Wadah Madrasah Pengalaman: Syawal Di rai


Thursday, September 1, 2011

Syawal Di rai

.



Salam Syawal...


Dah bersawang lak Blog Wan nie..Jarang lak orang nak jejak semenjak dua menjak nie kan..Raya..Raya semua keluar jenjalan..Jujur Wan kasi taw Raya kali nie memang tak terasa..Kadang kadang terfikir jugak..Adakah dunia nie dah sampai kepenghujung nya..2012 bakal menjelma.(Wallahualam bi shawab).Sedih bila kepemergian Ramadhan..Doa Wan semoga kita bisa menjemput Ramadhan kembali pada tahun hadapan..Tinggalkan Ramadhan bukan membiarkan Tumbuh lelalang namun membiarkan dahan berbuah ranum agar bisa dijamu kelak..


Syawal kali nie , Alhamdullillah tak terlalu bosan..Sebab kengkawan ajak Wan jenjalan. Meriah..Bila bersua kembali dengan temam lama , Semua kisah mula berseliarak difikiran menunggu sahaja untuk diluah..Terpancar cahaya gembira diwajah sahabat..Kadang kadang agak jangal untuk berbicara namun mana nak sama kawan lama dan kawan baru kan..Bila semua bercerita dari sekecil kecil hal dunia hingga lah ke politik , bola ,kerja , keluarga..Ada yang dah berkeluarga , ada yang dari kurus ke besar , dari besar ke kurus dan ada yang mantain je..Sama lah macam Wan..tak berubah..Masih study belum bekerluarga sendiri ..Comel tu tetap ada..ahahha..


Bila difirkirkan pula akan kenkawan yang dah pergi meninggalkan dunia..Agak cengeng dihati..Terimbas detik bersama..Namun apakan daya..Tuhan lebih sayangkan Arwah..Al fatihah buat Arwah Nurfazillah..


K lah korang...

setakat nie je lah untuk Syawal kali nie...


Papai korang..


.




8 comments:

'yAnA' Cute said...

al-fatihah...

tue la an..bes kalo tyme rya nie dpt jmpa semua..tp yana da jd segan nak tegur sepupu lelaki..hehe..dorg xtegur pn ...sgan nk stat dlu..hehehe...

btw,salam aidlfitri wan.. =)

Chuu Muqhlis said...

innalillah~
selamat hari raya wan., sori ek kalau ade terkasar bahasa :)

.:AiN iKeUchi:. said...

bila syawal dtg kita gembira..tpi sedih meninggalkan ramadhan kan..x tau dpt merasa ramadhan lagi ke x kan..hehe...rayer paling best bila beraya n jumper kawan2 lamer ar kan..plus yg lamer giler2 x jumper.dh kawin la..aper la..kdng rindu sgt dengan kawan2 yang dh pergi selama2 lamanya..aper2 pun selamat hari raya :)

Harisya Diary said...

a'a kan..syawal taon ni tak terasa sangat. isya pown rase gitu. kejap jea ramadhan berlalu. rasa macam baru separuh bulan jea puasa. haih, makin lama masa semakin cepat. mybe 2012 nanti dah takda. mane kita taw kan.

al-fatihah wat arwah jugak.

Wan_hazel said...

'yAnA' Cute

ahhaha//betul tu yana..skang nie semua dah malu2 kucing..ahaha..

Wan_hazel said...

Chuu Muqhlis


slmt ari raya gak chu....sama2 chu..0-0.ehhehe

Wan_hazel said...

.:AiN iKeUchi:.

a ah betul tu//kawan2 lama nie rindu dgt masa sekolah2..ehhhe..skang nie semua dah berubah...ada yg dah bkerjaya..kawen..

Wan_hazel said...

Harisya Diary

yep//puasa pun kejap je...entah lah..dunia makin modern kot..