Wadah Madrasah Pengalaman: Bila agaknya saya nak kawen?hehehe


Thursday, June 6, 2013

Bila agaknya saya nak kawen?hehehe

.

Pada setiap putera itu ada puteri yang cantik
Kalau ditanya mana puteriku,
Aku tidak tahu dia ada di mana tapi aku tahu dia pasti ALLAH sedang jaga
Tapi aku mahu dia ^.^v


Assalamualaikum


Saya suka. Doa untuk kebaikan bersama.
Saya masih kurang dalam memberi.
Moga masih ada ruang untuk saya terus perbaiki diri.
Bila agaknya saya nak kawen?hehehe

Belakang nie asyik je cerita pasal kawen.. 
Entah
kadang saya kuat berangan
Mungkin sebab terlalu rindu..

Saya tersenyum.
Dalam diam saya melihat perjalanan semalam kian jauh saya tinggalkan.
Saya semakin dewasa bila setiap hari baru datang melabuhkan tirainya.
Kisah perjalanan hidup harus saya ambil perhatian.
Saya yakin tiada yang DIA jadikan sia sia tanpa pengajaran.
Moga di setiap hari baru yang dipinjamkan
Saya masih ada DIA sebagai teman bicara.
Sebagai sahabat setia yang mendengar luahan rasa.
Sebagai pemilik yang memiliki hamba.
Atas nama cintakan DIA, moga DIA redha atas tiap bicara kata. :)

Nukilan ini terhasil dari hati saya.
Lahir dari imaginasi dan mimpi yang saya mahu bawa dalam realiti nyata.
Biarpun misteri dan kisah cinta saya masih rahsia DIA.
Tapi luahan ini sekadar luahan rasa dari insan biasa.
Saya juga punya jiwa seperti mereka.
Ada impian dan cita cita sepanjang jalan menuju lebih dewasa.
Dalam kekurangan ini saya juga punya harapan.
Moga dalam rasa ini ada bimbingan DIA agar saya tak alpha.
Siapapun dia yang bakal jadi makmum saya
Saya mahu redha ibu ayah ada bersama.
Saya yakin, erti bahagia hanya jika ada kelapangan jiwa dari mereka.

======

Aku hanyut dalam rasa tercipta.
Tersenyum memahami tiap butir kata.
Kembara ini kembara kita.
Perjalanan hijrah kita dalam membina bahtera.
Aku tak mahu bahtera yang kita angankan rapuh ditelan masa.
Biarpun mungkin kita bina hanya dengan bata pertama.
Atau mungkin sekadar dengan sekeping papan biasa.
Tapi biarlah kita mula dengan redha DIA.
Kerana tanpa DIA kita takkan gapai rasa bahagia.
Teroka ini takkan semudah sekelip mata terbuka terjaga dari lena.
Jalannya berliku dan penuh duka.

Aku yakin fikiran dan cara kita nanti pasti banyak berbeza.
Cuma satu pintaku yang pasti dalam tiap doa.
Kita akan selalu kembali pada DIA.
Dengan rasa yang sama untuk terus bina impian kita.
Untuk terus hadapi masa depan bersama.
Ikatan ini harus tetap kukuh bukan terus rapuh bila sekali diuji dalamnya luka.

Aku terus diam memerhati keadaan.
Terlalu banyak yang ku mahukan sepanjang jalan.
Aku impikan diriku yang teguh membimbing makmumku dengan iman.
Menerajui perjalanan kami berlandas Quran.
Membina usrah atas dasar cintakan Tuhan.
Bicaranya nanti kan selalu mengingatkan pada realiti kehidupan.
Usikan dan gurauannya selalu menghiburkan.
Senyuman di wajahnya ku rindu kerana menenangkan.
Yang begitu begini kerenahnya mendamaikan.

Aku masih diam menghadam fikiran.
Aku bercita cita menyediakan segala kelengkapan.
Biar nanti dia selalu tersenyum saat aku riuh mahu mengajaknya solat.
Dia yang kan jadi suri di sepanjang jalan.
Dan saat aku sibuk mendekatkan diri dengan Tuhan dan Quran.
Aku mahu terus setia di sisi menjadi penghibur kala dia mulai kelelahan.
Aku mahu menyalurkan semangat kala dia perlukan kekuatan.
Agar dia tahu bukan cuma dunia yang aku impikan.

Kali ini diamku terukir senyuman.
Banyak lagi ingin ku luahkan.
Bahtera impian itu selalu aku angankan.
Moga bahtera yang ku impi kan jadi kenyataan.
Untuk sama sama kita bawa ke syurga sebagai tempat kedua pertemuan.
Hanya tangan dia yang mahu aku genggam selagi ada izin Tuhan.
Rasa ini harus aku sandarkan kembali pada DIA yang memiliki seluruh kehidupan.
Agar saat tangan kami harus dilepaskan.
Kami masih ada Dia sebagai sumber kekuatan.
Kalau benar masa itu harus jadi kenyataan.
Aku mahu ada ruang untuk katakan.
ALLAH.
Terima kasih atas kesempatan. ^^.

Allah.
Aku sudah luahkan.
Aku dan dia adalah milikmu yang tak dapat ku nafikan.
Sepenuh keyakinan rasa ini ku serahkan semula pada Mu yang memegang harapan.
Siapapun dia, aku percaya dia selalu kan baik baik dalam jagaan dan pemeliharaan.
Tapi aku mahu dia...

Ku lontar jauh pandanganku ke depan.
Hanya pada-Mu seluruh hidup ku hamparkan.
Biar segalanya masih belum sempurna ku persembahkan.
Aku masih mahukan genggaman tangan-Mu sebagai teman.



.




9 comments:

Husna Humairah said...

kalau dah ada bunga di taman, elok disunting je.. :) selamat pengantin baru! *wish awal hahaha*

Wan_hazel said...

Husna...

awal nya...hahaha..kalau lah boleh kan...wan dah sunting dah.. entah lah dia suka ke tak.. wat masa nie nak ALLAH jaga dia je.. Doa kan wan dgn dia taw...

:)

Isabel Diaz said...

Insya Allah ada..

AiSyA LiEzA said...

nnti Allah bagi la jumpaa :) InsyaAllah ^^v

eynara said...

insyaallah.=D

cik chenta said...

InsyaAllah wan, ada jodoh x kemana ... bukan main lagi sastera wan hahaha ....

Strawberriy COKLAT :) said...

Cepat2 nikah tu, nak tngok abng wan nikah nnti.. hoohoo~

#cepat sebelum di ambil orng,,,,,,, hihi

siti ZAHARA said...

skarang pn bleh kawin..heee lawak je,,huhuhu..bila sampi waktunya kwinla nanti..:)

Syazwani Mazlan said...

cepat2 kahwin.. jom join birthday giveaway wani... tak perlu buat entri pun.. senang! meh meriahkan GA wani :)