Wadah Madrasah Pengalaman: Saya makin tua .. uhuks uhuks


Thursday, September 19, 2013

Saya makin tua .. uhuks uhuks

.




Assalamualaikum...

Agak lama tak menulis ..
Memang saya akui semua benda banyak yang saya hentikan..
Tawar hati yang masih bersarang..
Kalau dulu setiap minggu pasti ada dua tiga lembar warkah ditulis
Doodle story hilang entah kemana
Kisah kehidupan terkubur tanpa nisan

Akhirnya
Saya serahkan kembali semua pada Tuhan yang memberi ilham
Yang kadang merancang tanpa kita duga
Yang merancang dengan hikmah nya
Yang memberi pengalaman dalam setiap perjalanan

Kali ini
Saya cuba lagi
Menulis diruang ini
Biar tiada lagi suara suara mereka yang mencari
Maafkan saya
Bukan mahu hilang tanpa berita
Cuma perlukan masa menghilangkan parut lama

25 september ..
Hampir tiba ..
Kini umur semakin tua
Saya masih juga dengan cara lama
Angka yang berganjak dewasa
Namun
Hakikatnya saya tetap saya
Tiada beza
Matang nya bukan pada rupa
Tapi mungkin pada bicara
Pada saat saat saya menghadap Tuhan yang ESA
Pada saat saya sujud menangis memohon keampunan
Pada saat saya memerhati kisah kisah lama
Dan bagaimana saat saya dikecewa
Saya cuba tersenyum sambil berkata
ALHAMDULLILLAH ini rancangan cinta MU Ya ALLAH

Dan
Saya mohon doa kalian
Agar saya sentiasa tabah dan tak pernah berputus asa

ALLAH makbulkanlah pintaku

Sehingga kini hati ini masih begitu
Bermuhasabah dan fikir selalu
Mungkin ada dosa yang membuatkan aku alpha
Semoga ALLAH tetap sayang padaku
Memimpin aku tika ku kesesatan
Memberi ilham untuk kebajikan


Maka yang mana satu
Di antara nikmat-nikmat Tuhan
Yang kamu hendak dustakan?



.



3 comments:

mikuxx said...

Alhamdulillah masih diberi peluang untuk hidup sampai sekarang :)

Mummy MM said...

Sik sabar nak wish birthday kitak. Hihi.

Miza Idgihat said...

Alhamdulillah dah nak masuk ulang tahun :D