Wadah Madrasah Pengalaman: Satu Soalan Buat HAWA, Satu Jawapan Dari ADAM


Thursday, October 20, 2011

Satu Soalan Buat HAWA, Satu Jawapan Dari ADAM

.



------------100% dicopy dari http://myra-aida.blogspot.com/


~Satu Soalan Buat HAWA, Satu Jawapan Dari ADAM~

Satu Soalan Buat Hawa.

Pandang kanan, awek shawl merah jambu ala-ala yuna. baju sendat. vogue.
...
Pusing kiri, awek shawl kelabu bak hana tajima. tengkuk terdedah. gorgeous.

Tengok depan, awek legging rambut rebonding paras belikat. baju lengan pendek. stylo.

Toleh belakang, awek skinny dengan blouse labuh tutup punggung. tak bertudung. heels 4 inci. WOW.

***

Satu soalan buat hawa, memang itu ke yang korang nak? berfesyen tanpa meletakkan agama di depan? fesyen didahulukan, agama dikemudiankan?

Satu soalan buat hawa, selesa ke dengan penampilan sebegitu? menjadi perhatian kaum lelaki yang sememangnya mata keranjang? segenap tubuh diratah mata manusia?

Satu soalan buat hawa, apa tujuan korang berpakaian sedemikian? mahu tampak gah di kalangan teman-teman? sentiasa di atas? lepas tu apa? riak? takbur? bangga?

Satu soalan buat hawa, adakah dengan berbaju kurung bertudung litup korang akan dianggap kuno? adakah dengan fesyen lilit-lilit shawl akan jadikan seorang yang up-to-date? nahh~

Satu soalan buat hawa, adakah dengan berpakaian sopan akan menjejaskan kecantikan korang? akan menjadikan korang hodoh? nampak kecundang dalam dunia moden?

Satu soalan buat hawa, kalian berfesyen untuk kepuasan sendiri bukan? tapi pernahkah kalian sedar bahawa diri kalian takkan pernah puas?

Baca ni ;

Satu jawapan dari adam, seorang perempuan yang tertutup sempurna auratnya lebih bernilai di mata lelaki untuk dijadikan teman seumur hidup.

Satu jawapan dari adam, kecantikan seorang wanita yang menjaga auratnya dari dipandang lelaki yang bukan halal baginya adalah lebih mahal dari dunia dan segala isinya.

Satu jawapan dari adam, kecantikan si berbaju kurung yang bertudung takkan dapat ditandingi oleh yang lain. cantik, cun, ayu, dan sopan. apa lagi yang kalian nak?

Islam membenarkan fesyen tapi islam jugak melarang tabarruj. Allah tak suka mereka yang berlebih-lebihan. tahu? jadi bersederhanalah!~

"Sepantas mana pun kau lari untuk mengejar kepuasan dirimu, kau takkan pernah dapat mencapainya kerana kepuasanmu yang sebenar berada diantara kamu dengan penciptamu, ALLAH SWT..


p/s: kawan mira share benda nie kat FB.. mira share dgn korang pulak..


------------100% dicopy dari http://myra-aida.blogspot.com/


Semoga apa yang dikongsi bermanfaat

Would you like to be under the spotlight?
Menangi pelbagai gadget menarik!
Your Paranormal Days have just begun.
Surf, stream and more from your comfiest couch!
Surfing the TV even though SPM's near?
Meet MotoGP superstars Jorge Lorenzo & Ben Spies!
Hollywood & Celebrities... in Malaysia?
Serenade your perfect mate with a romantic music video!
Do you miss the carefree, good old happy days?



.



9 comments:

fidah adie said...

hoho..nice entry ...
btw..salam singgah..shoutbox ktk ok kah?kmk sik pat hntr chat kat sia :(
and...done follow.. :)

sis92 said...

sentap hehe
ok cmnilah itu hak masing2 nak bfesyen ke ape ke yg penting jaga niat tu..
lagi satu kadang2 tak faham lelaki yg ckp mcm baik2 walhal mereka ada sifat talam dua muka
maaf bkn semua lelaki.. :)

Nurfazila Suhaide said...

sya copy ni yaa...

mEk jOh :) said...

na download winrar ktner?tgk at youtube cra extract file.xfhm pu.blurr ni >,<

mEk jOh :) said...

ktner na dwnlod winrar?tgk dkt youtbe cra extract file.xfhm pun.blurr >,<

SMARTSOLAT said...

salam.wan nk minta tolong ni.font entry kita bermaslah.dia jadi besar sangat sdgkan dekat text font dh kecik. then dia efect kpd side bar.mcm ne eik,tolong!

SMARTSOLAT said...

wan bls jejak dekat sini eik http://sitinurfariha.blogspot.com/

SMARTSOLAT said...

wan.nk minta tolong nih,kita punya font dekat entry besar sgt.sdgkn dekat text font dh kecik.so dia efect pd font dekat side bar.tolong wan.dh pening ni,,huuhuh,,
wan bls jejak dkt http://sitinurfariha.blogspot.com/ eik

Wan_hazel said...

mEk jOh :)

donload je kat filehippo.com