Wadah Madrasah Pengalaman: Ramadhan kian pergi meninggalkan kita


Thursday, August 9, 2012

Ramadhan kian pergi meninggalkan kita

.






gambar carian google


Assalamualaikum...


Tak sabar ye nak raya...  minggu hadapan + beberapa hari lagi Insya ALLAH kita akan sambut Raya.. Skang Wan sibuk je tengok iklan raya yang dulu dulu kat youtube..hahaha.Korang skang dah pasang lagu raya ke?? ecece..


Ramadhan akan berlalu pergi..Sedih bila Ramadhan semakin berlalu..Bulan dimana pahal kita dikira berlipat kali ganda..Rahmat Ramadan tu luas sangat... Kalau boleh Wan tak nak bulan semulia ramadhan nie berlalu..Terasa cepat je masa nie kan..Sahur > berpuasa > Berbuka > Teraweh .. kita ulang berkali kali dan bila tiba masanya Syawal menjemput.. Rutin bulan Ramadhan kita pun kita tinggalkan.. Semoga ada lagi ramadhan untuk kita di tahun yang akan datang..


Memang kita boleh buat beberapa ibadah tu di bulan yang lain cuma keadaan yang akan membezakan nya.. faham kan maksud Wan.. Jadi hargailah malam malam kesepuluh terakher dalam bulan Ramadhan nie.. ramai yang sedar tapi ramai yang tak buat..Banyakkan ibadah k..Kalau korang betul betul rasa kemuliaan bulan Ramadhan nie pasti korang akan bersedih akan kepemergiannya tak lama lagi..


Gembira bila sambut hari kemenangan kita Syawal tapi sedih bila hari dimana pahala kita digandakan berlalu..Adakah cukup sudah pahala kita adakah terhapus sudah dosa kita ATAU ADAKAH KITA SEORANG YANG RUGI DIBULAN YANG MULIA INI dimana kita men sia siakan bulan RAMADHAN INI.Ramai Blogger yang tak teraweh sebenarnya kan.. Blogger retis ke tak retis ke..Korang sama je disisi ALLAH.. Tak de ubah pun.. So Blogger blogger semua , retis retis semua pergilah Teraweh .. Banyakkan yang sunat dan kekalkan yang wajib .



Setakat nie je untuk hari nie..


Papai


Salam Ramadhan

.













16 comments:

Cinta Muka Buku !! said...

sedih tu sedih jugak . tapi seronok nak raya . yeppie

miz ruha said...

ramadhan dah nak pergi.syawal makin ke mari.
moga dapat teruskn amalan2 di bulan yang mulia ini ke bulan2 yang akan datang.

patzy de Veronika said...

selamat hari raya wan!!

~MiZz Atie ZieYa~ said...

itu la..sedyh..sebab...nth buleh ka x kita smbut ramadhan thun depan :(

cci said...

sekejap jerk ramadhan nak abis da.. ^_^

Sally Yatiey said...

Selamat hari raya! :D

Adi Herman said...

berkejaran mendapat rahmat Allah di malam Lailatulqadar adalah lebih baik drpd berkejaran di shopping complex pada hari2 terakhir Ramadhan

miss A said...

masa berlalu begitu pantas..tup2 ramadhan dah nak habis..

rAIHan said...

sedih sbb ramadhan dah nak abis tp excited raya nak dekat..hehe..

Suara Hati said...

selamat hari raya hihi :D

Raudzah Zahari said...

sedih kan..dah nak habis ramadhan..minggu depan dah raya...kejab aje rasa...

aisya said...

xberasa dah mok raya nak.. xsabar mok raya, tp xmok ramadhan tok pergi.. huhu

nazha anua said...

sedih sedih

Seri Bahasa said...

cakap2 ni nnt raya seri ziarah sana ye...nak rasa pulak kueh raya orang sarawak...

"Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Bathin"

♫ S I T I Z U L A I K H A B T J U S O F F♫ said...

sedih pulak bila ramadan dah nak pergi... :(

Iman Lurv Islam said...

TQ atas perkongsian yang menarik ni....mohon ciplak ye....