Wadah Madrasah Pengalaman: Nota buat Bakal Suri ku


Friday, May 3, 2013

Nota buat Bakal Suri ku

.


Assalamualaikum...

Buat bakal suri ku ..
one day i hope  you will read this...


Bagaimana perasaan cinta ini tak pernah berubah . Cinta ini tetap cintakan ALLAH Sehinggakan nanti suatu masa ALLAH menitipkan sebuah kasih sayang dihati ini untuk bertemu mu namun tidak jua akan ku membiarkan cinta pada mu melebihi cinta ku pada ALLAH .

1. Bakal suri ku , kau harus tahu kenapa dan mengapa aku memilih mu . Sesungguhnya aku memilih mu kerna agama dan keimanan yang ada pada mu . Cintailah ALLAH kau tak kan pernah rugi.

2. Bakal suri ku , Kau harus tahu .. sesungguhnya aku mencintai mu jua kerna ALLAH . Dan kerna ALLAH jua lah yang berkehendak mengusik hati ku dan memberikan sesuatu yang digelar usaha untuk mendapatkan mu.

3. Bakal suri ku , kau harus tahu .. Jika hilang AGAMA padamu maka hilang jua lah CINTA ini pada mu. Namun kau jua harus tahu ... Aku akan menjadi suami mu agar aku bisa membimbing mu ke syurga. Ingatkanlah aku seandainya aku terlupa . Ingatkanlah jua aku pada warkah ini. marahkan lah aku seandainya janji ini ku ingkari kerna kau berhak jua memarahi ku kerna AGAMA ALLAH . 

4. Bakal suri ku , kau harus tahu .. betapa kasih nya aku kepada ibu ku , kemudian kasih ku kepada ibu ku , dan kemudian kepada ibu ku seterusnya kepada ayah ku . Jangan kau tanya mana pergi kasih ku terhadap mu . sesungguh nya kasih ku terhadap mu pasti bernyala sehingga aku menemui ajal ku tak kan pernah terpadam sejak dari pertama kali nya lagi .  tidak.. tidak bukan hanya sehingga ajal ku namun sehingga kesyurga INSYA ALLAH . Kerna janji ALLAH isteri didunia akan menjadi isteri berupa bidadari disyurga.

5. Bakal suri ku , kau harus tahu  .. Kekayaan tidak memberikan seribu kebahagian namun kebahagian yang memberi seribu satu macam kekayaan . Dan kau harus tahu untuk belajar dari kesusahan dan kegagalan lalu kau harus bangkit. sebegitulah perjalanan kehidupan . Agar nanti kita sama sama merentasi setiap sisi kehidupan kita bersama .

6. Bakal suri ku , kau harus tahu. setiap kali aku memandang mu , diri mu akan mencerminkan sebagaimana aku , sebagaimana aku melayan mu , sebagaimana aku mendidik mu dan sebagaimana kebahagian ku kerna setiap apa yang kau rasa , aku jua kan merasa dan kerna setiap penderitaan dan kebahagian mu adalah berpunca dari ku maka aku bermohon kepada pemilik CINTA , ALLAH yang maha pengasih dan penyayang agar dipayungi kita dengan CINTA NYA menuju keredhaan NYA.

7. Bakal suri ku , kau harus tahu dan seharusnya tahu .. sesungguhnya wajah mu adalah penenang bagi ku . Setiap keresahan ku diubati oleh mu . Setiap keluh kesah ku dirawat oleh mu . Dan kau juga harus tahu cukuplah bagiku kau ada disisi ku.

8. Bakal suri ku , kau harus tahu dan seharusnya tahu .. sesungguhnya kecantikan itu adalah dari hati . Bukanlah pada alat alat solek yang bernilai ratusan ringgit .. dirimu adalah dirimu tidak perlu menjadi selain dari dirimu . sinarilah wajahmu dengan wudhuk dan tutupilah auratmu seiklhasnya .

9. Bakal suri ku , kau harus tahu  .. Sesungguhnya setiap kesilapan itu mematangkan kita. "lidahkan lagi tergigit ini kan pula suami isteri" . sesungguhnya  setiap kesilapan itu mengajar kita erti kehidupan tetapi janganlah pula engkau mengulangi kesilapan yang sama. Aku jua pasti akan melakukan kesilapan jua.

10. Bakal suri ku , kau harus tahu .. sesungguhnya aku tidak suka ditipu sebegitu jua engkau . berkata jujurlah walau ia amat memedihkan pada ku atau pada mu kerna bagi ku setiap permasalahan kita boleh selesaikan Mohonlah kemaafan jika engkau melakukan kesalahan dan berterima kasihlah jika engkau mendapat pertolongan atau sesuatu .

11. Bakal suri ku , kau harus tahu .. walau sehebat mana pun dirimu , walau berapa pun usia mu .. sesungguhnya aku tetap merasa bimbang akan dirimu . 

12. Bakal suri ku , kau harus tahu .. saat ini betapa getar dan rindu nya aku inginkan gelaran ayah . sesungguhnya aku merindui mu dalam tiap tiap baris doa ku . semoga nanti aku menemui mu dan diijab kabulkan pada masa yang ALLAH telah tetapkan. Dan dalam tiap doa ku , memohon dikurniakan pasangan yang beriman agar bisa membimbing diri ku dan menjadi umie kepada anak anak ku agar menjadi hamba yang lebih beriman.

13. Bakal suri ku ,  kau harus tahu . sesungguh nya rasa sayang ku jua akan berbagi klak , saat kita dikurniakan cahaya mata namun kau jua harus tahu sayang ku pada mu tak pernah berubah sejak dari pertama kali nya lagi kerna aku tahu pengorbanan mu terhadap ku.

