Wadah Madrasah Pengalaman: Selamat hari guru buat semua tenaga pengajar..


Monday, May 16, 2011

Selamat hari guru buat semua tenaga pengajar..

.



Salam korang..


Hari nie sambutan Hari Guru..Semua pelajar sekolah sambut hari guru kan..Lepas tu berdiri dengar ceramah dari guru guru..Ada gak yang menyampah koz sambut hari guru nie buang masa je nak dengar ceramah..Hari ibu tak de lak nak ceramah ceramah..Melebih lebih plak...Ade tak yang macam tu??mesti ada kan..Kantoi..ehehhe..Sebab Wan sendiri pun macam tu dulu...Tapi tak bermakna Wan tak berterima kasih kat cikgu cikgu Wan yang telah menjadikan Wan yang sekarang nie..


Bagi Wan..Sambutan hari guru nie bukan je untuk cikgu yang kat sekolah tu.Sesape je yang pernah menyampaikan ilmu tu..Itu lah guru..Salah lah law ada bakal bakal cikgu atau cikgu yang kasi taw yang jadi cikgu kat sekolah je yang akan dapat pahala didunia dan diakhirat sebab mengajar...Ilmu nie ada bermacam macam jenis ilmu..Tak kisah lah kita tu pemandu teksi ke apa ke..Asalkan apa yang diberi dan diucapkan tu jadikan seseorang beringat dan dapat meningkatkan kualiti hidup...Kadang kadang youtube pun boleh jadi cikgu kita..tak gitu murid murid..Dan blog Wan nie pun leh jadi gedung untuk korang belajar cara cara berblog kan..Dari situ korang leh panggil Wan cikgu..Cikgu Wan..ehheh..Menyampah..



Oh cikgu Wan..
Oh cikgu Wan
oh cikgu Wan cikguku..
Rupa cantik baju batik
Oh cikgu Wan I LOVE YOU...


K
esempatan nie gak..Wan nak ucapkan Selamat Hari guru wat semua tenaga pengajar yang pernah mendidik Wan..dari Tadika Hikmah - S.K Dato Traoh - S.M.K Muara Tuang (Sri Muara) - I.C.A.T.S(International College of Advanced Technology Sarawak).


Menjadi seorang guru nie bukan senang ..Atau mungkin ada yang fikir Cikgu nie slalu pilih kasih dalam mendidik..Hakikatnya jarang skali kerna guru mahukan semua mendapat yang terbaik..Wan pun pernah menjadi guru . Sebagai tenaga pengajar Membina Laman Blog. Bukan senang nak watkan semua faham ... Dan bukan senang nak tarik perhatian semua orang..Dan bukan senang nak watkan orang suka kan kita..Mengajar dengan bermacam macam latar blakang..Membuatkan kita disoal seperti seorang penjenayah..


Bohonglah Wan law Wan cakap...Wan nie sayang semua cikgu cikgu Wan..Dulu memang sikap menentang tu kuat sangat dalam diri Wan..Wan pun tak taw nape dalam diri Wan nie sangat sangat suka persoalkan sesuatu tu..Sampaikan Wan pernah dimarahi oleh guru...


Tercetus gak rasa cemburu kat kengkawan Wan yang skang nie kebanyakan belajar di luar Negara...yang kebanyakkan semua pandai pandai...Wan pun tak pasti adakah perjalanan hidup nie dah ditentukan atau Wan sendiri yang ukir perjalanan tu..Tapi Wan tetap bersyukur dengan apa yang Wan ada skang..Bersyukur sebab selama nie Guru guru ajar Wan erti hidup..


SELAMAT HARI GURU...


.



8 comments:

LittlelfchOc said...

haha.. selamat hari guru cg wan .. haha ..

k e y r i said...

like this entry! :D

m!3yr4h_LolLy said...

hepy teachers day gak. heee

♥ AMOYELLA said...

Cikgu Science Informatic..= Cikgu Wan

dayfeda hassan said...

entri simple but nice..

SELAMAT HARI GURU wan..^_^

❂ nini moy ❂ said...

hahaha...suka lagu
Oh cikgu Wan..
Oh cikgu Wan
oh cikgu Wan cikguku..
Rupa cantik baju batik
Oh cikgu Wan I LOVE YOU...
cute jew...

salwaismail said...

sweet je buat entry utk ckgu.
selamat hari guru! :D

♥ norlida ♥ said...

hai wan..jom jemput join contest blog ida..hadiah lumayan..

http://norlida89.blogspot.com/2011/05/contes-i-love-my-mom.html