Wadah Madrasah Pengalaman: Kiriman peminat rahsia di hari lahirku


Tuesday, September 25, 2012

Kiriman peminat rahsia di hari lahirku

.




Assalamualaikum...


Rabbana atina fiddunya hasanah, wafil akhirati hasanah, waqina 'aza bannar
Ya Allah kurniakan kami seluruh kebaikan ketika di dunia, dan seluruh kebaikan ketika di akhirat serta jauhkan kami daripada api neraka


Aku melabuhkan solat Maghrib ku dengan Doa yang sering kali aku laung laung ditiap kali solat ku . 25 september semakin berganjak . . Tiap tiap minit yang ku lalui hari ini aku benar benar mencari kebaikan dan hampir setiap jam aku berfikir entah apa kebaikan yang telah aku lalui untuk aku peringati dan mensyukuri nikmat hidupku diusia ini.. 

Hari ini aku dikejutkan jua dengan kiriman dari "peminat rahsia" mudah untuk ku ungkap sebagai peminat rahsia.. Lihat saja gambar diatas.. sekotak cupcake + t shirt bersize "L" + Istikarah Cinta dan sepucuk kad ucapan .. Siapa pernah merasa dari berdiri terus terduduk . sepangkal tiap tiap ayat yang mengamit perasaan.. Masya ALLAH .. hanya engkau lah yang mendetikkan setiap jiwa jiwa manusia .. Dan hanya engkau lah mengetahui setiap pengaturan kehidupan.. Semoga dengan redha Mu ia menjadi kemanisan ..Jika tiap tiap baris ayat doa itu berbentuk tangkal pasti kan ku rantai didahan tangan agar sering ia bersama ku.. Namun ia hanya sepotong ayat kaku tak bersuara. Tiap baris nya punya jentera yang mengentarkan jiwa.


Istikarah Cinta .. entah apa maksud nya dengan kiriman tersebut.. Mungkin jua ramai yang ingin melihat aku melangkah ke alam kekeluargaan.. Cinta pun aku belum kenal sebenar benarnya..apatah lagi ingin melangkah ke dunia kekeluargaan.. Owh ya.. umur ku sudah 24 tahun.. Aku tetap berpegang  dengan satu ranting ayat yang teguh "Jika Kita kejar Cinta ALLAH Insya ALLAH ..ALLAH akan beri kita cinta yang terbaik .."

Walau dimana anda berada..Seiklhas ucapan Terima kasih yang hanya mampu ku ukirkan.

Hingga saat ini ruangan muka buku ku dihujani ucapan "happy b'day" , "Sanah helwah !" , "HB" .dan beberapa ucapan yang buatkan aku teresak esak memuji kekuasaan ALLAH.. .. Maaf , aku tidak mampu lagi membalas tiap tiap bait ucapan dari kalian semua.. Jadi disini aku rangkumkan semua sekali.. TERIMA KASIH buat kalian.. Semoga kehidupan kita di rahmati ALLAH dan diberi manfaat ..


P/S: Insya ALLAH suatu masa nanti tajuk diteratak ini kan ku ubah jua nanti.. (Wadah Madrasah) atau kalian ada tajuk/idea yang lebih hebat.. :) ..Teratak ini jua semakin matang dari masa ke semasa Insya ALLAH dalam mencari redha NYA.

Tulisanku dianggap luah rasa yang jujur, kerana ada kata yang tak terucap di lidah, lalu di sinilah tempatnya ia tercurah. Maka, orang di sekelilingku sangat berhati-hati dalam bergaul mesra denganku, kerana bimbang hal perilaku mereka akan menjadi cerita . Kepada yang berhati-hati itu, usahlah menjadi plastik lagi. Jadilah diri sendiri, kerana itulah tujuannya perkataan ‘sahabat’ dicipta. Lagipula, peringatan ini adalah tamsilan kepada diriku, juga buat renungan kita semua.










25 comments:

zana said...

jdilah diri sendiri :)

miz ruha said...

tertarik dengan tajuk entri wan~~ ^_^

dan tertarik dengan judul buku tu~~
nak cari dan belilah buku tu nanti~~
insyaAllah.. :)

Wan_hazel said...

zana

tengs

Wan_hazel said...

miz ruha

tengs ruha.. rasanya perlu beli.. hehehe.. wan dah baca skit2.. kalau dah baca akan tertarik lagi nak baca..ehehe

Syaz Blackrose said...

Selamat Hari lahir wan...

Wah.. best tu dpt hadiah dr peminat misteri.. alhamdulillah.. moga dikuriniakan dengan keberkatan yang melimpah ruah dgn sebaik2 keberkatan dari-NYA

nur azian said...

bestnya ada peminat..
kalo or baik,mmg ramai peminat pon :)

unsecretostory said...

Alhamdulillah . Semoga dapat manfaat darinya . Sangat prihatin pengirimnya :)

Wan_hazel said...

Syaz Blackrose

amin... tengs sgt2... smga kita mncapai redha NYA

Wan_hazel said...

nur azian

ahhaha.. skit je kot pminat tu.tengs tengs

Wan_hazel said...

unsecretostory

yep betul tu.. tengs taw

Cik Yaya said...

slmt hari lahir jg...
moga dimurhkan lg rezki, dilimphkan rhmat dan berkat..dan dipnjngkan umur..insyalh.amin ^_^

nuyui a.k.a miss YUI said...

jd dri sndiri itu lbh baik kerana disitu kita lihat kejujuran =)

keri ikhwan said...

kite jeles ar.. kite tak dapat pun. haha

nur azian said...

byk la tu...kalo nak banding dgn sy,jauh sgt la..sy newbie kat sini..
tak taw sgt pasal dunia blogging ni..

Aida Omar said...

ayat2 wan sangat2 beralun2 bermadah2.. siapa la yg bagi tu wan? moga wan sentiasa dilindungi olehNya :)

Wan_hazel said...

Cik Yaya

amin,,, tengs sgt2

Wan_hazel said...

nuyui a.k.a miss YUI

betul tu yui,,hehehe

Wan_hazel said...

keri ikhwan

ahahha...apa lah cikgu keri nie..ahaha

Wan_hazel said...

nur azian


tak pe..semua org bermula dr bawah..dulu wan pun newbie gak..skang pun masih newbie gak.ehehe

Wan_hazel said...

Aida Omar

ahahhaa...siapalah yg bagi tu kan..ehehhee..tengs aida..

cikpjaz said...

selamat hari lahir..

wah untungnya dapat hadiah..dari peminat misteri plak tu :D

Wan_hazel said...

cikpjaz

ehehhe.tengs

Skiemon Mon said...

nak pinjammmmm....;;

miz ruha said...

wadah madrasah~~
sejuk hati menyebutnya... nice wan~~

nak cari buku tu kat pesta buku islam esok..
kalau jumpa bleh terus beli~~

Wan_hazel said...

miz ruha
tengs tengs sgt2

nanti beli lah satu ye..ehhee