Wadah Madrasah Pengalaman: itukah kawan...atau sahabat or teman


Saturday, June 20, 2009

itukah kawan...atau sahabat or teman


Salam ♥ ♥ ♥




Hari ini ada kawan dengan seorang kawan,


"kawan boleh tengok tengokkan barang saya tak.? Ada problem skit,tak taw lah nape,law nak on dapat tapi nak guna tak dapat plak.hm...bleh tengok tengokkan tak?"


Sebentar meneliti


"hm,nie tak bleh ato dah nie,tak bleh wat pe dah,,,hantar kat kedai je lah"
Dan terus meninggalkan tempat kejadian.


"Baru sekejap je tengok dah wat konklusi camtu",detik hati seorang kawan bergomel. "biarlah tak payah nak tolong,tak iklhas lansung tengok" luahan kata yang hanya tersekat dikerongkong...




Kisah ini bernoktahlah sudah,mulakan pula dengan renungan.




Begitukah kawan,itukah teman,diakah sahabat.. Mengapa dulu sewaktu kau perlukan aku,aku bantu dan iklhas dengar luahan kau,tapi sekarang tengoklah,apa kau wat kat aku... Mana janji kau,kata kata kau.fwen 4ever...argh,baru ku tahu itu hanya retorik lafaz kata dari mulut kau. Aku sesal,perlu kah aku sesal,bersahabat dengan kau,perlu kah aku menangis mendapat teman seperti kau, adakah aku yang bodoh berkawan dengan engkau..???




Renungkan fikirkan...

arrow cuteAku disini bukan mencari lawan,
Tapi hadirnya aku hanya mencari kawan...


arrow cuteJika satu kata sudah terucap maka itulah janji,
Andai janji itu termenterai maka itulah kontrak kehidupan...


arrow cuteAku juga sorang manusia,
Ada rasa takut,
Ada rasa bimbang,
Sedih dan kecewa,
Aku juga ada kelemahan
Dan aku juga perlukan kawan sebagai kekuatan,







Photobucket
Noktah
Wan_Hazel




5 comments:

FiFiNeNi said...

sbr k bg wan..
kmk pun prnh cmya..bkn kta mok ungkit pertlgan kta,tpi kwn yg bait,nya hrus sedar prasaan kta jwak nak?
keep smile my bro..you're my brother and also my bestfriend..
(~_^)

Memo_Hazel said...

biar jak nya abg k..
ayg tauk sapa yang abg mksd ya..
yg sudah ya sudah la abg k..

Wan_hazel said...

thankz neni,,,ktk pun adik mek juak,,,peace,,,yalah tandah jak lah nak,,pa kita nak wat...


yep my dear...u noe...take care ya..hehee

Memo_Hazel said...

abg jgn bencik ngn nya keyh..

Wan_hazel said...

ok no problem...heehhe