14. Bakal suri ku , kau harus tahu bagaimana mendidik anak anak mengenai aurat dan agama nya. sesungguhnya aku inginkan anak anak yang mengenal ALLAH maka kau ajar lah ia bermula seawal nya . ajar mereka mengenali huruf "A" adalah ALLAH. dan sesungguhnya kau harus tahu tanggungjawab mendidik itu jua berada dibahu ku. Aku tidak akan membebankan mu.

15. Bakal suri ku , kau harus tahu .. seandainya anak anak kita sudah dewasa dan mahukan sebuah pernikahan.. maka kahwinlah mereka dengan plihan mereka selagi pilihan itu beragama . jangan kau risau pasangan mereka kerna setiap yang baik diciptakan untuk yang baik maka ajarlah mereka menjadi yang baik. sesungguhnya aku wali namun saat itu mungkin saat kegembiraan dan kesedihan ku melepaskan mereka dari sisi ku. 

16. bakal suri ku , kau harus tahu .. walau kedut tua mula kelihatan diwajah mu . rambut gugur beruban dikepala mu .. sesunguhnya aku tetap mencintai mu , aku tetap menjaga mu dan aku tetap aku . aku jua seperti mu .

17. bakal suri ku , kau harus tahu .. Aku memohon maaf hampir setiap hari seandainya engkau tidak mendapat apa yang kau inginkan . Sesungguh nya kemungkinan aku jua tidak pernah mendapat apa yang aku inginkan . Namun kau harus tahu aku menerima mu seadanya kamu dan aku mengetahui setiap kekurangan ku dilengkapi oleh mu.  

18 . Bakal suri ku , Seharusnya kau harus tahu . Aku mencintai mu lebih dari yang kau tahu dan cintailah aku seperti mana aku mencintai mu .

19. Bakal suri ku.. seandainya aku pergi dulu sebelum mu.. kau ceritakanlah kepada anak anak ku tentang ku . bagaimana aku mencintai mereka , bagaimana aku berkorban demi mereka bagaimana tangis mereka ku balas dengan senyuman dan sesungguhnya kau harus tahu aku akan menceritakan pengorbanan mu pada mereka setiap saat dari awal kelahiran mereka . Bagaimana kau akan terbangun ditengah malam hanya kerna ingin memastikan keselesaan mereka.

20. Bakal suri ku .. kau harus tahu .. sesungguhnya aku mencari mu dengan usaha dan berikan sesuatu yang rahsia.


"Ya Allah , jagalah insan ini di kala penjagaanku tidak sampai kepadanya , sayangilah dia dikala rasa sayangku tidak mampu merangkulnya dalam dakapan yang nyata .. Perhatikan dia dikala perhatianku tidak terangkum dalam kata yang sahaja .. kerana Engkau punya segala yang ku tak punya .. kerana aku ingin dia selalu menjadi pendampingku , di dunia dan harapnya bertemu di syurga .. aamiin .."




.





22 comments:

Fieyfiey Luvers said...

nice promise ... btw good luck k !!!

CIK GUCCIEY LAVENDER said...

:')

cik chenta said...

insyaAllah ,, nice wan ^_^

Wanie Zunidan said...

InShaaAllah (:

Budak Kampung said...

=)

http://mimbarhatiku.blogspot.com/2013/05/tips-tarik-minat-anak-bersolat.html

Sya Chot .. said...

Ya Allah terharunya..kalau la lelaki wat mcm ni pada sya,menangis sya :)

Acik Riotaro said...

sgt mendalam..

Anonymous said...

sentiasa memerhatikan setiap penulisanmu ..

Isabel Diaz said...

So sweet (^_^)

Norhaizam Mustaffa said...

:')

Zana Hassan said...

InsyaAllah wan.. :)

Haruno Hana 하나 said...

aamin :) terharu baca.. insya-Allah, Dia ada untuk menjaga si Dia ^^

Shazlina Saad said...

wah..terbaik dik wan..moga bakal suri dik wan dpt menerima seadanya..

Miesz Nurul said...

aaaaarrr... terharunya bca.. ^^

bulan dan bintang said...

subhanallah.. satu warkah yang amat menyentuh kalbuku.. in shaa Allah kamu akan berjumpa dgn jodoh kamu :)

Dak Fisha said...

Tersentuh betul laaaa.. hehe

Dkna Abza said...

bertuahnya 'bakal suri' tu :)

Nur Dzafirah said...

:) terbaik...

Miena Marina said...

ya Allah..sweet juak ktk wan...terharu bna mek bca..amin..smoga dpt bkl suri yg soleh..>_<

sitizahara muhammad said...

Wanita di nikahi krna 4 perkara ..krn keturunannya..hartanya..kecantikanya dan kerana baik agamanya.maka pilihlah baik agamanya niscaya engkau akn beruntung(riwayatoleh al-bukhari..3/242)
semoga akn dpt apa yg di hajati..Amin..:)

Wan_hazel said...

aamiiin... semoga wan berkahwin dengan seseorang yg wan inginkan.. doakan wan dgn dia taw.. cukup masa nanti kalau ALLAH permudahkan semua yg diam diam nie akan wan luahkan....

AiSyA LiEzA said...

:D suka ayat tu --> Jika hilang AGAMA padamu maka hilang jua lah CINTA ini pada mu

Agama tu penting.. kita jga hubungan kita dengan Allah..insyaAllah Allah jaga hubungan kita dengan dia..