Wadah Madrasah Pengalaman: Jika "satu saat" itu ku bisa lontar...


Monday, September 3, 2012

Jika "satu saat" itu ku bisa lontar...

.




Assalamualaikum...


Semoga hari isnin korang adalah isnin yang bermakna.. Sepanjang kehidupan kita nie.. sudah beribu ribu nikmat yang kita kecapi dalam tak sedar, tapi kenapa kita asyik merungut akan nikmat yang belum kita kecapi.. Fitrah manusia sering kali lupa akan doa lalu.. sering kali khilaf akan kehidupan dan sering kali ralat mengatur langkah.. Dan tidak lah salah bagi kita meminta sesuatu yang kita belum ada tapi bersyukurlah dengan apa yang kita..Dan yang ada inilah harapan kita.. namun .. harapan itu pasti pergi..


Suatu masa dan kekadang kita pasti akan merasa dasar yang paling sedih dalam kehidupan.. Sesuatu yang tak pernah kita sangka .


Kali ini aku duduk keseorangan , terkebil kebil kelopak mata melihat sekeliling..entah apa yang hebatnya ..kadang hampir rapuh dahan kesabaranku.. sedang didada masih terpuruk rasa sayang untuk meninggalkan langkah disini . Kerana itu, aku cukup menghindar daripada berada di awan genawan kenangan, atau menyerempak dengan mereka yang berkait nostalgia lama (sahabat). Melainkan, saat aku sudah cukup tegar, cukup fikir yang ranum, cukup tenung yang dalam. Biar uban berebutan di kepala, atau rambut berkejaran cabut dari akarnya. Waktu itu aku pasti kan cukup kuat mengenang kesemuanya..





.



8 comments:

Xiao Xandria said...

Sedihnnya entry :')

Cik Bunny said...

manusia yang x pernah ada masalah, itu bukan kehidupan namanya. great entry!

p/s: boleh x pinjam bunny doll tu setaun? XD

Sally Yatiey said...

Hmm. Sedihnyaaa T_T

Fyfie Yanie said...

Wan sedihnyer entry . nak sedia tissue ni ..

BeLLa said...

sedihnya

ayut said...

makin bermadah plak wan ni...adehhh.any conflict actually?huhuhu

keri ikhwan said...

tinggi level bahasa ni. berbelit neuron yg terselirat di celah keserabutan otak ni nak mentafsir. :D

Eekin Mutalib said...

hehe..kadang macam berbunga tuh, best jgak bace..kadang2 buat kite berfikir..