Wadah Madrasah Pengalaman: Kita bukan sapa sapa..


Thursday, May 3, 2012

Kita bukan sapa sapa..

.




Assalamualaikum....


Kekadang apa yang kita buat nie bukan semua orang nak hadap.Dan bukan semua tapi kesemua nya orang tak kan layan.Ini realiti kehidupan yang kita tempuh hari hari..Tiap tiap saat ada rajuk dalam diri kita tanpa kita sedar. Sebaliknya jika anda bukan dikalangan kami..


Bila mana sebaik baik ukiran di blog kita..Sebaik baik ilmu yang kita curahkan dan sebaik baik bahasa yang kita gunakan..Orang tak pernah layan tapi bila saat yang sama seseorang yang lain itu menulis hanya sekadar menulis contengan kosong semua orang baca malahan dapat berpuluh puluh komen..Jangan risau kerna kita punya blog dan kita ada pendapat..Teruskan.


Saat kita ukirkan status di ruang muka buku mempersoalkan tentang kehidupan dan perlukan sokongan.saat itu tiada siapa yang melihat tiada siapa yang memberi sokongan tapi bila seseorang mengukir dengan hanya sepatah kata berpuluh puluh komen melulu dibawahnya..adilkah sebegitu.Jangan risau .. Teruskan kerna kita punya DIA.


Sebesar mana pun pengorbanan yang kita lakukan , sebesar mana pun ilmu yang kita curahkan bukan mahukan balasan tapi sedikit ingatan tapi sebesar zarah pun orang tak pernah nak ingat.Bila mana seseorang yang "retis" hanya habiskan seminit masa , orang akan ingat seumur hidup.Jangan risau.Biarkan.Mereka bukan sapa sapa bagi kita.


Bila mana kita tak pernah dilihat,seolah olah kita sekeping kaca yang yang tembus dipana mata.Orang tak pernah rasa kehadiran kita.Walau sebesar mana perhatian kita berikan tapi bila watak kegemaran "say hai" semua rasa kehadirannya, rasa dekat.Jangan risau.Dunia ini hanya tumpangan.


Bila mana kita bukan orang yang dikenali walaupun sehebat mana pun gambar yang kita ambil orang tak kan pandang sebab kita bukan sapa sapa.Tapi bila mana seseorang yang dikenali memaparkan gambar yang hanya sekadar rupa orang puji melambung , berjuta view berjuta like hakikatnya gambar itu hanya sekadar gambar biasa. 


Lihat lihat beginilah kehidupan yang kita tempuh hari hari..Orang hanya pandang dari sudut yang berbeza..Dan inilah kenyataan..


Hidup nie berbeza beza ada yang terbaik ada yang lebih baik.Tapi tak semua kita berada ditangga yang sama.Tapi akan ada satu yang tetap sama jika kita dikelompok yang sama apa yang kita perlu ialah usaha dan teruskan..

Bila semua orang kata "tidak" tak bermakna kita terus berhenti.Teruskan dan lakukan yang lebih baik.


Semoga entri kali ini memberi sedikit motivasi untuk kalian..
Realiti kehidupan yang saya tempoh hari.
Kadang kadang sahabat bukan kawan bagi kita..dan kawan bukan sahabat.



-Aku juga punya mimpi-




.




7 comments:

Ckin Kembaq said...

just go on with your art...He knows... ^_^

AMALINA YAAKUB said...

walaupun tak dapat pujian its okey kita tahu apa yang kita buat dan kita tahu DIA sentiasa ada dengan kita..

teruskan usaha. :)

Mitsu Kizu Zie said...

btul tu wan org hanya melihat pada luaran sahaja dan akan berminat pada sesuatu jika ianya memberi manfaat pada dirinya juga,,,huhu...dugaan dunia =_="

Siti Nurul Hidayah said...

sabo je la....never give up ok

ZiErWa zAiNaL said...

sy suke doodle wan..sume la.. kacak eyh... n gk stu nk.. wan pun sgt bait lh..hehe

Unknown// said...

never say never ehehe tetiba pla lgu justin bieber

al-Manjuniyy said...

perkongsian yang menarik. semoga Allah redha.