Wadah Madrasah Pengalaman: Titisan Pepasir Mencari Nada


Friday, February 13, 2009

Titisan Pepasir Mencari Nada



Jauh,aku menerajui gelap malam,namun itu tatkala malam,
kini cerah pagi menyentuh tubuh.
Segan segan mata ku terbuka,silau dek kerna cahaya mentari.

Ku gagahi setiap langkahku,penat terasa,lelah merangkum payah nya perjalananku kini.itu ini serba xkena...malas mula merasuk sikapku.mempersoalkan kemana pergi hilangnya kerajinanku.bibitnya saat mula muncul disaat itu lah kemalasan mula menarik kerajinanku bertukar hala mengikut aliran nya.

Mendiam

Jauh disudut malam,aku mendongak terus ke pangkalnya,ku cari dimana pangkalnya,ditimur,dibarat,ditenggara dan diselatan,tetap jua serupa,gelap..

aku terpesona akan kecantikan bulan,dr jauh indah rupanya,bhgia tatkala diratap,pasti sbliknya andai dekat bisa disentuh,,,kau mengerti???andai kau tidak mengerti,renungilah wajah bulan dan selamilah hakikatnya.pasti ada perbzaannya.sungguh ketara.

xxxxx

Soal hati,byk yg blum terungkap,yg berlalu mengapa perlu dikenang,,,mengapa tetap menjadi imbasan.kini kisah lampau ku menjadi tajuk utama lampiran hadapan pemikiran ku,benar benar membuatkan kurindu saat itu.aku cuba melihat dibalik terusan jemari ku...bkn aku cuba melupakn,namun sebaiknya sbgtulah.xsalah andai bsahabat,hubungjn tetap terjalin bezanya,aku bukan lagi utk mu,dan dirimu bkn jua utk ku.bkn aku tp kamu...aku hanya mendiam sewaktu itu.tggallah ia menjdi kenangan,,,

Kini kau dan aku berbicara smula.nyata tidak seperti dulu.jauh bezanya...maaf andai aku mengukir disini...sekadar membina mahligai peringatan disini...







tke cre my dear..jgn suka ngamok2 k.sabar2lh slalu.ktk kan artis.hehehe.salam penglipur lara wat ktk..







Hazel hanya mengukir



5 comments:

Anonymous said...

terer adek wan hazel tok bermadah ho~~keep it up~~~ :)

Belum Ada Nama said...

chantek bahasanya...

Wan_hazel said...

Thankz u.jgnlh puji.hahaha.biase2 je.

FiFiNeNi said...

abg wan tok bab kata2 puitis xpat mok lwn..hehe..
keep it up..ska mek baca..

Wan_hazel said...

Hahaha.makceh neny.p mek xpat lawan kak srisufi lah.ya bok tahap dewa puitis nya.hehehe