Wadah Madrasah Pengalaman: Apa..!! Kiriman SMS dari yang tersayang :3


Saturday, September 29, 2012

Apa..!! Kiriman SMS dari yang tersayang :3

.



Assalamualaikum...


Bagaimana hari hari yang lain sebegitu jua lah hari ini.. Hari yang berlalu aku lakarkan dalam sejarah lipatan entah sudah beribu daging buku ku siatkan untuk melakar segala yang menjadi kenangan..Kadangkala, masa berlalu dalam hidupku terlalu perlahan. Entah apa adanya di sekitar hidup aku kurang aku maklumi. Dunia yang agak sempit. Pada keremang-remangan senja yang hadir. Pada kemunculan langit fajar pagi, pada langit senja nan merah. Pada putihnya awan kumulus, pada deruan angin, pada rintikan hujan hadir silih berganti. Dan pada panasnya sang matahari saling berucap rasa terima kasih. Maknanya , Aku terlampau rindu lipatan hari yang sebelum ini..

Usai menyiapkan beberapa keping gambar wedding sahabat ku yang ku photoshoot sejak dua minggu lalu .. Aku dikejutkan dengan nada jeritan telefon bimbit ku.. Memang jadi ragam ku melayan kiriman SMS dengan sekali kilas . Kadang aku balas dan kadang akan ku biarkan terperuk berjam jam . Maaf jua pada customer aku berserabut lesu menunggu balas. Hati keruan , lidah kelu dan fikiran ku menerawang di awan genawan "Selamat pagi sayang" . arh.. cepatnya ada yang mengirimkan aku kiriman sebegini.. tangkas saja jemari ku membuka ruangan SMS tersebut.. Namun apa yang ku hajatkan tidak seperti yang disuratkan..Rupa nya SMS dari 28444 .


"RM0 .Tambat hati yang tersayang dengan kata2 yang romantik dengan madah cinta. Pastinya menyentuh sanubari si dia. Hantar ON MC ke 28444"


Degupan jantung berganti kecewa.... masakan membaca pula aku tersilap.. Baru ku tahu SMS itu jua pengubat rindu dikala kekosongan dan keseorangan. Dan berharga sebuah senyuman. YA ALLAH rindukan lah aku pada Mu dalam setiap hela nafas ku..







Halwa telinga yang sering aku dengari saban hari.. Moga ia mampu menjadi penenang jiwa jua untuk kalian

Pada semuanya, kepada pencipta makhluk sekalian ada seisinya, aku memohon daripada keesaanNya, tenangilah hati ini, cekalkanlah jiwa ini, murnikanlah setiap detik fikiran akal ini, agar sentiasa diri ini berlapang dada, pada ketentuan qada dan qadarMu.



: : :  Kalaulah ada alat perakam waktu dan masa, boleh aku memimpin tangan makmun(isteri) ku masuk ke alam waktu itu, alam persekolahanku, alam kehidupan kecil ku , menyaksikan keseluruhan kehidupanku . Kerna aku amat rindu saat itu (ini hanya berupa ayat angan ku :3)







.




28 comments:

aniqbukhary said...

"RM0 .Tambat hati yang tersayang dengan kata2 yang romantik dengan madah cinta. Pastinya menyentuh sanubari si dia. Hantar ON MC ke 28444"

Mesej yg di tunggu-tunggu
hehe..

piraaa said...

slalu juga dpt mesej gitu, from maxis. rasa mcm bercinta dgn maxis lak. :D

Wan_hazel said...

aniqbukhary

aahhaha... msg yg ditunggu tunggu kan.. hahaha..

Wan_hazel said...

piraaa

ahahhaa.. wan lak dapat dari celcom..hari kot dia rindu..ehehhe

Izzat Azhar said...

Wan iPod ke? oPhone boleh buat main SMS eaa?

Wan_hazel said...

Izzat Azhar

eh eh,, nie hp cap ayam je.. made in china kot.. hahhaa

Izzat Azhar said...

ohhh. Ingatkan iPd tadi. Sebijik macam iPod. Beli dekat mana ehh. Nak beli jugak ahhh..

Skiemon Mon said...

cmne leh dpt msj tu

nur azian said...

hehehe..
sabau aje la kan :)
nnt ade la tu yg anta msj kat wan..
tunggu je lah..kalo xde pon,tunggu aje lah..heheh :)

Maria Menado~ said...

hehe. :)

Wan_hazel said...

Izzat Azhar

ahahha..cari je kat kedai ye..ahahha..ahaha

Wan_hazel said...

Skiemon Mon

celcom yg hantar tu..

Wan_hazel said...

nur azian

ahaha..akan menunggu..Insya ALLAH sabar mnunggu akan ada manisnya kan..ehehe

Wan_hazel said...

Maria Menado~


ehehhe

Irna ahmad said...

eh eh hehe msg yg di tunggu2 :)

Zierwa Zainal said...

x suke dpt msg tu.. hehe

Wan_hazel said...

Irna ahmad

ahhaha..

Wan_hazel said...

Zierwa Zainal

ahahha.. betul2

capt. keon alhan said...

tak suka msg macam tu, selalu dapat drpd maxis.

kadang2 tu time tengah tunggu sms hal-hal penting boleh pulak dia muncul.

time tu mulalah rasa nak campak je hp.haha.

Wan_hazel said...

capt. keon alhan

hahahha.tu lah...kadang geram sgt ngna msg tu..ahaha

bulat94 said...

hehehe . sabar ye wan :) pasti ade hikmah nya :)

Wan_hazel said...

bulat94

ehehhe..tengs..

miz ruha said...

selalu dapat mesej macam tu~~
dapat terus delete..
malas nak fikir panjang..

thanks untuk halwa telinga tu..
sangat best.. tenang aje dengar~~ ^_^

aimaniman said...

x faham akak,.. x kan la masih bersendirian dan x berpunya lagi.. mustahil? penantian tu yg menguji kesabaran kita, so jangan putus asa untuk menanti, pasti berbaloi2...

Skiemon Mon said...

celcom? maxis xdpt ke

Cik Lyeen said...

bahagia milik semua org. cuma cepat atau lambat...sabar yer wan..que panjang lagi...turn wan akan smpi x lama lg..:)

Emas Putih said...

wah... hehehehe nice entry :)

Secrets of A Teenage Girl said...

sy pun selalu dpt msg mcm tu.. ada jugaklah kan org hntr msg dr xde msg lgsg..hehe..