Wadah Madrasah Pengalaman: :)


Sunday, November 25, 2012

:)

.



Assalamualaikum...


Lama benar kalian menanti, bukan? Kalian yang menanti aku menulis secebis kisah kehidupan aku. Maaf andai kita tidak bertemu acapkali di sini. Bukan merajuk atau menghilang, tetapi masa dan kehidupan telah dibelah-belah kepada beberapa bahagian . Kali ini aku memfokuskan lebih kepada jahitan . Manakan lagi pintu rezeki itu jika tidak dicari cari . Sebarang pertanyaan kalian boleh ajukan di https://www.facebook.com/wan.hazel .. Boleh saja PM/inbox/mesej . :) .


Kekadang kehidupan ini begitu sukar untuk kita duga. Kita sangka hari ini adalah yang terbaik , kita sangka ini adalah yang terbaik..Namun segala nya tidak seperti yang kita sangka..Segala gala nya tidak seperti yang kita rancang .. Dan perancangan ALLAH itu lebih baik dari apa yang kita sangka.. Pengaturan ALLAH membuatkan aku terpegun.. Suatu masa dulu mungkin ia hanya kebetulan.. Dan hari ini kerana peristiwa itulah aku merasa apa yang aku rasa pada hari ini.. Kerna aku jumpa dia walaupun secara kebetulan disuatu tempat itu.. Alhamdullillah.. Aku tak kan jemu berbicara tentang "kebetulan itulah suratan ". .



" Ketika anda diliputi kesedihan dan kebimbangan, berbuat baiklah terhadap sesama manusia, nescaya anda akan mendapat ketenteraman dan kedamaian hati.  Kebaikan itu sebaik namanya, keramahan itu seramah wajahnya, dan keikhlasan itu sesuci rupanya. "





.










6 comments:

Eiqa Almond said...

Penuh makna ayat awak niee :)

Aida Omar said...

comeynye lahai.. selalu nampak wan update gambar2 nie. betul kalau tak ada usaha tak adalah hasil. Suka ayat last tu kalau kita berdendam dan membenci diri sendiri akan merana..

Selendang cinta said...

alahai comel & kreatif btol wan ni..akak pon minat gak tp x sempat nk buat...huhu

krole said...

alamaks...cumilnye wan...suke tngok domo tue~

miz ruha said...

kreatifnya wan... comel.. ^_^

suka quote tu.. ^_^

Mr. Apih said...

lawa. rasa nk tempah :)