Wadah Madrasah Pengalaman: “CONTEST MAMA BUAH HATIKU”


Wednesday, October 19, 2011

“CONTEST MAMA BUAH HATIKU”

.
Klik banner diatas untuk terus ke blog penganjur

Assalammualaikum...

Hari nie Wan nak join kontes dari Cik Ross Cilik lak..Menarik sangat kontes nie..bagi sesapa yang sayang sangat kat mama/ibu/emak tu bleh lah sama sama kita join kontes nie...Syarat syarat nye senang je..Korang leh tengok terus kat blog pengajur..


--------------------------


Ini satu kisah, mungkin tak seindah kisah kisah anak yang lain..Dulu bagi Wan mama adalah satu beban yang menghalang kehidupan Wan..Apa tak nya apa yang Wan wat semua tak kena dimata mama.Terasa sangat nak berjauhan dari mama.Bagi pelajar yang duk kat asrama mesti korang rasa bebas dari segala rumit rumit kehidupan seorang remaja..Seronok bukan..Bila duit tak cukup korang kol je minta dikirimkan..Bagi Wan lak hidup bagai didalam bekas besi..Kluar pun payah..Benci nya jadi remaja terkonkong..


M
asa terus berlalu..Usia Wan pun mula berganjak..gaya hidup Wan tetap sama seperti dulu..jarang kluar rumah mungkin dah jadi kebiasaan kehidupan Wan..Mungkin dah jadi habitat kot..Mama tetap macam dulu tapi kali nie lain..tak macam dulu Padahal dan hakikat nya mama tetap sama...yang membezakan nya hanya apa yang Wan fikirkan..Dulu Wan sewenang wenangnya melabelkan ibu sebagai seorang penindas usia Remaja . Rupa nya apa yang mama cuba lakukan hanyalah untuk keselamatan dan kasih sayang terhadap seorang anak..


Bagi Wan apa yang mama cuba lakukan adalah yang terbaik dalam kehidupan Wan.."mama lihatlah adeq sekarang,Adeq dah berjaya,Adeq mampu cari duit poket sendiri,Adeq mampu berdikari mama, mama Terima Kasih mama..Adeq SAYANG MAMA..MAMA lah BUAH HATIKU"




Oh ibuku,
Masihku ingat waktu kecil dahulu,
Waktu peluh keringat,
Membasahi tubuhmu,
Kemana saja kau bawa aku dalam peluk dakapmu ceria selalu,
Minum makanku,
Muntah tangisku,
Tak melatah di kau tak jemu,
Ibuku,
Kau penawar dukaku,
Senang sentiasa ku dengar kau bercerita,
Mungkin kerna itulah ku taksub dengan bahasa,


Mak kenapa dinasour tak wujud lagi?
Kenapa bintang dilangit tak sebesar mentari?
Engkau ibuku,
Engkau juga ilmuku,
Pelbagai soalan dia jumpa namun tidak pernah engkau jemu,


Labah labah hitam pergi panjat pokok jati,
Bila hujan turun dia lekas bersembunyi,
Ibu kata kalau anak sejati tak takut hujan,
Jangan engkau sembunyi bila datang rintangan,


Seperti adanya dirimu menemanku waktu tidurku,
Seperti indahnya rembulan,
Cahayanya menyinar,


Kini aku sudah dewasa,
Tidak lagi bermanja,
Namun kisah silam kita masih segar diminda,
Aku menangis engkau ada disisi,
Waktu aku gembira engkau tentu rasa bahagia,


Ibu ingat tak?
Waktu ikut ibu pergi pasar,
Terpaksa naik bas kerna belum ada kereta,
Panas terik nan membakar dan kau payungkan aku,
Kau bagai lilin membakar sungguh anakmu,
Namun aku tak seperti anak yang lain,
Tak perlukan robot boleh bercakap untuk bermain,
Diberikan gasing kupusing dari pagi hingga ke petang,
Kalau dapat pistol aku senyum seorang,
Mungkin sifat itu kuwarisi dari dirimu,
Sederhana dalam apa jua benda kau laku,
Tepuk amai amai sang belalang dan kupu kupu,
Aku ingin kau tahu dirimu ratu hidupku...




Ok tu je..

papai.

.

Wan nak tag

Memo
Yuyu Zulaikha
Soonei

.





16 comments:

merahitujambu said...

nice sgt..good luck yaa anak..=p

Si Cilik Mish Ross said...

mama kita sama lah wan..tapi percayalah..apa yg mama kita lakukan adalah yg terbaik untuk anak2nya kan.. ^_^

Cho Cho said...

nice :)

Nurul CLumsy Gurl said...

wah... cntik ayat tu.. huk2

Mohamad Amzar said...

best. good luck abg wan

Cik Nurul said...

sweet entri!

~gud luck! =)

Lyana M said...

sastera kemain ayat abg wan!
:D
bila bce entry abg wan ni,
baru sedar yg actually mak kte niat baik ble dy kongkong kte.
bkn nk rosakkan life remaja kte tapi tak nak tengok kte rosak.
betul tak?
:D

Wan_hazel said...

merahitujambu

tengs taw...

Wan_hazel said...

Si Cilik Mish Ross


betul tu..mama wat yg terbaik utk anak2 nya

Wan_hazel said...

Cho Cho
tengs

Wan_hazel said...

Nurul CLumsy Gurl

tengs taw..ayat biase2 je

Wan_hazel said...

Mohamad Amzar

tengs taw..amin..hope leh menang..ehehhe

Wan_hazel said...

Cik Nurul

tengs sesangat

Wan_hazel said...

Lyana M

hehehe..sastera sikit je tu...betul tu..tak de mama yg jahat dalam dunia nie..sapa nak anak jd jahat kan..sebab tu mam kongkong anak2

Eyhan said...

Mesti menang nie

Wan_hazel said...

hehehe..Insya Allah...