Wadah Madrasah Pengalaman: perjalananku masih jauh


Saturday, February 21, 2015

perjalananku masih jauh

.


Assalamualaikum.


Aku tahu, perjalananku masih jauh lagi.
masih banyak dugaan yang perlu ku tempuh.memang dasarnya aku sengaja menggomelkannya agar tersedar disudut sanubari.Tak rela ku yang indah kali ini hilang jua.Namun apa ada nya.Hanya tersimpan rapi dalam bongkah disudut ruang gelap sang hati.Enggan ku mencari kuncinya agar terluah.cukuplah sekadar kiasan bahasa ku.Bukan untuk dimengertikan,bukan jua untuk kalian fahami.Aku tidak perlukan itu saat ini.aku tahu akan pastinya ia bukan milik ku lagi.Mungkin satu saat  "Kunfayakun" .


Dilembah itu aku bertapa.
Tiada sesapa menemaniku.Hanya ada aku dan penaku mencatat segala yang terjadi. Hingga aku tersedar.. Disisi ku ALLAH terlalu dekat dengan ku. Aku mahu keluar dari lembah ini.bantulah aku.aku mahu mengukir kebahagian itu bersama cinta MU.Hanya kamu YA ALLAH.tawaku bersama,senyumku bersama,piluku,tangisku..Mungkin tidak..Biarlah hanya yang indah indah ku kongsikan untuk MU...
andai mahu bicara tentang pilu ku,syukur ku pada MU yang Esa.
TERNYATA KAU MAHA SEGALA NYA...




1 comment:

Amelia said...

aktif lagi rupanya wan hazel ni. ingat dah x aktif dah, hehe. sbb saya dah lama stop blogging. ramai blogger lama yg dah x aktif