Wadah Madrasah Pengalaman: Malaysia mula turun salji ???


Thursday, January 23, 2014

Malaysia mula turun salji ???

.



Assalamualaikum

Rata rata ramai diantara pengguna muka buku
Menyebarkan video yang bertarikh
Aug 9, 2013
Ambil tahu k
Video tu video tahun lepas


Ramai pula yang berkata

"Patutlah sejuk indonesia turun salji"

Sesungguhnya kejadian putaran alam adalah kekuasaan ALLAH
Sebelum ini kita dikejutkan dengan
Mesir serta Vietnam dilitupi salji tebal
Sedar atau tidak
Petunjuk yang ALLAH berikan semakin hampir dengan kita
Namun kita memandang dengan sambil lewa

Blogger malah media sosial yang lain
Banyak memperkatakan tentang kejadian kiamat yang hampir berlaku
Namun mereka tidak pula berbuat apa apa
Mungkin
Saat pintu taubat tertutup baru nak berubah

Al Qur'an (15:76)
menyatakan manusia akan berjalan tetap tegak
Seperti biasa tanpa sebarang kerosakan, dan masih boleh dilalui seperti biasa

Tahun ini apa akan terjadi
2015 apa bakalan terjadi

Tidak akan terjadi kiamat sehingga matahari terbit dari tempat terbenamnya,
Apabila ia telah terbit dari barat dan semua manusia melihat hal itu
Maka semua mereka akan beriman
Dan itulah waktu yang tidak ada gunanya iman seseorang yang belum pernah beriman sebelum itu
Riwayat Bukhari dan Muslim dari Abu Hurairah
Dan riwayat Ahmad, Abu Dawud dan Ibn Majah


Owh ye
Jangan terlampau suka kalau kalau salji turun dimalaysia
Entah esok jumaat dah Kiamat
Persiapkan diri




.






7 comments:

DYatie said...

Takut. Masih belum cukup amal. T_T

timm_bill said...

hu3..tkot..tpi dlm msa yg sma, sedng brubh ke arh yg lebih baek..i'allah..

Zida said...

Betul.

Kitorang kat Mesir eventho memang teringin sangat nak salji (sebab Palestin, Syria, Jordan kat sebelah semuanya negara bersalji) bila tetiba ada salji turun DEKAT bandar kawasan kitorang, mau terkejut beruk. Suka, tapi.. Risau. Cemas. Takut. Tau je amal tu tak banyak mana :/

Zida said...

Betul.

Kitorang kat Mesir eventho memang teringin sangat nak salji (sebab Palestin, Syria, Jordan kat sebelah semuanya negara bersalji) bila tetiba ada salji turun DEKAT bandar kawasan kitorang, mau terkejut beruk. Suka, tapi.. Risau. Cemas. Takut. Tau je amal tu tak banyak mana :/

NurainSuperr said...

allah. takutnyaaa :(

Azee Hana said...

betul tu...untuk peringatan diri ni..

Cik Ara said...

That's why suka baca blog wan...mcm2 info n peringatan
Saya blogger baru...nice to meet u WAN