Wadah Madrasah Pengalaman: kutemui dibalik ombak menghempas pantai


Monday, February 2, 2009

kutemui dibalik ombak menghempas pantai



klik pada gambar utk paparan lebih jelas ye kawan2

Dari kiri Wan_hazel(akulah),Patrick (kawanSpongebob),hehehe,Carl Drex a.k.a Carl 2(susah nak eja,nama fuhh..panjang gler),
Carl Maths a.k.a Carl 1(kyle XY.hehehe),Presslly(btul ke ejaan 2,cowie erk kalau salah)yang bawah 2 plak..Abram CUTE,,hehehe..jgn marah erk,muke kau sebijik macam kawan aku lah Abram name nye Danny a.k.a Bob parut,,kau tengok ni,,

XXXXXXXX

mataku bukan buta,aku hanya sekadar memejamkannya...

saat ku menerjah ombak mencari mutiara didasar laut..kian payah aku menyambung nafas.sakit tubuhku dihempas ombak..penat otak semakin terasa..disaat inginkan 1 kehidupan yang baru,,aku bertarung dengan lautan Ilmu..aku tetap teruskan langkah ku,,mencari sinar dibalik kegelapan,tersekat sekat aku dikala melangkah..minda kosong..sifar mengusai diri,,tanpa tempat bertaut..aku,diriku jasadku...hanya aku tanpa sesiapa didaerah itu..belajar mencari budaya baru..namun apa yang kutemui ternyata bukan apa yang kucari,,kehidupan ku tetap sama,,,namun apa bezanya,,,aku dengan yang dulu..sifar masih jua mengusai pemikiran ku lalu terus terjerumus kelembah hati ku yang kusam keseorangan..

aku melangkah..makin lelah langkah ku,,aku tahu kaki ku cuba memberi isyarat agar berhenti,,.namun gomelan hatiku yang degil berbicara memekik ke telingaku..
"teruskan...kau boleh wan,jgn putus asa..pasti ada yang indah dihadapanmu..truskan langkahmu,aku sentiasa ada disampingmu,percayalah padaku"benar katamu sekcil hati..aku tahu kau tetap bersama ku walau ku ngak punya sesapa..trima kasih utk mu..

aku mula membuka mata ku..silau..wajah2 apa yang ku tatap..aku ngak mengerti..bukan..aku baru kenali..owh..kutemui namun kau sahabatku atau musuhku..tertunduk aku menyeka tangisan dipipi..lenangan air mataku kian menjirus kebumi,,aku terdiam..hiba,sedih..kecewa..tidak bukan itu maksud tangisanku ini..tersenyum dalam pilunya airmata..gembira aku dapat berhimpun dibalik ramai..bersama mencari mutiara..mungkin mengilap mutiara yang telah kita sama2 temui..

sahabat...terima kasih..semoga kejayaan itu milik kita..doakan aku,,pasti hatiku mendengar..dan yang pasti aku doakan kalian..kejayaan itu milik orang yang berusaha..

maaf andai aku terlambat mengungkap salam perkenalan..maaf jua aku sekadar mengukir bicara disini,,,bukan dari mulutku..mungkin malu mengusai diriku..berat petah mulutku utk berbicara..aku bukan sekadar memahat kalimat persahabatan buat selamya lamanya.namun aku mengalukan kedatangan memasuki hidupku..


salam persahabatan





be the one among the one
and
shine like Hazel(WAN_HAZEL)





No comments: