Wadah Madrasah Pengalaman: Kalau diri ini selalu meluah dengan perasaan


Monday, May 26, 2014

Kalau diri ini selalu meluah dengan perasaan





Assalamualaikum

Bila baca semula post post lama.
Semuanya sama.
Pasal hati pasal kawan kawen pasal kawan sedeh
Atau sesekali pasal diri pasal angan angan pasal family.
Sekarang meluah pasal kerja ..
Bosan kan. hehehe

 
Tapi ini la Wan.
Menulis untuk diri.
Sebab benda paling susah nak buat adalah untuk pujuk hati sendiri.
Bila tengok orang sedih.
Macam macam ada rasa dalam diri.
Tapi bila diri sendiri rasa.
Baru sedar peritnya.
Masa itu la rasa macam tak tau nak cerita kat sape.
Tak tau nak luah macamana.

At the end cari Allah lagi dan lagi.
Mengadu lagi.
Bawak hingus bawak airmata jumpa DIA.
Tapi DIA setia.
Sebab itu kadang bila rasa lemah rasa tak semangat.
Saya buka semula post post lama.
Kenang semula pengalaman.
Kuatkan semula hati.

Demi ALLAH aku tak kuat.
Tapi kerana ALLAH aku tahu aku kena cuba untuk kuat.

ALLAH beri sesuatu kerana DIA tahu kemampuan.
Jadi bila DIA yang tahu.
Saya harus serah semuanya pada DIA.
Biar DIA atur terus hidup ini.
Biar terpandu.

Laman ini biar tiada apa.
Tapi untuk saya, ia bermakna.
Catatan perjalanan penuh kenangan.
Biar nanti kalau punya suri punya anak.
Saya nak kasi diorang baca.
Saya paksa kalau diorang tak nak.
Saya tak nak mereka hidup dalam kemeriahan.
Tapi tiada yang mengingatkan.
Pada jalan Tuhan.

Biar mereka sekadar biasa.
Asal dekat dengan DIA.
Asal akrab berisi cinta lillahi ta'ala.
Biar ke syurga.
Sebab itu saya biarkan laman ini jadi sekadar biasa.
Sekadar benda yang sama.
Biar mereka tahu yang dicari itu bukan dunia.
Tapi bekalan ke sana.
Semoga satu saat kalau saya sudah tiada.
Luahan pada laman ini jadi saksi.
Kalau diri ini selalu meluah dengan perasaan.
Dengan keinginan.
Mahu hidup berdua cuma dengan DIA.
Tuhanku

Biar nampak biasa biasa
Saya suka ...



.



4 comments:

timm bill said...

betul, kkdang bgus jugk klau ada blog..dpt tgk knangan2 dlu..kngan waktu kita nkal2..ha2..dan tiap kli ada msalah n tringt knangan pahit dlu, Allah saja tmpat kita mengadu..
mengadu pda Allah, Dia suka..
mengadu pda mnusia, nnti org bosan..

Puteri Nur Hidayah said...

Biasa laa tuh.. Huhuu.. :') Dulu kadang2 pn Puteri mcam tuh jgak.. Hehee.. Be hepy jew yerhh.. ^_~

Junkyo No Hikari said...

sedih sebak menangis dengar luahan TT^TT

rasa bersalah meneba dalam diri ni TT^TT huhuhu

thanks your blog slalu bagi peringatan :)

Cik Itah@RRP said...

salam. huuu..sama la kita wan..