Wadah Madrasah Pengalaman: Adakah aku yang tersungkur dipintu ramadhan yang terakhir


Sunday, August 19, 2012

Adakah aku yang tersungkur dipintu ramadhan yang terakhir

.







Assalamualaikum...

Kesempatan nie Sekali lagi Wan nak ucapkan Selamat Hari Raya.. Tak kisahlah beribu kali pun kan..yang penting dari hati..ehehhe.. Syawal dah datang..Semua keluaraga pun riuh rendah..Tak terlupa jugak Syaitan yang tengah seronok dah bebas dari penjara.. Kan kan,,,Kita tak sedar pun kan..

Sedangkan dalam bulan Ramadhan pun kita susah nak kawal Nafsu kita apatah lagi selepas nie , bulan bulan kebebasan Syaitan . Jujur secara totalnya Ramadhan kali nie adalah Ramadhan yang paling indah dalam diri Wan.. Banyak perkara baik yang berlaku dalam kehidupan Wan dan keluarga Wan.. ALLAH je yang tahu.. Baru Wan tahu kenapa setiap kali Ramadhan terakhir tu orang akan menangis mengenang pemergiannya..Dulu benda tu hanya meniti dibibir je..Nak rasa tu jauh sekali..



Alhamdullillah..Ini adalah Ramadhan yang Wan tak pernah sia siakan.. Dan kekadang dalam sedar dan setiap kali solat Wan berfikir setanak otak.."Adakah selepas ini ibadah ku dapat diteruskan seperti mana aku beribadah dibulan Ramadhan.." Dan sering kali itu jua lah otak nie berlawanan.. "mungkin aku kan tersungkur dipintu Ramadhan yang terakhir".. Dimana selepas ini makin banyak dugaan dan hasutan yang mendatang.."Aku mohon Kekuatan dari Mu Ya ALLAH." ..





Dan ALLAH datangkan Sahabat yang baik baik buat Wan.. Syukur sangat..Siapa yang menyentuh hati itu jika bukan ALLAH..Dan siapa yang memetikkan rasa hati itu jika bukan ALLAH..Allahu Akbar..Kalau nak diceritakan memang panjang sangat..Terdetik hati Wan nak berkenalan dan dari saat tu Wan sedar berapa jahil dan hinanya Wan disisi ALLAH.. Dengan imu yang ada dalam diri nie Wan tetap letakkan diri Wan  maha hina disisi Nya ..Apatah lagi yang lain.. Ya ALLAH teguhkan hati ini..


Sekarang Wan rasa begitu dekat dengan ALLAH , Sahabat dan keluarga.. Dan kesenangan itu bukanlah diukur dari segi harta... Yang paling Wan takutkan adalah Wan berubah kepada yang dulu..Semoga kita sama sama cari Hidayah dalam diri kita..Kita kejar Cinta ALLAH Insya ALLAH ..ALLAH akan beri kita cinta yang terbaik ..

Kat sini Wan petik sepotong ayat dari sahabat wan..


"wan pnah x ase sunyi dan bosan hidup? 
kdg2 x tau nk wat ape.. hemm.. sbnyer mse tu la kita kna isi mse kte ng bertaubat.. cantik jer time tu wan.. sungguh.. stu ayt quran " innahuu hua tawabbu rahim" sesguh nye Allah maha mberi taubat dan pnyang"



Jadi kita tanya diri..Dimana letak kehidupan sebenar kita..??
Kita sering menyebarkan dan melaung laung kan bahawasanya ini adalah dunia akhir Zaman tapi adakah kita bertindak sejajar dengan apa yang kita laungan .. Kita tahu tapi kita tak pernah beribadah..Solat itu tiang Agama.runtuh tiangnya maka runtuhlah agama..

Papai korang.


.






13 comments:

miz ruha said...

nice entri, wan..
pengkongsian yg baik..=)

rAIHan said...

insyaALLAH..mari kte beristiqomah dlm beribadah.. salam aidilfitri..:)

timm_bill said...

betul3..

Anonymous said...

nice entri wan..bla aku bca entri ni aku rse sdeh plak..huhu..:'(

sare ared said...

nice nice ^_^

Aida Omar said...

tersentuh baca entry wan nie.. T_T betapa kerdilnya kita.. aida pun sedih time pengumuman raya jari tu.. sayang dan rindu pada bulan ramadhan..

Syaza Nazurah said...

Selamat hari raya jugak wan :) Betul lah tu. InsyaAllah, Allah akn hantar org yg baik disekeliling kita ;)

IZZATI MUSTAFA said...

Ziarah blog raya..Selamat Hari Raya :-D

IZZATI MUSTAFA said...

Ziarah blog raya..Selamat Hari Raya :-D

cik siti said...

wah macam ni rupanya owner blog ni...hehehe . apa-apapun rasa emmm rasa ha!rasa insaf je bila baca . :(

Adi Herman said...

nasihat yg berguna di hari raya

Ida said...

bagusnya wan dgn entry nie.... truskn...

Nurul Aini said...

Nice nice entry >.<