Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story : Untukmu Wanita


Thursday, August 16, 2012

Doodle story : Untukmu Wanita

.


Assalamualaikum..

Malam malam terakhir Ramadhan nie Rasa hati nak menaip nie makin malas lak..Bila kita sibuk nak sambut raya kan.banyak yang sibuk kejar ibadah dan terlalu banyak yang sibuk nak kemas rumah..Owh dunia..Jangan terasa ye..Itu realiti korang..nak ohsem sangat raya nie kan...

Malam nie terfikir plak yang sepanjang minggu atau bulan nie Wan kurang nak rebut peluang untuk sampaikan sesuatu kat blog nie..Jadi kali nie Wan nak kongsikan beberapa patah kata yang penting untuk kaum Hawa tahu.. Insya ALLAH .. Dan seandainya ada yang tak begitu menyukai entri kali nie..Wan dah bersedia kehilangan sebahagian besar dari warga pembaca yang ada.


Percaya tak perempuan yang seksi cepat je dapat pak we tapi lambat nak dapat suami.. manakala sebaliknya bagi wanita yang menjaga auratnya.. REALITI nie.. Korang tengok diri dan korang lihat sekeliling.. Ada kan yang dah ada pak we sekarang nie?? korang percaya dengan pak we korang tu leh buat suami?? dalam 100% tu ada 99% yang tak kan jadi suami korang.. Bercinta nie terlampau indah tapi ia akan jadi terlampau menyakitkan untuk korang rasa.. jangan suatu hari nanti korang salahkan lelaki.. banyak sangat dah yang salahkan lelaki.. Padahal kesalahan tu kat diri korang je.. Sapa suruh terhegeh hegeh kan..mana lelaki nak isteri yang macam tu.. Bukan Wan nak menjatuhkan korang , cuma..Ini REALITI .. Kalau orang tanya Wan.. Wan nak sangat isteri yang hidup dalam landasan ISLAM... Bukan sekadar bertudung tapi dia menjaga aurat dan pergaulannya..Bersosial boleh cuma jangan terlebih lebih je..


Pernah tak terfikir..Kenapa Wanita yang menjaga auratnya begitu tinggi nilainya pada seorang lelaki??? Korang nak tahu kenapa.. Sebab harga diri korang hanya untuk suami korang je tengok.. Wan tak nak lah kalau orang lain tengok isteri Wan lebih dulu dari Wan .. Sebab Wan bukan jenis yang suka nak berkongsi.. Maaf ye.. Kuat cemburu nie... hahaha...


Tidakkah kaum lelaki ini merasa tercabar dan cemburu melihat wanita yang di bawah tanggungjawab mereka yang sepatutnya hanya mereka melihat aurat mereka tetapi, 
sebaliknya lelaki lain juga mendapat HAK yang sama?


Korang perlu ingat lelaki nampak je ganas . walau kurang ilmu sekalipun lelaki nak sangat wanita yang menjaga auratnya.. Sebab lelaki jua perlu dibimbing dan lelaki perlukan seseorang yang mampu menjaga anak anak nya.. Dan paling penting LELAKI sebagai seorang SUAMI tak nak TANGGUNG DOSA KORANG .. Kalau korang tak tutup aurat dan jaga perlakuan korang lepas kawen.. 100% dosa korang suami yang tanggung.. Dan sebab tu lah lelaki nak cari isteri yang terbaik... rinan beban suami.. Syurga menanti bukan nya neraka..


Dan kamu wahai kaum wanita.. jagalah auratmu.. Sedihlah sikit ye sebab Dosa korang ayah dan selepas itu Suami yang tanggung .. Sayanglah suami dan ayah korang.. Tak terlambat pun nak berubah.. dan janganlah korang melambatkan taubat dan perubahan korang.. Kerna selepas nie ajal kita yang menunggu.. Giliran kita yang seterusnya.. hampir berkali kali Wan kasi tahu... Hidayah tu perlu dicari.. Cinta pada ALLAH maka ALLAH lebih cinta pada kita..

Jadi.. sendiri mahu ingat.. Kita asyik berbicara Dunia akhir zaman tapi dimana langkah langkah kita bersedia untuk semua tu??? 



'Ya Allah, teguhkanlah pendirianku, jadikanlah diriku pemberi petunjuk yang selalu mendapat petunjuk'.




.










13 comments:

Nur A.Z said...

suka ayat "cinta pd Allah dulu maka Allah lebih cinta pada kita".

^^eKaTiKaH^^ said...

betul ape abg wan ckp tu, perempuan seksi lebih cepat dpt pakwe drp dpt suami. :)

Adi Herman said...

tutup aurat sbb nak jaga value seorg wanita....perghh i like this topic

miz ruha said...

betul apa yg wan cakap..
itu realiti..
tapi tak ramai wanita yg sedar...
jgn biarkan ayah dan suami menjadi antara 4 golongan yg ditarik ke neraka sebab wanita. =)

Momo said...

tengs coz berik nasihat:)

Sally Yatiey said...

Nice sharing :)

sare ared said...

terbaek wan..
sharing ini
http://funnyzoneads.blogspot.com/2012/08/jom-buat-entry-pasal-asiafansnet.html

Are_in said...

:)
entry yg cukup berkesan .
teruskan , Lillahita'aala .

Afiq Din said...

inilah dunia wan

Aida Omar said...

terima kasih wan kerana memberi nasihat yang berguna buat kaum hawa.. moga dengan pengkongsian ini wan akan terima sedikit pahala dari NYA.. dan menjadi rujukan pada yang memerlukan :)

Alynn Nyzaa said...

nice one! :D
abg wan, singgahla ye...^^
http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/08/salam-aidilfitri.html

♫ S I T I Z U L A I K H A B T J U S O F F♫ said...

setuju dgn entry wan yg ni... 100% betul.. :)

Ohh Azza said...

setuju dengan perkongsian ini wan :)