Wadah Madrasah Pengalaman: Pagi sabtu


Saturday, March 28, 2009

Pagi sabtu

Salam...



Sabtu,hari ini perjalanan harian saya agak berbeza dari hari hari sabtu yang sebelum ini.bermula nya dari malam kelmarin,amat amat memenatkan...hampir jam 10pm baru saya menjamah makanan,itu pun hanya sebungkus maggie dan secawan besar nescafe.sempat jua saya menyandar dikerusi dan menghadapkan diri untuk mengupdate blog saya.amat amat saya ingin mempublish entry ANONYMOUS itu.


Seawal jam 6am saya bingkas bangun,terasa bagai sdikit dialam mimpi,tidak sedar akan diri seketika,terasa sudah bingkas dari katil,namun realiti nya,jasad saya masih terbujur tidur,hampir beberapa kali saya mengalami,entah apa panggilan atau nama untuk situasi sebegitu,seakan tipu belaka sahaja,jenaka bukan...sdikit menarik cdar dan melipat slmut yang dgunakan..selesai,saya terus menyambar tuala. Klakar,agak terhoyong hayang ketika itu,mana tidaknya amatlah mengantok sang mata.hanya bpaksikan sblah mata,sblah mata lagi mungkin sedang tdur...selesai mengemaskan diri dan mengenakan pakaian saya sempat meneguk air nescafe,bgtu ketagih akan air nescafe...seperti dadah pula...tidak,tidak lh sebenarnya seakan dadah,hanya skadar perumpaan.


Al_fatihah...
Seketika berdiam..
Pagi ini saya saya melawat jenazah allahyarham Nasir..jiran saya.tidak dpt saya pastikan punya kematian beliau,sblum ini kesihatan bliau sdikit mrudum dr biasa.namun masih kelihatan segar,mampu ketawa dan tersnyum.benar kata orang,jodoh,maut itu ditangan Tuhan.sapa lh kita untuk menghalangnya. Tuhan sudah menjemputnya.semoga roh beliau ditempatkan dlm golongan yg beriman.Amin..








Beringatlah sebelu terkena,
Fikirkan renungkan

.



No comments: