Wadah Madrasah Pengalaman: Tutorial : teknik rahsia JUTAWAN


Wednesday, September 5, 2012

Tutorial : teknik rahsia JUTAWAN

.




Assalamualaikum...

Belakangan nie agak sibuk sikit..Blog pun tak ter update . Mana tak nya hari hari kene siapkan tempahan, naik turun kuliah dan sedikit waktu yang ada nak habiskan novel "Suami Aku Ustaz" Novel yang menarik Islamik romatik.. Jadi kesempatan nie Wan nak ajar korang macam mana nak jadi Jutawan , Bukan saja didunia Insya ALLAH bekalan itu kita bawak ke Akhirat.. Korang bukak je entri nie dengan niat yang baik baik Korang dah pun dapat pahala.. Comelkan ISLAM nie.. Nak belajar pun leh dapat PAHALA.. Sebahagian nikmat dunia kita dah kecapi..


Sebenarnya nie bukanlah teknik nak jadi Jutawan online duduk depan laptop dan boleh dapat beribu ribu income dan bukan jugaklah teknik downline. "Tanpa modal leh jadi jutawan" "modal hanya Rm50.00 pun boleh jadi jutawan".. Bukan yang tu yang wan nak kongsi .. Downline , Jutawan internet apa semua tu.. Terpulang kat korang nak percaya ke tak.. Cuma apa yang Wan nak tekankan kat sini Adalah teknik jutawan paling mudah dan paling payah.. "SEDEKAH dengan IKLHAS"


Bila kali terakhir kita pernah menderma/bersedekah/memberi .. Mungkin agak lama atau mungkin tak pernah..Pernah pun mungkin kita mengharap balasan atau mungkin sebab kita hendakkan sesuatu.. Kadang kadang niat kita nie terposong .. Wan tak nak lah ulas panjang pasal niat apa semua nie..rasanya korang semua pun dah tahu.. Apa yang kita buat , perlu redha dari Nya dari mana mana jalan sekalipun. "LiLlahi Ta`ala".


Pekara yang payah dalam hidup kita nie ialah memberi harta ketika susah.. Tapi Sedekah dengan senyuman pun boleh.. Kan kan.. Korang percaya tak ..Bersedekah nie umpama kita menanam pohon yang subur.. Suatu masa kita akan nikmati nikmat yang diberikan oleh pohon tu.. Kira macam berbakti pada tanah dapatlah hasilnya... Macam tu jugaklah bersedekah.. ALLAH tu maha kaya .. Kalau tak didunia kita jadi JUTAWAN di akhirat INSYA ALLAH.. Comelkan janji ALLAH..


Kadang apa yang kita lakukan kat dunia nie kita akan dapat balasan setimpal didunia malah dan mungkin akan dapat lebih dari apa yang kita ada.. Korang leh tengok je bangsa atau agama lain.. Bila mana agama atau bangsa lain suka menyumbangkan harta maka ALLAH berikan lagi kekayaan dengan dia... Supaya rezeki dia tak putus putus. ALLAH punya kuasa tak de sapa leh lawan.. Kunfayakun ... Apatah lagi kalau kita Hamba ALLAH yang berjalan dilandasan ISLAM..Lagikan banyak kelebihan yang kita dapat. tak kisah lah kalau korang nak bagi biru ke hijau ke merah ke.. Tak perlu fikir pasal politik kalau nak bersedekah dan tak perlulah fikir nak masuk majalah/surat khabar nak riak riak untuk bersedekah..


Skang nie apa yang kita ada..Selagi kudrat masih ada dan ada kesenangan sedikit memberilah,bersedekahlah..Rezeki, walaupun sedikit jika dikongsi kongsi itulah REZEKI YANG BERKAT.. Banyak sangat cara nak bersedekah.. dengan top up korang pun boleh.. hah.. bank in kat jabatan yang memerlukan pun boleh.Dunia dah moden.. Dalam kemodenan nie bergeraklah seiring dengan AGAMA ..Bukan memartabatkan kejahilan moden taw..

Tak pernah penat Wan nak kasi taw. "jaga solat , maka terjagalah kehidupan kita"


Cubalah bersedekah..rm 5 ke rm1 ke.. tak salah..nanti suatu masa dan Insya ALLAH korang akan termenung dan berfikir.. "Inikah nilai wang yang aku pernah sedekahkan dulu"...


Jadi.. Selamat beramal..


Nah Wan kongsi ayat nie kat korang lak.. Seseorang kongsi kat Wan..Wan kongsi kat korang lak..ehhee..

H: hanya
A: allah
C: cinta
K: ku
S: seorng

Haaaa.. Baru lah Allah akan bagi org yg cintakan dia utk kita. Hahah.




papai

Kalau sesapa nak kongsikan teknik JUTAWAN nie Dipersilakan..Semoga bermanfaat untuk kita..

Ingat ni taw..

"Comelkan Janji ALLAH"


.







49 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

teknik jutawan yg mcm ini yg terbaik sbnrnya =)

bulat94 said...

novel tu law da siap bulat na usha :) hehehe.. wan baikk kan. nk la tgok , bace :p

Wan_hazel said...

nuyui a.k.a miss YUI

a ah sgt betul..

Wan_hazel said...

bulat94

ahahaha..tak leh..nie wan nye...hahaha...

ayut said...

kita memberi...teknik yg ptt selalu diamalkan.tang yg terfikir tu btul..kdg2 terfikir mcm tu :)

Wan_hazel said...

ayut

kan kan..jadi apa kata kita amalkan... sebulan skali pun ok..hehehe

Cik Puan Izan✿ said...

terima kasih wan for sharing... :)

miz ruha said...

terbaik lah wan...

da bce suami aku ustaz tu...
H.A.C.K.S
hanya Allah cinta ku seorang
bru berkobar2 rsenya... :)

Wan_hazel said...

Cik Puan Izan✿

welkam..ehehhe..peace

Wan_hazel said...

miz ruha

ehehhe...best kan...ehhee...HACKS

bulat94 said...
This comment has been removed by the author.
bulat94 said...

ek eleyhh ,. bulat pye laa. hahaha (tak malu) . nak usha gak .. mesti best kan ?

Wan_hazel said...

bulat94

hahaha,,,wan nye lah,,ahaha..a ah best sgt,...baca lah taw....

Adi Herman said...

kacak doodle ya eh...sungguh menginsafkan

Aida Omar said...

Islam memang comel.. sebab tu saya sayangkan Islam :) betul2 tak caya try la kan wan? try sedekah RM1 seikhlas hati mesti Allah pulangkan RM10.. pernah terjadi pada aida sendiri.. Alhamdulillah.. rezeki murah.

Fyfie Yanie said...

fify baca sampai habis .. lepas ne nak amalkn . isyallah :)

Wan_hazel said...

Adi Herman

ehhee..makceh

Wan_hazel said...

Aida Omar

hehee..betul tu.. comelkan janji ALLAH..ehehe

asalakn niat kita iklhas..

Wan_hazel said...

Fyfie Yanie


amalakn k..skurang2 nya kita leh ringankn beban org...

Sally Yatiey said...

Nice sharing.. Suka ayat "Hanya Allah Cinta Ku Seorang" ya ;D

Wan_hazel said...

Sally Yatiey

makceh..ehehe

BeLLa said...

terbaik :)

Eekin Mutalib said...

betul2..banyak orang lupe teknik tuh..even yg dah jd jutawan pon ade jgak..hmm..

Zierwa Zainal said...

comel sgt!!.. btul2.. jaga solat, khidupan kita pun terjaga.. ummi zz pun pesan, kalau nk cri suami, jgn cri suami yang x tinggalkn solat, tpi cri yg jaga solat..

p/s novel suami aku ustaz tu best sgt kot.. hehe

miss fluffy said...

cara mudah nak jadi jutawan dunia akhirat..thanks atas perkongsian ni..:)

Wan_hazel said...

BeLLa

tengs

Wan_hazel said...

Eekin Mutalib

a ah..btul tu...kadang2 ada yg cakap tekni nie teknik mcuci harta..

Wan_hazel said...

Zierwa Zainal

setuju sgt2... solat tu tiang agama

Wan_hazel said...

miss fluffy

sama2/smga bermanfaat taw

Salina said...

baru baca novel tu sikit sampai part dia kena kahwin paksa. Bestkan sebab dia islamik sikit.

Lula An-Nada said...

first time jumpa lelaki yang baca novel

Wan_hazel said...

Salina


a ah best..sgt romantik..ehhee...

Wan_hazel said...

Lula An-Nada

eh eh biar betul nie..ehehhe...biasa2 je

cci said...

insyallah akan bersedekah kepada yg lebih memerlukan.. ^_^ meh sini sedekah kat cci RM10... ^_^

Skiemon Mon said...

i'm jutawan now

Wan_hazel said...

cci

ahahhaa..tbalik nie,,akak yg sedekah kat wan baru btul.ahahaa

Wan_hazel said...

Skiemon Mon

yey,,ehehe

Ain Dzaya said...

thumb ups la wann!!

Wan_hazel said...

Ain Dzaya

tengs

Pelangi Biru said...

janji allah tue pasti . jangan sekali besangke burok dengan allah yea abgg . lalallaa

Wan_hazel said...

Pelangi Biru

hehehe..iye iye... ahhaa.. sampai ke sini dia nie..ahaha

Cik Yaya said...

bnykkan memberi dgn hati yg ikhls...dari menerima..

Cik Anis said...

Terbaeekk :)

Aku Mad said...

terbaikkk :)

follow sini :)

Wan_hazel said...

Cik Yaya

betul tu

Wan_hazel said...

Cik Anis n Aku Mad

tengs

nazha anua said...

info menarik encek hazel:)

Wan_hazel said...

tengs awak

Jay said...

Salam kenalan.ziarah menziarahi blog2