahu dia semakin sibuk dengan pelajaran disamping sibuk menyiapkan tempahan template dan header untuk blogger. 18 - 23 bulan april beliau akan terbang ke kuala lumpur bagi menyelesaikan ujian makmal di UTM semarak.

"Kemungkinan seminggu di UTM semarak saya tak dapat nak luangkan banyak masa di Blog atau mungkin akan membiarkan Blog bersawang untuk sementara waktu..Apa yang penting saya perlu utamakan..lagi pun pelajaran amat penting dalam kehidupan..Seminggu bukan lama pun..pejam celik pejam celik je..Sesapa yang berada di Kuala Lumpur boleh lah berjumpa saya nanti..Itu pun kalau terserempak.."ujar Wan Hazel .


Berkongsi tentang penggunaan Adobe Illustrator dan Adobe Photoshop pula,Wan Hazel memberitahu diri sendiri tidak percaya akan kebolehan dalam penggunaan software berkenaan walaupun tidak pernah mengambil jurusan graphic editing.


"sekadar hobi masa bosan..Godek godek boleh lah..dan skang saya dapat kuasai penggunaan software berkenaan,Sebab tu lah saya tak pernah jemu beritahu kalau nak belajar biar belajar sungguh sungguh dan kalau nak main main..main main lah betul betul.Sampaikan ada yang labelkan saya sebagai budak multi intelligence


Berbloglah dengan cara sendiri , setiap yang diluahkan memang akan dilihat dengan pelbagai perpekstif dan fikiran..setiap orang ada cara nya..Apa yang membezakan kita semua adalah cara..jadi gunalah kelebihan untuk jadi yang terbaik..Setiap manusia tak kan ada yang sempurna..Saya sekadar menyatakan pendapat ..Saya pun tak sempurna..banyak lagi yang perlu saya belajar...nanti ada lak yang kondem saya..Cukuplah dengan isu Anon sebelum ini...Owh ye..Meniru tidak salah tapi yang salah adalah menipu..jangan lah mengaku jika itu bukan hak kita."Ujar Wan Hazel mengakhiri perbualan.





.



19 comments:

dill said...

comel jek :)


Miss Dill^^

han hanan said...

nice en3 wan!

Unknown said...

hye wan!;)

Unknown said...

nice lah wan :)

A. said...

Hoho, chaiyok wan :D

Wan_hazel said...

heehe..tengs...entri utk suka2..ada maslah dalam kehidupan so wat bende yang boleh mnggembirakan

~aYeeN & SuE~ said...

mcm kne intebiu tol2 jek..insyaAllah 1 day t..gd luck on ur study n blogging..

saffa hamzah said...

wahh.. betul.. sy blajo edit gambo phtoshop kat sni.. mmg power lla wan!!

Ra said...

whoaa , best entry ni :DD

nis humairah said...

wahh~
masuk majalah??

Unknown said...

wahhh..c0ngrate wan~..
harap2 pasni wan still bg info2 best lg kt cni...yuri slalu ja usya cni..tp kn, mcm ssh plak yuri nk shout out kt wan pnyer..jd yuri komen cni jalah ea...hahah

keep gud work dear~

yUmIyUrI said...

my encem boy !!!

Unknown said...

assalam wan,,
ade software cyberlink power director x?? acu ade tp serial number plak xde,.,huhu,.,tringin sgt T_T

Alia Rahmat said...

weeeee~ alia suka suka suka.. like like like .. thumbs up !

Eiraamoi Eira said...

wan comel ;D

Wan_hazel said...

tengs all..peace....

nancy neng said...

relax wan..btw..entry ne best..cam betol jek temuramah..huhu..kredit utk wartawan..hehe

Jenny Pa-un said...

superb hehe kdak kena temu ramah bna2 jak hehehe... kmek suka entri tok hehhe..

Wan_hazel said...

hehehe..makceh...temu ramah perasan kedririk jak ya,..ehehe