Wadah Madrasah Pengalaman: Keyboard tebabak #1 : Jangan sik tauk kamek miak sarawak


Thursday, February 20, 2014

Keyboard tebabak #1 : Jangan sik tauk kamek miak sarawak

.




Assalamualaikum

Pewit..
Nang tebabak lah gambar dingkah
Sik pa
Janji tak orang tauk sapa owner blog tok..tuk..twuk..tukuk.hahaha

Ok.. kali tok nak molah entri bahasa sarawak
Mun ada rasa mok belaja bahasa sarawak tok lah dibaca
Mun dah nama miak sarawak iboh lah alu nak manas
Nang dah pandey bahasa sarawak bah
Pa perlu belaja gik
Nak nak nak
Boh nak gago gugel tenselet

Aok eh
Bebalit dengan tajuk seperti diatas tek
Mun sik dipadah kedak ya nang alu sik tauk lah sidak
Ada ka kamek tok
yerr..ngeja kamek pakey full..
Takut jak ada sik faham lak "kmk"

Apa tu bang wan .. "kmk" tu kemek ke...

Ya lah nak dibingung abg wan tek.. ewah..
 Rasa bagus juak da entri camtuk
Sik mala keyboard tuk tebiut tam klaka BM
Ada juak bagus nya
Mbak kata urang kita
Martabatkan bahasa ibunda
Bab ya lah kamek tok molah entri kedak tok
Sik da nak gago hal lain
Asal hati epy jak

Pakey tegal juak molah entri tok
Da ka kawan sepesbuk bspeaking klatan indah ngan kamek
Maka tek sama dirik
Ngap sayot
Ya lah kamek datang moha
Mok jak dihempas laptop
Ngenang juak laptop kamek pun
Mun orang lain tek udah... Boh dikata
Lam kolo tuju nyo..


Tok entri permulaan
Dibah tajuk besar

Keyboard tebabak


Senanya jelez nangga sidak lain
Update blog pakey bahasa sarawak

K lah
Lak kita bersusey gik

Aih lupak tek
Mok pakey kata ganti dirik
Abg Wan ka kamek jak.
Komen k

Bagey lah ada orang maca tek nak
Sa retis jak.. hahahha




.



3 comments:

Yana Arena said...

pakey i i you you jer abg wan hahaha

Junkyo Hikari said...

adoi ponink kamek try nak paham kitak klakar sarawak.. sik faham!! uwaaaa...

tapi still tak bleh gak XDD
paham sikit jak.. cane... :'(

tadi blog cik nana skang blog wanhazel lak loghat sana XDD

rasa malu lak duk kat malaysia tapi tatau suma loghat.. TT^TT

Amir Khalis said...

Dulu saya budak SKEB dan saya dari semenanjung bila orang Sarawak cuba nak ikut klaka Malaya jadi pelik semua ada e e e kat belakang hahaha :D