Wadah Madrasah Pengalaman: Dekat dengan ALLAH


Monday, December 31, 2012

Dekat dengan ALLAH

.




 Assalamualaikum...

Jika diperhatikan dalam dunia nie semua akan menyangka yang bergelar ustaz itu pasti terlalu dekat dengan ALLAH.. Sebenar nya tidak.. Nak dekat dengan ALLAH tak perlu berkopiah, tak perlu berserban , tak perlu berpurdah dan tak perlu bergelar ustaz mahupun ustazah..Cukuplah sekadar kita menjadi yang soleh dan yang solehah.. Dekat dengan ALLAH dinilai berdasarkan jiwa nya yang dekat dengan ALLAH sekalipun dia seorang yang biasa.. Patuh perintah ALLAH jauhi larangan ALLAH .


ALLAH lah yang selayak layak nya menilai siapa kita dengan NYA.. Boleh jadi yang menderma RM1 lebih besar nilai nya dari yang menderma puluhan ribu ringgit dengan riak mahu diperbesarkan sumbangan tersebut.. Lihat lah bagaimana ALLAH menilai seseorang. Bukan dari rupa tapi dari jiwa.. Siapa tahu antara kita siapa yang lebih dekat dengan ALLAH. Barang kali ada wanita yang tidak bertudung itu lebih dekat dengan ALLAH dari yang bertudung.. Gembira nya bertemankan ALLAH,sedihnya bertemankan ALLAH, kerna DOSA itu bukan kita yang tentukan dan memberi hukuman..Di akhirat nanti ALLAH yang menimbang nimbang dosa dan pahala kita, secepat mana kita ke syurga atau sepantas mana kita ke neraka... Tidak lah bermakna aku menyokong wanita yang tidak bertudung.. Tidak bertudung itu telah nyata DOSA nya dan balasan nya..Seharusnya kurangkanlah DOSA itu..


Dunia..Bila kita lihat dari sudut Akhirat pasti perpekstif kita berubah 100% ... Maha suci ALLAH..KAU mencampakkan rahmat pada siapa yang KAU pilih..




.






8 comments:

Nur Amalina Maisarah said...

Betul-2..Bertudung dan menutup aurat tu cuma mengikut perintah Allah.Amalan still Allah yg tahu

Nao Mei said...

Itulah dunia...penilaian yang berlantaskan nafsu semata-mata...mungkin bagi mereka, mereka yang terbaik....mereka lupa tentang Allah S.W.T...DIA YANG MAHA MENGETAHUI siapa dijalannya...

amy1906 said...

betul, hanya ALLAH yang berhak nilai diri kita.DIA yang maha mengetahui segalanya..

nor azzwaa said...

yupp btul...siapa kita untuk menilai orang lain..
DIA lah sebaik baik penilai....

lumrah manusia suka menghakimi orang lain..

Nurul Ain Atikah said...

betul sangat.
Bukan kita yang menentukan segalanya...

deno said...

muhasabah diri..

Cik Anis said...

setuju

cci said...

btul sangat setuju,, ^_^