Wadah Madrasah Pengalaman: Setinggi gunung sekalipun takkan dapat menyamai syukur ku


Thursday, April 3, 2014

Setinggi gunung sekalipun takkan dapat menyamai syukur ku

.




Assalamualaikum


Setiap hari adalah hari hari yang sarat dengan ilmu yang baru
Insan insan yang aku temu punya laut ilmu yang harus aku ceduk satu persatu
Lalu dicurahkan kembali buat telaga kering yang tergali
Bukan jua hanya untuk ku
Malahan biar kalian bersama mencapai nikmat ilmu yang ada
Moga nanti menjadi insan yang soleh dan solehah..
Semoga ALLAH redha.


Saat aku melayari madrasah pengalaman
Pelbagai peristiwa yang aku lalui..
Lebih lebih lagi pada 2 tahun sebelum ini..
Di saat kedua dua Ramadhan yang lalu
Dan aku lah salah seorang yang kira nya beruntung
Mengahadapi liku liku sepanjang Ramadhan ..
Alhamdullillah aku tidak tersungkur di pintu terakher Ramadhan...


Dan perjalanan pada tahun ini
Tidaklah mengimpikan senyuman yang mekar saban bulan
Mungkin ada yang tersembunyi
Ada kemanisan
Yang punya kejutan dari ILAHI


Hingga saat ini aku berpegang dengan satu ranting ayat yang teguh
Walau aku pernah diuji kecewa tapi aku tetap percaya


Jika Kita kejar Cinta ALLAH Insya ALLAH ..
ALLAH akan beri kita cinta yang terbaik ..


Lahirnya aku diluar pinta
Mungkin pada doa ibu dan bapa
Alhamdullillah
ALLAH didik hati dengan cara yang istimewa

Aku kenal cinta
Aku kenal kecewa
Aku kenal bahagia
Aku kenal air mata

Aku tahu bagaimana hidup menderita
Aku tahu bagaimana hidup gembira
Aku tahu dan aku tahu
Kalau dulu aku melihat rona hitam dan putih
Kini aku bisa melihat rona pelangi berwarna warni
Kalau dulu aku kecewa menderita
Hari ini
Walau parut itu ditusuk beribu kali aku tetap mampu berdiri

Dan semua nya aku lampirkan pada doa doa
Yang menguntai kelangit tinggi
Moga nanti aku jua bisa rasa istimewa dan bahagia
Moga cita cita ku kesyurga
Tak pernah pudar walau seketika

ALLAH
Sungguh unik kan rasa ini

Semoga semua takdir akan jatuh elok pada tempatnya
Dan aku hanya bisa kata
Terima kasih buat semua
Atas setiap pembelajaran kehidupan didunia


Aku sering bertanya diri..
Dimana letak kehidupan sebenar ku..??
Atau aku hanya berfikir


 Owh ..Rupa nya aku sudah semakin dewasa ... :)




.



8 comments:

Sygku Dyla said...

Selamat hari lahir(?) :D
Selamat Pegantin Baru(?) [berdasarkan gambar tu]

Alhamdulillah syukur nikmat

eBy NauFiey said...

INdah Kata kata :)

Yana Arena said...

kmk suka baca coretan jemari abg wan :p

Wansteddy Tales said...

Dah lama tak titipkan komen kat blog wan. mcm dulu, kata2 wan masih puitis dan bermakna :)

timm_bill said...

alhamdulillah..hehe..

Akeyla Azmi said...

bestnyaaaa ayat abg wann..
sangat poetry ehehe <3

Aniq Bukhary said...

Comel plak gambar kat atas tu Wan.. haha :D

Kak Tie said...

akak selalu singgah sini...godek2 tutor kat sini..blajar kat sini senang pahaman dah kawen ke??selamat pengantin baru...

Psstt,..akak nak mintak tolong sket...itu pun kalau Wan sudi tolong