Wadah Madrasah Pengalaman: ALLAH makbulkanlah pintaku..


Tuesday, March 5, 2013

ALLAH makbulkanlah pintaku..


Assalamualaikum...


Kali ini aku duduk betul betul disudut penjuru. Entah, untuk apa, kadang aku terlelap membiarkan segala permasalahan membebankan aku. Aku yang selalu bertenggek didahan yang rapuh menanti untuk rebah..
 
Lalu aku berhenti dipersimpangan...Dan kaki mana yang patut aku dahulukan...???


Tuhan, Kau lebih tahu pedih yang kulalu. Butir kilauan cilik yang tertampung sedari tadi di bucu mata, lambat mengesot.Hampir beribu kali ku panjatkan doa.. Ya ALLAH terima lah pinta ku ini..

Subuh , sujudku yang berlagu sendu, membuat sejadah berlecun air masinan mata. Tak tahu berapa kali lagi aku harus meminta dari Si Maha Pendengar yang tahu keberadaan ini. Terasa  bertan-tan besi merantai bahu dan leher ku.Membuatkan aku tak terdaya bangun dari sujud ku..


Bismillahirrahmanirrahim” itu saja sudah membuatkan nafasku tercungap-cungap.ALLAH makbulkanlah pintaku..


Sehingga kini hati ini masih begitu. Bermuhasabah dan fikir selalu. Mungkin ada dosa yang membuatkan aku alpha. Semoga Allah tetap sayang padaku, memimpin aku tika ku kesesatan. Memberi ilham untuk kebajikan.

Pesanan ringkas yang ku terima kelmarin terasa gemersik sayunya. Seakan resah merenung impian. Apakan daya, itu cuma impian yang belum pasti. Aku harus tabah mengharung ladang bertanam tebu, biar miang itu menyerang jangan bimbang. Aku berjanji akan menebasnya setelah parang ini tajam. Insya ALLAH jika takdir itu milik kita.. Ingatlah janji ku ini.!!!


Batuk ini tidak lagi membantu aku menjahit nafas ku yang terputus putus menahan RINDU...



Ya ALLAH semoga segalanya seperti yang kami rancangkan..AMIN..




.



8 comments:

Mieza Jhaa K said...

Allah sentiasa mendengar rintihan hambanya

NIA SI DRUMSTICK said...

amin...semoga semuanya berjalan lancar..

Sally Yatiey said...

Amin.. Semoga dipermudahkan :)

Faridzuan said...

Assalamualaikum. Wan masih ingat lagi dengan saya tak? Saya selalu blogwalk kat sini tahun 2010 dulu. Huhu. Followers saya tetap tak sampai 1K. :3

Faridzuan said...

Assalamualaikum. Wan masih ingat lagi dengan saya tak? Saya selalu blogwalk kat sini tahun 2010 dulu. Huhu. Followers saya tetap tak sampai 1K. :3

Badrina Ibtisam said...

Ya Allah..
I'm so touching reading these lovely post.. :')
Be strong bro, Allah sayangkan hamba-Nya. Air mata kita jatuh di saat meminta daripada-Nya dan mengingati-Nya, air mata itu sangat 'manis'..

Semoga Allah permudahkan segalanya. :')

Hasri Anis said...

ALLAH SWT dengar semua permintaan kita.. ALLAH kan Maha Mendengar.. kadang2, ALLAH sik berik apa yang kita harapkan.. tapi ALLAH berik apa yang kita perlukan..

Wanie Zunidan said...

Allahumma yassir wala tu'assir (: