Wadah Madrasah Pengalaman: Uniknya ciptaan Allah..Macro photography


Monday, March 5, 2012

Uniknya ciptaan Allah..Macro photography

.



Assalamualaikum....


Hai korang..Hari nie Wan nak post gambar yang Wan tembak hari nie..Hari nie nak lapangkan diri dengan aktiviti yang sihat..Selalunya dok mengadap laptop siapkan design..Sementara ada masa Wan pun rehatkan otak sikit.Jadi apa kata korang melihat keunikan ciptaan Allah . Indahnya Ciptaan Allah dan hebatnya Allah yang menciptakan haiwan sekecil ini yang boleh bernyawa dan hidup disekeliling kita..





Dan kat bawah nie adalah toys yang Wan guna untuk tembak gambar yang kat atas tu..


Toys macro saya..DIY diffuser ,DIY Reverse ring..Agak pelik sikit rupa.Banyak solatep sana sini..

DIY diffuser :menggunakan bekas potato chip dan tisu basah dipasang seperti dalam gambar

DIY Reverse ring : body cap ditebuk dan di solatap dilens 18-70mm dalam keadaan terbalik seperti dalam gambar dan dihadapan ditutup dengan plastik makanan yang lembut..


Papai


.




8 comments:

Mohd Ridwan said...

Fuyohhh,gambaq terbaik dari hang~

luqman zakaria said...

semard arhh!!! pinjam cam jap!!hehehe

aien hermionie said...

subahanallah.. cantik nya..

QasehSuci said...

pandainya wan buat DIY sendiri utk shoot macro...ajar boleh tak???siyes...

zana said...

pic yg paling last skali tu mmg terbaik hehe

caliph shuriken said...

semua pic lawa2 ^^

zirro said...

macam mana bleh buat lens tu terbalik.. boleh nampak ke..? boleh bagitau skit..

Wan_hazel said...

boleh je..teknik tu nama nya reverse ring..zirro kalu nak boleh beli reverse ring tu..

kalau nka senang ada ET manual baru RM30 macma tu..murah..kalalu yg auto mahal skit..