Wadah Madrasah Pengalaman: Cepatkan masa berlalu


Monday, October 28, 2013

Cepatkan masa berlalu




Assalamualaikum


Cepat kan masa berjalan
Ramai kawan dah dapat putera dan puteri
Rasa baru beberapa hari dia orang kawen
Rupa nya dah lebih 9 bulan
Alhamdullillah rumah tangga mereka kekal bahagia

Masa makin cepat berjalan
Bila SMS dengan kawan
Dapat plak berita dia akan kawen bulan 11

Borak dengan kawan
Dia pun nak kawen bulan 12
Ramai plak yang kawen bulan 12

Keluar dengan kawan plak
Bulan 1 tahun depan
Mungkin dia akan bertunang
Waa..
Dah ada pasangan ..

Sembang pulak dengan kawan
Selalu jugak dapat soalan yang sama
"kau dah ada belum?''
"Bila nak makan nasi minyak"
Makin dielak
Makin banyak soalan yang sama ditanya berulang
Bukan tak nak
Tu jugak satu impian
Tapi ALLAH kata tunggu dulu

Bila ditanya
Perkenalan mereka bertemu pasangan
Rupanya dilaman muka buku
Ada benarnya kan
Pelbagai cara je ALLAH nak temukan jodoh
Cinta muka buku ke gerbang perkahwinan

Rezeki jodoh
ALLAH yang tentukan
Kita manusia mencari dan berusaha
ALLAH akan izinkan segala
Dengan Redha atau tanpa Redha nya
Kita pilih lah sendiri jalan yang mana yang halal

Kadang memang akan rasa cemburu
Kadang memang akan rasa "down"
Kadang akan rasa
"untungnya dia.. Hidup sempurna"
Padahal saat yang lain pun akan berkata benda yang sama pada saya
Mungkin yang melihat berbeza dari yang merasa
Itulah yang ALLAH ajar pada saya
Supaya lebih bersyukur dan Redha pada ketentuan NYA

Banyak sebenarnya saya nak cerita
Nanti saya sambung di entri yang lain
Mungkin sudah tiba masanya saya melupa kisah yang lama


Entah bila
Saya pula yang menemui hari bahagia ?
>.<






.







12 comments:

Ayuni said...

stp org lain ceritanya...

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

InsyaAllah satu hari nanti, Allah tu dah tetapkan buat kita semua..sabar ya..

DYatie said...

Teruskan bersangka baik dengan Allah SWT.

Qisse Karim said...

don't worry.. sy pon alami benda yg sama. tp bila tiba 1 masa kita muhasabah diri. mungkin kita rasa kita dah bersedia kearah itu,tp Allah lebih tahu yg kita sebenarnya belum bersedia. mungkin kita rasa akan lebih bahagia dialam itu,tp Allah lebih tahu yg kita takkan sebahagia spt sekarang. setiap yg berlaku dlm hidup kita sudah ditentukan oleh Allah bila & bagaimana ia akan berlaku. sebagai hamba kita kenalah bersabar & redha akan setiap ketentuan-Nya. Kata mak sy pula..doa itu senjata. Berdoalah semoga dipercepatkan jodoh anda. Nescaya Allah akan makbulkan. Semoga bertemu dgn jodoh yg baik. Amin.

Zaf98 said...

takpe...saya d0akan abg wan cepat temui hari bahagia tu yeee~ (:

CikguShikin said...

In shaa Allah..Allah akan datangkn dia pd waktu yg paling tepat..

Ada yg dh berkahwin tp tak lama..ada yg bertunang tp sekejap shj..semua kita hanya merancang tp Allah yg tentukan segalanya

LanaNa Lyana said...

moga kita semua dapat melayari bahtera perkahwinan dan dapat bersama2 mengejar cinta Allah :)

syafika atilia said...

semoga cepat bertemu dengan jodoh bro wan

timm_bill said...

xpe..kita berdoa je meh..

norey said...

:)

Isabel Diaz said...

Sabar jark Abang Wan. Pilih yang terbaik.

Isabel Diaz said...

Sabar jark Abang Wan. Pilih yang terbaik.