Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story..100 hari mencari hidayah part 1


Wednesday, April 4, 2012

Doodle story..100 hari mencari hidayah part 1

.





Assalamualaikum...


Hari hari yang kita lalui buatkan kita semakin dewasa malah semakin tua.Ada yang berfikir dan ada yang tak..Malah ada yang semakin berusaha mengejar dunia..Bagi Wan tak salah nak kejar dunia tapi akhirat tu kene lah ingat jugak..Ingat dunia kita nie semakin tua..Atau mungkin tahun nie adalah tahun terakhir kita semua..2012 benarkah dunia bakal berakhir??Tuhan je yang tahu semua tu..


Dalam masa 100 hari mulai sekarang sempat tak kita berubah??Berubah kepada yang lebih baik..Berhijrah..Kita mulakan dari yang mudah..Baca doa makan..tu je..Mesti ramai yang kat sini yang tengah baca nie tak pernah nak baca doa makan sebelum makan..Khilaf manusia ada dimana mana..Mungkin terlupa dan mungkin dah terbiasa makan tak baca doa..Korang lihatlah persekitaran korang..di KFC ,Mcd , kedai kedai makan..Korang lihat hanya ada segelintir je yang mengangkat tangan dan berdoa..


Jadi mulai hari nie makan lah dengan baca doa..Mudah , ringkas ..Dari yang mudah nie kita akan ke peringkat yang seterusnya..betul tak?? Semoga kita sama sama mencari Hidayah...


"Kalau korang semua nak tahu..Hidayah tu korang sendiri yang perlu cari..Cara tu tak kisah lah..mula lah dengan perkara yang mudah..dari yang mudah ke yang seterusnya..Insya Allah hidayah yang dicari akan tiba.."Kehidupan nie tak de istilah datang SERU..istilah datang AJAL adalah"..fikir dan renungkan.."



Kalau suka entri kali nie klik like atau sponsor Wan rm0.20 klik satu je..senang je klik nie.Klik kanan dan open in new tab k

Love what you do with the internet? The Best
Social SharingPaint the town green!
JOHARA
LMFAO’s KL entourage!
Solve this mission with Agent 7.7!



Papai


.



11 comments:

Haruno Hana 하나 said...

betul tu Wan.. xde istilah tak sampai seru.. kita kena cr sndiri hidayah.. nnti tunggu hidayah, ajal yg datang dulu.. rasa tak boleh blah ngan org yg kata " tak sampai seru lagi, relakslah dulu" =.=

lyana kamal said...

Memang jarang nampak orang di sekitar kfc mcd atau di mana restoran ternama mengangkat tangan membaca doa.
*pengakuan: kadang kadang lyana pun boleh terlupa. terima kasih atas peringatan :))

Syarafi[skyforce331] said...

betul2...jarang jumpa, ajal tu bila2 je bole datang....semua nye ditentukan oleh allah :')

keri ikhwan said...

mulakan dgn yg simple... rezeki pun berkat..
*ni bru part 1.. ade lg 99 part nk cukupkan 100 hari :D

loVe puRpLe said...

Heeheh fira selalu lupe bace doa (^-^)

Ckin Kembaq said...

inshaAllah..start dri perkara yang dirasakan mudah.... ^_^

Eein Azryn said...

betul tu, hidayah kena dicari. ^^

^o^...Cek pipah L!fe Story said...

wan..sory menyebuk kat sini..
ini link printscreennya..tlong ya

http://3.bp.blogspot.com/-zfeR1P-iFi8/T38HSYP8RoI/AAAAAAAABOU/RL-T4Gh_a_g/s1600/prinscreen%2B2.png

http://2.bp.blogspot.com/-oyklvfsL7nc/T38HRwoZeiI/AAAAAAAABOI/w5I6P0lvif8/s1600/sample%2Bprintscreen.png

^o^...Cek pipah L!fe Story said...

wan ade tutorial untuk ajar adobe tu ta..? ta reti ar na guna..:p

Azhafizah[フィザ] said...

jom kita berhijrah ke arah yang lebih baik.insyaAllah..

Wan_hazel said...

tak de lak..adobe tu lain