Wadah Madrasah Pengalaman: hazel dirungkai kini...


Tuesday, March 24, 2009

hazel dirungkai kini...

kitty pen
S
alam
♥♥♥




Eceh...ketemu kembali ya dalam ruangan ini.ruangan yg dikelilingi dgn gif Pictures, Images and Photoskitty kittygif Pictures, Images and Photos,semoga indah permai mata memandang. Diharapkan bukan cela yang dibalas.. Ada yang bertanyakan soalan yang agak jenaka kepada saya..."ini kumbang atau bunga?". Dengan berbesar hati saya akan menjawab persoalan yang terlalu penting kira nya itu. Alhamdullillah roh saya telah dialamatkan untuk menghuni dalam jasad berupa manusia yang berjantina lelaki,dan telah dianugerahkan nama bagi membezakan saya dengan jasad yang lain agar tak keliru sang empunya yakni diri saya. Mohamad Ridduan indah nya nama diberi disahut pula dgn bin wahab memberi gelaran anak dan papa... Kira nya sudah terjawab lah sudah pertanyaan itu. Atau perlu saya tegaskan disini, saya seorang lelaki... Tuntasnya,saya memang seorang lelaki, kumbang andai itu lebih dimengertikan.


Saya tidak menyalahkan pihak pihak lain,andai persoalan itu yang bermain diminda minda yang menyingkap kali pertama tabir blog kitty funMEmorialisme_HOPE with Hearstring,atau lebih dikenali dengan nama pena saya wan_hazel. Tidak cukup kah dengan pelbagai koleksi gambar gambar yang saya selitkan diruangan blog ini..?jawapannya,mungkin tidak,mungkin ya,hanya kalian yang mengetahuinya,..maaf andai sesetengah tersinggung dengan nurkilan saya kali ini... Hanya sekadar jenaka bagi saya, jika saya tidak memendam dendam dengan persoalan itu justeru,begitulah juga bagi pihak yang dimaksudkan itu hendaknya.
Saya terlalu berbesar hati ada yang memberi respond terhadap saya. Amat amat saya hargai.
kiss



Hazel mengapa pula hazel...?
Adrin ardinary wan hazel...satu nama yang tertempa sewaktu saya mula memasuki ruangan dunia dihujung jari atau dunia tanpa sempadan ini.agak jenaka kan nama itu. Dengan tidak semena mena wan_scremohazel@yahoo.com menjadi ID kepada email saya.
Agak terlalu merimaskan nama yang begitu panjang bagi saya.segala nya bermula disini,ruangan blog yang menampilkan pelbagai nurkilan ini.hinggakan saya terus memahatkan nama pena sebagai wan_hazel. Tidak lah agak keterlaluan bukan. Ringkas. Dan senang untuk dikenali. Tiada putaran lidah bagi menyebut nama saya. Bagi saya ia akan menjadi nama pena saya dalam dunia tanpa sempadan ini. Setiap ruangan yang saya masuki pasti nama wan_hazel mengetuk dipintu nya.




Ucapan taniah turut saya lemparkan disini.mengapa??? Amat terkejut nya saya mendapat kiriman kitty mailemail dan mesej(s.m.s) dari beberapa sahabat saya.."salam and hallo,hazel kitty.hehehe".hazel kitty mengiringi setiap email dan mesej dari mereka.amatlah tidak saya duga,pekara sebegini akan terjadi.nice name,good job fwem...saya sedikit menahan ketawa agar tidak kedengaran ketika itu...memang tidak saya duga sama sekali,perubahan keatas blog saya ini,turut memberi perubahan ke atas nama pena saya. Sejenak terfikir,alangkah kasihan nya saya andai hazel jambu menjadi gelaran saya. OMG. . . Pasti malu dibuatnya. Sekadar panggilan pena apa salahnya."hazel kitty". Tetapi menjadi salah andai hazel jambu menjadi pilihan. Amat saya tidak senangi.




