Wadah Madrasah Pengalaman: tak secerah yang kita gambarkan


Saturday, December 6, 2008

tak secerah yang kita gambarkan

Nak mule ngn ape erk.hmmm,..Dimulakn dgn Bismillah di akhri dgn Alhamdullillah....nasyid lh plak.hehehehe


meow meow meow,..kucing ku yg name kitty kejutkn aku pg nie...korang caye x..caye lh.kucing aku nie tiap pagi kejutkn aku,.tlnge aku die ggt..naye aku,slagi xbngun,slagi 2 lh die xhnti2 ggt tlnge aku..hehehe,kalau tme2 yg cmnie,tme tghri smpai ptang,kucing aku tdo je memanjang kat dlm blik ku 2.siap pkai kpas angn plak 2.eh,bkn lh,die mane pndai nk on kn kpas 2.aku lh yg on kn utk die.kalaulh kucing aku 2 pndai nk on kn kpas 2 sndri.aku dah rkamkn n upload kat utube dh.biar 1dunie taw.hehehehehe.



Pagi nie,crah sesangat.silau mte aku mase nk snap pic nie.hehehe.lbh kurang dlm jam 9.00 AM cmtu.aku xbrape nk shat hari nie..pning kepale aku,aku xksah sgt lh ngn kple aku nie.lantak die lh.skurang2nye aku msh dpt bdri hr nie.msh bnfas...bcakap je pasal khdupan nie.smue taw,yg hdup pasti akan mati,care dan tmpat je bbze.mlm tdi aku tengok 1 brite nie,tv3,bltin utama 2.ksah tnah rntuh.ksian plak aku tngok fmlly 2.rumah die hbis ranap.xde pe yg tggal.pastu yg aku ksian sesangat,2 org anak die kmbli ke rahmattullah.Innallillah..(sedekahkan Al-Fatihah).Yg buat aku xpuas ati 2.phak pneraju rmah 2 lh.bthun2 famlly 2 wat laporan tntang kwsn rmah die org.tp 1pn phak pneraju 2 xambil tndakan.skang nie.bru nk nyesal.dah xgune g dh.kata org"dah terhantuk baru tergadah"ehe,tol ke 2.?hentam je lh erk...kalau aku jd papa n mama 2.aku sman hbis2 phak pneraju 2.biar die rse.
Tp 2 xstimpal dgn peritnye khilangn org tsyg..nie kn plak khlangn darah dging sndri.anak dh dwse pastu pergi cmtu je.entahlh,aku pn xtaw dan xbrpe nk mngerti tentang takdir kmatian,jdoh smue nie..hm,mungkn dh takdir,ade gak yg kte,kalau xushe pkre 2 xkn dpt.kalau dielak pkre 2 xkn tjdi,eh,xfhm lh aku,smue Tuhan dh tetapkn sejak kte bby g.biarlh smue 2 Tuhan yg uruskn.kte nie cme dpt mrancang je dgn sesempurne yg mungkn...

1 g kes bnuh kat kpg jran aku plak.kpg baru,kuching,kota smarahan,xjauh dr kpg aku,aku taw kes nie pn dr seseorg 2.thankz ya,risau gak die kat aku.hehehehe.aku yg duk dkat nie pn aku xtaw.die yg jauh2 2 plak yg taw.pape pn,wat die,,sye ok je,xde pe2 pn yg nk drisaukn..hehehe.aha,1 g aku nk pesan kat die,jgn fkirkn sgt pkre yg mbebankn otak 2.buang jauh2.hdup nie,bkn snang nk snang dan bkn susah nk dpt susah.ingatlh erk,disatu sdut lain,msh ada yg sdang mmerhti kte,msh ade yg syg kat kte.kte je yg xsdar pkre 2...chewah,motivasi lh plak.hehehe.pape pn...kte enjoy hdup nie.esok blm tntu ade utk kte...

Tak btul ke 2 kawan2...???


More respect and love form hazel...



No comments: