Wadah Madrasah Pengalaman: Nak sangat jadi macam saidina Ali


Saturday, June 1, 2013

Nak sangat jadi macam saidina Ali





Assalamualaikum



Malam tu sebelum tidur,
Baca pasal sahabat sahabat Nabi.
Ada satu bab tu cerita pasal Ali.
Cinta Ali dipendamkan di dalam hati
Yang tidak diceritakan kepada sesiapa tentang perasaan hatinya

Sebelum Fatimah dilamar Ali,
Beberapa sahabat terdekat Nabi dah pun berjumpa Nabi.

”Allah mengujiku rupanya” begitu batin Ali berbicara.

Comel je bila Ali datang melamar dan Nabi tersenyum.
Memberi balasan dengan kata penuh makna.
SubhanaAllah.
Seronoknyaaaaa lah kan.

Sebelum mata dah nak tertutup sempat berangan lagi.
Macam mana kalau nanti nanti
Masa tu persiapan dunia dan akhirat semua dah ok.
Masa tu nak melamar orang yang kita sayang , cinta dan rindu.
Agak agak kena tolak tak? hahaha

Kadang teringin jugak nak buat macam tu.
Jumpa terus kawen. hahaha

Cinta tak pernah meminta untuk menanti.
Ia mempersilakan.
Atau mengambil kesempatan.
Yang pertama adalah pengorbanan.
Yang kedua adalah keberanian.

Nak sangat jadi macam saidina Ali...


Tapi entahlah kan..
masa hadapan kita nie penuh dengan kejutan ALLAH

banyak benda yang kita kena fikir ..

erm...


.




14 comments:

AiSyA LiEzA said...

:) contohi Rasulullah dan para sahabat...

siti said...

Allahu seronok membaca entry yg ni huhu

Aniq Bukhary said...

Boleh tu Wan.. saya follow dari blkg.. Wkakaka.. Nak jgk :)

Wan_hazel said...

hehehe..tengs all... doa kan yg terbaik taw..

Isabel Diaz said...

Insya Allah..

Teena Tna said...

Cinta selepas nikah :)

Cik Anis said...

:) niat baik insyaallah dipermudhkn sgala urusan :)

NurShabrina said...

kitak ada sponsor ga org kah ?

Wan_hazel said...

wat mas atok sik da..kenak ka??

Busyra Bt Takiyudin said...

inshaAllah. :)

Han Hanan said...

:)

Cha Shasya said...

:D !!!!

Orang panggil Ima said...

insyaAllah..ada la nanti..saya juga bercinta selepas bernikah..alhamdulillah~

Adiek Amrie said...

Seonok baca blog wan . Banyak memberi inspirasi :)