Wadah Madrasah Pengalaman: sahabat persekolahan


Sunday, February 28, 2010

sahabat persekolahan

Segar lagi diingatan tika itu. Bahasa angin yang berbisik menjadi melodi halwa telinga. Aku duduk dengan segelas air yang menampakkan wap yang terkondensasi. Panas teramat ketika itu, syukurlah sekali sekala bayu menyentuh lembut tubuh ini.

Siang berganti malam irama nyanyian cengkerik membuatkan aku terus menghayati suasana malam itu. Indah, hingga sukar untuk ku catit dengan sebatang pena,sukar jua untuk kulukiskan diatas helaian putih. Kini yang ada hanya tinggal kenangan.

Siang pasti berganti malam.Pertemuan pasti berakhir dengan perpisahan. Perlukah perpisahan itu tercipta. Menyelak kembali diari fikiran lama ku, 2007 pengakhir pencarian ilmu ku dengan pakaian seragam sekolah. Riang tawa teman, suka duka dikongsi bersama. Zaman sekolah sukar ditukar ganti, tiada tolok tanding nya.

Kini teman masing masing membawa hala sendiri, ada di timur,ada di utara, dibarat jua selatan, apa khabar agaknya kalian semua. . . Harap akan ada nya pertemuan semula kita.





Zaman persekolah bersama kalian sukar ku cari ganti..
Terdetik dihati merindui kalian






Merindui sahabat lama, terkenang akan hari semalam, disana kita bermain namun kini tempat bermain ku diteratak usang ku ini, tanpa teman bersuara hanya nurkilan yang bisu jadi pengubat dikala sepi.




Noktah
Didraftkan:12.30AM




No comments: