Wadah Madrasah Pengalaman: Jangan kutuk..Kita semua tak terus berjaya


Thursday, February 24, 2011

Jangan kutuk..Kita semua tak terus berjaya



.




Salam Korang...

Malam lak Wan update entri kali nie kan..Terdetik lak nak wat entri nie..Bukan nak berlagak dengan apa yang Wan kecapi ..Wan masih blaja lagi dalam hidup nie..banyak benda yang Wan perlu pelajari..Hidup nie bukan macam Adobe Photoshop boleh buang sesuka hati dan tambah sesuka hati kita..Law nak jadi comel touch up sikit gambar tu dah leh jadi comel..Rupa rupa nya kehidupan nie macam Adobe Illustrator..Dengan tangan kita nie..Kita yang corakkan kehidupan kita yang belum pernah sempurna nie...Law kita nak wat bulatan so kita kene lah guna Tool bulat untuk bulatan.Kita sendiri yang reka apa yang kita nak...Sebab tu lah orang pernah kata..Hidup nie kita sendiri yang corakkan..


Dah memang sikap manusia pun asyik menunding jari dan menjatuhkan sesama sendiri..Mesti ada yang akan jawab.."tak de lah..Aku tak macam tu"..Tapi dalam tak sedar korang, korang dah lakukan bende tu..Hidup nie pelbagai je rencah nye..penuh ragam pelbagai warna warni nya..Kadang kadang benda yang kita anggap biasa bagi kita tu ada sesetengah orang yang tak suka..sapa sedar benda nie???Wan sendiri pun tak taw apa yang orang tak suka pasal Wan..Tol tak??melainkan ada yang tegur kesilapan tu..


Manusia dah memang macam tu nak wat camne kan??Bagi Wan..Tak salah law nak tunjukkan apa yang kita dah hasilkan dengan tangan kita sendiri..Sapa sangka kita boleh buat sesuatu dengan hasil tangan kita sendiri...Dan siapa yang nak hakimi dan kutuk kita kan??.Tapi selalu nya orang akan kutuk lah kan..Nak bagi dorongan jauh sangat..Memang tak pun.


Wan pun bermula dari bawah dari nombor "0" dan huruf "A".Orang tak kan berjaya terus pun law tak mencuba dan belajar dari kesilapan..dari semasa ke semasa kita leh tingkatkan kemahiran kita..


"Ilmu bukan sekadar tambah tolak matematik dan bacaan A hingga Z yang membentuk perkataan..Tetapi Ilmu adalah segala gala nya yang wujud dalam kehidupan"




Apa yang telah kita lakukan pada hari kelmarin adalah apa yang kita genggam pada hari ini...Indahnya suatu kenangan itu walau pahit yang telah dilalui..


.



17 comments:

masnurain said...

hye wan.. apa yg wan ckp tu betul.. tak semestinya kita akan terus dan terus berjaya dan akan sentiasa ada di atas.. ada masa kita sendri akn jatuh.. so, kita as a ordinary person.. tak de hak nak kutuk mengutuk org lain.. gud entry! i love ur art! :


JOM TENGOK NIE..!!!

tahu kebaikan bercelak?? jom bace!

siapa pernah dengar pasal KB Toys..??

SUGAR GLIDER tu apa ek..??

BLACK METAL..? bukan lah! nie metal yang keras tu!

AfiqahZ said...

ow yeahh! agree !
cool :D

Anonymous said...

betul3 manusia nih lebey suka menuding jari kat org lain even diri sendiri salah

Wansteddy Tales said...

Sngt betul! Ada org suka ambil jln singkat nk majukan diri. pergunakan insan lain. tapi akak prefer kita mula dr bawah. jatuh bangun kita bermula dr kritikan positf & negatif. kalau ada yg beri pnpdt xmembina anggap saja macam angin lalu. Kalau dilayan, kita sakit hati, dan lebih bnyk tokok tmbh. pada akak org yg suka mengutuk hasil usaha yg lain ni berpunca dari perasaan iri hati ---> xmampu buat apa yg kita boleh buat @ mampu buat tapi tak terfikir nak buat = lalu dengki. wallahualam :)

be strong Wan. Wan deserve dapat kredit atas usaha Wan sendiri.

cik mieza said...

btul 2 btul..sume owg brmule dr bwh..xde yg twos ke ats.. :)

Wan_hazel said...

masnurain

hehehe..betul tu...wan pun stuju..hidup nie macma roda je kan..

Wan_hazel said...

Ain Jia Zainudin

tengs taw...betul jugak kan..ehehhe..

Wan_hazel said...

-[miracle]-

tengs ika..

Wan_hazel said...

fittiariri

setuju2...sikap mnusai kan..macam tu lah..

Wan_hazel said...

Wansteddy Tales

tengs kak..tengs sesangat..ada yang tak bleh trima ape yg kita wat kan kak..ade yg kate kite nie menunjukkan lak..tapi hakikatnya cuma nak bkongsi je..

Wan_hazel said...

cik mieza

betul2...dari bawah ke atas kan..

SUCI KUDUS said...

suka tau bermadah.. i like...

Wan_hazel said...

tengs..ehehhe..biase2 je

Fiqah Din said...

Hee betul-betul! Wan! Terima kasih tau bagi tutorial semua. Iqa dapat create sikit-sikit, cuba tengok blog Iqa, ada cartoon dari AI :D

Wan_hazel said...

Iqa Mopmo

wan nak tgk lah nanti...tengs

sarah mohamad said...

iye wan. betul. saya dulu pun tak tahu apa2 mengenai blog tapi kite kena belajar. kalau tak nak belajar memang takkan berjaya lah jawabnya.

Wan_hazel said...

sarah mohamad

betul tu...tak belajar so tak dapat lah kan..