Wadah Madrasah Pengalaman: Saya pun nak kawen... tapi jangan tanya taw..


Wednesday, June 5, 2013

Saya pun nak kawen... tapi jangan tanya taw..

.



Semakin meningkat dewasa, usia semakin tua.
Saya tahu itu.
Masa terlalu pantas berdetik.
Adakala bila malam berlabuh saya tertanya di mana siang saya.
Sedih bukan?

Menginjak usia kian dewasa, semakin banyak hal yang kian berbeza.
Hal yang paling saya risaukan adalah apabila orang mula bertanya.
Dah berpunya ke.
Bila nak kawen.
Tak kan terlalu memilih kot

Saya tak tahu.
Saya tak ada jawapannya.
Mungkin saya masih menunggu
menunggu dan tetap menunggu
entah.. :(
Dan kadang kadang saya jadi tak suka bila kerap ditanya.
Saya tak selesa.
Kalau benar saya mahu berkongsi tentang kisah rahsia.
Biar saya yang bercerita.
Sebab saya juga tak bertanyakan awak soalan yang sama bukan?

Sampai masanya nanti insya ALLAH.
Pasti akan ada perkhabaran.
Buat masa ini biar ALLAH yang simpan.
Tunggu kejutan dari ALLAH
Saya tak mahu melukakan.
Cukuplah saya dah banyak belajar daripada pengalaman.

Saya tak nak berangan nak pasangan baik.
Saya tak nak berangan nak pasangan solehah.
Tidak.
Jadi baik itu tanggungjawab saya dulu sebelum dia.
Kasihan dia nanti.
Dia melengkapi bukan dia sekadar melengkapi dirinya sendiri sedang saya hadir dengan tiada apa.
Saya tak nak berangan nak anak anak penyejuk hati.
Sedang saya belum lagi jadi anak manis buat abah dan emak.
Saya tak nak banyak berangan.
Sejujurnya.
Berangan akan bawa saya terus khayal melayan perasaan.
Bimbang saya akan hanyut dalam lautan angan angan.
Sedang pada saya, tanggungjawab masih ada.

Kemudian saya faham.
It's not about being the best.
But it is about being a better person than you were yesterday.



.



16 comments:

Adam Faiz said...

Insyallah,jodoh itu ditangan tuhan ^_^

siti ZAHARA said...

sabar..insyaAllah..ada jodoh tak kemana..cuma lmbat atau cepat je..:)

Gucciey Lavender said...

semoga bertemu jodoh yeee ...

anis Sk said...

masing2 sudah ditetapkan jodohnye ^____^ tunggu .. hehe

azihajieha said...

Saya pun nak kawen..but mybe tunggu soulmate..haha..sabar itu indah

Aniq Bukhary said...

Sabar.. sabar wan. Hehe

Isabel Diaz said...

Insya Allah akan datang juga..

Naimah Napri *Ima* said...

siapa la yg x nak kawen kan wan? InsyaAllah..semoga ditemukan jodoh yg baik..amiiinn...

Wan_hazel said...

aamiiin... semoga jodoh wan dgn dia.. hehehe.. entahlah ..harap diam diam cinta akan ada manis nya..

Ya ALLAH jodohkanlah kami :)

AiSyA LiEzA said...

huhuhu~~ sabar ye.. perancangan Allah jua lah y terbaik untk hambanya.. doa la y terbaik ^_^

Niewa said...
This comment has been removed by the author.
Niewa said...

Untungnya si dia tu...dapat imam mcm awk... semoga saya dipertemukan orang yg dapat bimbing saya....menunggu dengan sabar pemilik tulang rusuk kiri saya... semoga awak mendapat makmum yg diimpikan...amin

Wan_hazel said...

doa yg terbaik... Insya ALLAH kita jumpa pasangan yg terbaik utk kita...

kita jaid bai kkerna ALLAH...nanti ALLAH kurnikan kita pasangan yg baik..Janji ALLAH itu pasti...


Niewa said...

Amin...

Wan_hazel said...

masa depan kita tak dapat nak duga.. kdg2 kita perlu jugak cari ... cari lah yg baik.. jd kta dapat yg baik.. hehehe.

Insya ALLAH ..aamiiin... nak sgt isteri yg baik dan comel dimata ALLAH

Niewa said...

InsyaAllah... :)