Wadah Madrasah Pengalaman: Bila isu Agama dipandang sebelah mata demi pembangunan Malaysia.


Wednesday, October 27, 2010

Bila isu Agama dipandang sebelah mata demi pembangunan Malaysia.



.





I
su nie Wan dapat dari Dojo Klasik...kredit wat Dojo atau Kaizen Shinobi..Wan pun tak taw nape isu macam nie bleh Timbul..Dasar Islam Hadhari dah tak de lagi dah kat Malaysia nie..Atau kite semua nie dah dijajah oleh kaum Yahudi???

Korang sendiri bace lah kat MalaysiaKini.Law tak nak baca..Ok Wan crite kat sini..Nape Wan marah sangat ngan Pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak (ISLAM).Bukan nak jadikan Isu..Tapi hak Wan sebagai warga Malaysia..Ada hak nak bersuara..Selama nie Wan diam je ngan keputusan yang macam nie..Tapi skang hilang lak kesabaran..


Korang baca lah nie..


Penubuhan beberapa kelab malam terkemuka, menganjurkan konsert utama, melonggarkan garis panduan untuk penghibur antarabangsa

Melonggarkan syarat ketat bagi penganjuran konsert dan majlis antarabangsa, yang sekarang ini dikatakan banyak menghindarkan penghibur antarabnagsa ke negara ini.


Jumlah pelaburan yang diperlukan adalah RM467 juta dan akan dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan. Kerajaan menjangkakan ia akan memberi pendapatan negara kasar sebanyak RM427 juta dan mewujudkan sebanyak 8,000 peluang pekerjaan
Langkah itu akan menyaksikan penubuhan enam kelab malam baru yang mampu menampung kehadiran 900 pengunjung pada hujung minggu menjelang awal 2012.

Dua lagi akan beroperasi pada 2013 dan 2014.
Bagi mencapai hasrat itu, liberalisasi beberapa peraturan hiburan akan dilaksanakan, termasuk membenarkan pelanjutan had waktu beroperasi bagi pusat hiburan Kawasan hiburan yang sedia ada dikatakan tidak memadai untuk mencapai pertumbuhan yang diharapkan memandangkan purata kadar penghunian hujung minggu bagi kelab malam di bandar adalah sebanyak 85 hingga 90 peratus.


S
kang Isu buang bayi akan berlambak...Maksiat kat mane mane...Korang leh tengok negara negara luar..Bala macam macam je..Mula mula rasa bersyukur sangat diam kat Malaysia sebab Isu Agama dipandang tinggi..Tapi skang..???Tepuk dada tanya selera..Sedangkan negara kita yang macam nie pun dah macam macam bala kecil jadi..Lepas nie bertambah teruk lah..


Law nak majukan negara pun carilah dengan cara halal..Isu rasuah lagi jadi hal..inikan pula isu tempat maksiat..



Wan memang tak sokong benda nie..Minta dijauhkan.

------------

Memetik apa yang yang ditulis oleh Ustaz Zaharuddin,

"Lorong ke Syurga itu perlu melalui duri-duri (melawan nafsu), dan lorong ke Neraka itu dengan mengikuti hawa nafsu". (Hadis riwayat Abu Daud & Ahmad, Albani : Sohih )

"Sesungguhnya Allah swt berkata kepada Adam (a.s) : Sesungguhnya Allah akan membangkitkan zuriat kamu dengan sekumpulan akan ke neraka, maka berkata Adam : Wahai tuhanku, berapa ramai jumlah mereka. Jawab Allah : dari setiap seribu orang, seramai 999 akan ke neraka dan hanya seorang ke syurga. ( Hadis riwayat Ahmad & At-Tabrani dengan sanad yang baik : Majma' Az-Zawaid, no 18621)

Dari hadis di atas, jelas dinyatakan nisbah penduduk syurga dengan neraka dari 1000 orang, 999 akan dihumban ke neraka dan hanya seorang sahaja yang layak ke syurga. Justeru, mengapa industri nafsu ingin dijadikan sumber pendapatan?

Bukankah lebih baik jika pihak kerajaan berusaha untuk membawa kita rakyat-rakyatnya ke arah mendapatkan syurga Allah..

Artikel iluvislam.com

------------





.



19 comments:

Anonymous said...

apa nak jd ngan pemimpin2 skrg...
terang2an 'zalim'...

Wan_hazel said...

tu lah..tak taw lak ape yg diorang fikir

|ⱷ|ƨä®ä|Ü| said...

ish3..
kenapalah jadi camni..
ToT

Wan_hazel said...

nak kaya kan negara ...tapi cara yg salah

Cik Aien said...

Pemimpin lebih kepada kuasa dan kepentingan diri.. Ya Allah, ini kah tanda-tanda kiamat .. hurmm

Wan_hazel said...

Cik Aien

dunia akhir zaman....

alieff said...

alahai....
takde button 'like' la pulak...
huhu...

*fenomena akhir zaman; pasca kematian rasul dan ulama'*

Wan_hazel said...

alieff

hehehe..takde..

zahidah dihaz said...

me lagi suka pak lah....nak pak lah balik jadi pm...

chiLleD...!! said...

sangt sedih ngn keadaan malaysia skg..agama dipersendakn..tnda2 kiamat dh mkin jelas..=(

Wan_hazel said...

zahidah dihaz

betul2...

Wan_hazel said...

chiLleD...!!

betul tu...

Anonymous said...

dorng perasan dorng islam..tapi sebenarnya bukan islam..buat media kutuk ulama (nak menunjukkan ulama pas nih mengajar islam songsang) padahal mereka sendiri songsang!buat fesyen islam konon tapi dedah sana dedah sini..islam apekebenda tuh..umur jek tua,tapi akal duk lutut..ingat la wahai pemimpin..kalian akan dipersoalkan di akhirat..dan itu adalah janji ALLAH ~Amin

izyansyazwani said...

sape lah kita ni wan..cuma rakyat biasa aje..setakat luah rasa tak puas hati kat blog bole lah..klu kita ni slh sorg menteri, baru ada yang amik perhatian bila kita bersuara kan :(

Aretikz said...

Baru perasan bab ni.. Yarabi.. memang tak heran la.. makin lama Malaysia bukan membangun.. tetapi makin merundum.. Inilah namanya ujian.. tatkala kita menyampaikan kalam sebagai tempat untuk berfikir.. dan membuat tindakan dengan bijak.. =)

Wan_hazel said...

izyansyazwani

a ah..rakyat biase je..tak yg nak dgr..kite duk bawah je..kdg2 suara mentri pun tak kan didgr laww mereka membangkang...entah lah..Malaysia ..satu Malaysia

Wan_hazel said...

Aretikz

a ah betul tu...skang Malaysia tak kan jadi negara Islam yang dihormati oleh sesama umat tapi dihormayi oleh yang sebalik nya..wan tak taw nak cakap camne lagi..tak puas hati lansung dgn tindakan nie,,

syazana aien said...

tulah , yang dikatekan tanda2 kecil kiamat . dalam buku tauhid sekolah rendah pon dah tulis

Wan_hazel said...

syazana aien

a ah tu lah..tak taw dah nak wat pe kan,.