Hazel.
Mengapa bukan yang lain, maaf saya tidak dapat menjawab persoalan itu. Senang bagi saya andai saya menyatakan,nama itu terlintas diminda saya ketika itu. Tiada perancangan untuk saya menampilkan nama hazel agar bergandingan dengan nama saya wan.. Lalu membentuk wan_hazel Banyak info yang telah saya selongkarkan mengenai Hazel.. Ya,memang sudah kita ketahui Hazel ialah sejenis kacang,begitu ramai yang telah mengetahui nya. Hazel juga adalah sejenis pokok,dan Hazel adalah jenis warna yang agak kekuning kuningan..oren muda mungkin sebetul nya. Dan satu ketika dahulu,sebuah lagu yang dipopularkan oleh kelly clarkson yang berjudul behind these Hazel eyes. Amat menarik hati saya untuk mendengarnya. Dan pernah jua saya menjadikan lagu tersebut sebagai lagu latar blog saya,namun tidak lah kekal,begitu rancak kedengaran tapi maksud pada rangkap korus lagu tersebut amatlah mendalam. Mungkin hanya bagi saya,bukan bagi cuping telinga kalian. Setiap manusia mempunyai pernilaian yang bebeza beza bukan.



Disini saya selitkan rangkap rangkap dari lagu berkenaan



Seems like just yesterday
You were a part of me
I used to stand so tall
I used to be so strong
Your arms around me tight
Everything, it felt so right
Unbreakable, like nothin' could go wrong
Now I can't breathe
No, I can't sleep
I'm barely hanging on

Here I am, once again
I'm torn into pieces
Can't deny it, can't pretend
Just thought you were the one
Broken up, deep inside
But you won't get to see the tears I cry
Behind these hazel eyes

I told you everything
Opened up and let you in
You made me feel alright
For once in my life
Now all that's left of me
Is what I pretend to be
So together, but so broken up inside
'Cause I can't breathe
No, I can't sleep
I'm barely hangin' on

Here I am, once again
I'm torn into pieces
Can't deny it, can't pretend
Just thought you were the one
Broken up, deep inside
But you won't get to see the tears I cry
Behind these hazel eyes

Swallow me then spit me out
For hating you, I blame myself
Seeing you it kills me now
No, I don't cry on the outside
Anymore...

Here I am, once again
I'm torn into pieces
Can't deny it, can't pretend
Just thought you were the one
Broken up, deep inside
But you won't get to see the tears I cry
Behind these hazel eyes

Here I am, once again
I'm torn into pieces
Can't deny it, can't pretend
Just thought you were the one
Broken up, deep inside
But you won't get to see the tears I cry
Behind these hazel eyes

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

kitty kitty
Wow,sungguh tidak disangka,wan menggunakan "saya"sebagai ganti nama orang pertama dalam entry diatas.bez gak eh.rase mcm org pro plak.hahaha.seronok seronok,dapat rasa kan kepuasan menaip dan mempublishkan entry nie.pergh,..nak try korang try lah...n entry dipenuhi dgn wajah kitty,,,wat kali pertama nya entry wan macam nie..hehehe







Hazel merungkai semua misteri,,,







9 comments:

Yuyu Johanna said...

wah...penerangan sgt padat ni.
syabas sifoo!!!
hope mereka2 phm kan...huhu~
by the way, nice name!

Wan_hazel said...

Thankz chenta.a ah kan.hope fhm lh hndaknye.wan nie seorang lelaki.eceh.huhuhu

Amirahsza said...

salam...
baru ku tahu..slama ini tertanya-tanya akhirnya trjawab jg...

Wan_hazel said...

hehehe..terjawab lah sudah kan,,,huhuhuhu

FARHA said...

memang suke hello kitty yea? so0o sweet :)

Wan_hazel said...

a ah,,suke n minat..hehee..tengs

pu3mas said...

huh,lelah "saya" membaca nya.. wink wink wink***

Puteri Katek said...

hehehe....oOOooo...mcm tu.....baru la tahu....

Wan_hazel said...

ok..eheheh