Wadah Madrasah Pengalaman: kalau aku ingin meluah


Wednesday, November 4, 2015

kalau aku ingin meluah

.



Assalamualaikum

Bila baca semula post post lama
Semua perkara kebanyakkan serupa
Dari dulu sampai kini meluah pasal hati
Walau lama tak mencoret didada wadah
Kadang lucu kadang sedeh
Perkara yang lama dah terlupa mula menjengah kembali
Kadang mata sedikit berkaca

Laman ini masih tiada apa
Perkhabaran dari kalian pun entah kemana
Lagikah mereka yang dulu jadi pembaca tegar masih setia

Sebenarnya setiap hari rasa terpanggil  menulis semula di dada wadah..
Namun merasai kepenatan itu kuat bersarang
Apakah tiada lagi ruang untuk menulis lagi


Banyak sebenarnya aku nak cerita
Kisah itu kisah ini
Kisah bagaimana aku setia disini
Kisah bagaimana semua berlaku punya hikmah


Saat aku melayari madrasah pengalaman
Pelbagai peristiwa yang aku lalui..
Lebih lebih lagi pada tahun ini..
Dan aku lah salah seorang yang kira nya beruntung

Ya dulu aku pernah kata
Rezeki dan Jodoh tak kan pernah tersalah alamat


Alhamdullillah .. Sungguh aku bersyukur
Setinggi gunung pasti takkan dapat menyamai Syukur ku


Dan perjalanan pada tahun ini
Tidaklah mengimpikan senyuman yang mekar saban bulan
Mungkin ada yang tersembunyi
Ada kemanisan
Yang punya kejutan dari ILAHI
Tahun hadapan apa pula bakal menanti


Mungkin aku sudah punya ISTERI >.<

Putaran masa tu buatkan kita rindu
Dan rindu itu buatkan kita berfikir
Adakah yang semakin hampir dengan kita Kiamat atau kematian
Dan adakah kita risau akan kematian/kiamat
Atau kita risau akan IBADAH kita yang masih belum cukup...

Semoga semua takdir akan jatuh elok pada tempatnya
Dan aku hanya bisa kata
Terima kasih buat semua
Atas setiap pembelajaran kehidupan didunia


Biar terlihat biasa biasa
Aku Suka ...
Lebih lebih lagi dia juga suka .. >.<


.



4 comments:

The Kehalusan Kelembutan said...

Sangat lama tak update blog, tapi yang ada sekrang sarat dengan pesan

PeRdU cINta said...

Allahu..subhanAllah..alhamdulillah atas segala rezeki dan nikmat.

namasaya said...

sajak ni walaupun tak berapa nak faham perasaan penulis tapi bunyinya sangat jujur. Luahan dari hati.

Asma Rosli said...

Jom melawat blog saya dgn entri baru
http://mylittlepinkbloggie.blogspot.my/2015/11/beezskin-product.html