Wadah Madrasah Pengalaman: Demi sebaris ayat


Thursday, December 6, 2012

Demi sebaris ayat

.




Assalamualaikum...


Aku sekali lagi dengan tangisan doa ku. Sebak ku kadang terkeluar didengari ketika makna doa tentang ALLAH segala pengampunan kubacakan. Barangkali yang menghayati turut merasai sebaknya . Barangkali tahun ini mempertemukan cinta yang sangat sejati. Tangisan itu terbit daripada dalam hati yang cintakan ALLAH. Malu dengan kemurahan hati ALLAH yang terlalu pemurah untuk mengampunkan dosa - dosa hamba Nya.


Masyaallah, bagi aku yang berbuat dosa ‘ hitam’ yang terpalit dalam sejarah hidup tidak mampu membersihkan daki kotoran itu. Tetapi, sebaliknya ALLAH dengan rahmat cintaNya masih mahu mengetuk pintu hatiku untuk sentiasa berbicara tentang cintaNya.   


Siapalah aku ketika disapa tuhan dengan segala nikmat yang diberikan?    


Kadang hidup ini penuh dengan rasa bimbang , takut dan gelisah..  Padahal yang berlalu pasti saja berlalu. Namun tiap kali teringat , pasti saja segala nya berputar kembali . Aku tahu dia juga manusia aku juga manusia..  Kehidupan insan di dunia ini sangat berbeza. Dan, kerana perbezaan itulah yang memungkinkan kita mampu melengkapi antara satu sama lain. Namun, kadangkala kita tidak sedari perbezaan yang ada itu telah membuatkan kita jauh daripada orang lain. Jadi dimana kita? aneh bukan kehidupan ini. Keanehan itulah yang membuatkan dimana kita kini.. Alhamdullillah..


Dan kerna itu lah aku bersyukur selayak layaknya dengan ketentuan ALLAH .. Perjalanan ini nyata lebih panjang dan pasti saja penuh dengan gelombang kehidupan..

Aku tidak pernah rugi sekali pun bila menghambakan diri kepada ALLAH.. Jiwa tak kan merasai nya bila tidak mengalami nya..

Demi sebaris ayat . 
Alhamdullillah




.







10 comments:

hawiz said...

salam..suka dtg blog ni...nice!

Lyeen De Syifa said...

yess..kita perlu bersyukur dgn smua yg kita ada..:D

aein safinah said...

Totally describe me

miz ruha said...

alhamdulillah.

Mr. Apih said...

same2 menginsafi diri

krole said...

suke entri ni wan..alhamdulillah~

Aida Omar said...

suka aida baca entry wan yang nie.. Cinta Allah adalah cinta yang paling agung hanya orang yang menghayatinya saja yang tahu bertapa agungnya cinta Allah itu.. satu ketika bila menghadapNYA dengan sepenuh hati rasa rindu padaNYA terlalu mendalam T_T

chinta said...

ye...kita perlu bersyukur dengan apa yang kita ada, mudah-mudahan perjalanan kita sentiasa diredhai ALLAH S.W.T..amin..

Mal said...

oooo Bang Wan, (haha)ktk tauk sik sine mok download minecraft full version?

Icaa! said...

Nape Wan, semenjak due menjak ni kau ni macam ade konflik jiwe je aku bace.