Wadah Madrasah Pengalaman: Perancangan ALLAH lebih hebat


Saturday, November 23, 2013

Perancangan ALLAH lebih hebat

.




Assalamualaikum ...

Sebelum tu
nak minta maaf
Entri yang sebelum nie ada ramai yang tertipu
Saya tak ke korea pun semua tu angan dan mimpi kosong je
Maaf sangat sangat

http://wanhazel.blogspot.com/2013/11/membawa-diri-ke-korea.html


Hari ini mungkin kita sibuk cari kebahagian
Perkara nie terjadi kat semua 
Termasuk saya
Hari ini saya sibuk nak cari kerja
Nak cari pasangan hidup
Nak cari kebahagian
Sampaikan saya terlupa 
Mungkin esok hari kematian saya
Atau lusa atau bulan hadapan
Mungkin tahun hadapan
Sapa tahu bukan

Saya nak sangat rasa kebahagian berkeluarga
Tapi saya perlu ada kerja tetap
Baru boleh kawen.. hehehe

Yep ..
Memang benar Rezeki setiap orang tu berbeza beza
Lambat atau cepat ALLAH dah tentukan
Hebatkan ALLAH
Sembunyikan masa depan
Biar nanti akan ada rasa manis 
Kejutan 
Dan mungkin duka

Sapa tak cemburu dengan mereka yang dah berkerjaya
Dah punya wang segala
Punya aset sendiri
Ada wang untuk dibelanja
Jika mahu itu katakan saja
Pasti ada didepan mata

Bukan saya tidak bersyukur dengan apa yang ada
Kan tidak salah jika mengharap pada yang belum ada
Saya juga mahukan kehidupan yang selesa
Tanpa memikirkan masalah kewangan ..


ALLAH
Murahkan rezeki kami
Permudahkan rezeki kami

Doa kan saya cepat cepat dapat kerja k
Semoga Tahun depan saya dah dapat kerja tetap ... 
Nak buat simpanan jugak ... >.<



.





4 comments:

Lyeen De Syifa said...

aamin..aamin..smoga smuanya dipermudahkan wan..:D

Budak Nakal said...

pergh, lama benar x singgah blog hang ni,,,dh makin cute dah aku tgk..:P

Ukhti NurliyanaZulkifli said...

moga Allah permudahkan segalaNya

Akeyla Azmi said...

PIWIT!!!
OK OK KITORANG DOAKAN EHHEEHH