Wadah Madrasah Pengalaman: Barisan ukiran jemariku


Tuesday, January 20, 2009

Barisan ukiran jemariku



Tersenyum xbmakna ku gmbra,hari2 ku seperti biasa..tiada yg brubah.aku truskan pjalanan stiap drah2 ku menuju ke stiap organ ku.sejuk ku rasa tatkala menarik nafas dalam2.hampir seharian aku bfkir,mendfinasikan maksud cinta,ksih syg dan curang.smakin lma ku bfkir,smakin hilang smua pgangan ku..apa guna nya stia,jika bkn jdoh itu dia,apa guna mcri cnta,jika jdoh sudah ditetapkn...aku curang kau curang,sbab aku bkn jdoh kau.kau nak salahkn aku...nie smua dh dtetapkn.smuanya kerja yg diatas.kau nk wat apa?menangis,merengek mnta smpati.hello guys gurlz."skali kau xlyak bsama,pasti hujungnya itu bkn milik kau"btul ke???pening aku

Mungkin ape yg aku ckap byk yg xbtul.seorang kawan mengadu,aku ade mslah ngn pak we aku,pak we aku ade mak we len...aku heran,cmnie die taw.kalau dh btul2 die ade mak we len.wat ape nk tggu lg.?sedarlh,takkan kmane pn hubngn 2.kalau itu lh skap pak we kau.tp mane bukti kau tduh pak we kau 2 ade awek len.so jgn tburu2 wat kptusan.kalau hbngan 2 msh dpt dslmatkn,truskan je.tp bringat,jgn tlalu menaruh harapan.jgn tlalu pcya sgt.bkn nk kta pak we kau jhat.aku ingatkan kau aje.aku dpt nasihat je.jgn dfkirkan sngat bnde 2.xde makne nye.kumbang bkn seekor.hdup msti enjoy,ingat Tuhan,stdy smart fwen.2 je lh erk.(khas wat kawan aku...fkir2 renung2.maaf kalau ada kata2 yg menyinggung.kamek madah ajak.yg dh pergi xkan kmbali ktk.yg dtg hargailh,ada hkmah dsbalik smuanya.).



Bicara kumula skali lg..tmenung sketika aku di daerah blog..bkali2 aku ulangi perbuatan yg sama,berulang kali ku memahami bngkisan entry seseorang nie.stiap kali aku mbelek2 warkah di entry nya.apakah aku manusia,jika kesakitan mampu mendekatkan aku kepada Nya.namun ktka shat walafiat,aku lupa apa makna nya aku dhdupkan ddunia ini,dan dhadiahkn malah dtmpatkn dlm jasad seorang manusia.pmulaan hdup bgi ku.sperti bru pandai merangkak,payahnya.ktka kecil,kta hnya mrengek,mrangkak bgtu mudah bgi kta.adakah itu dinamakan bmula nya khdupan.?atau bla sdah dwasa sbgni,kta mengenal apa itu dunia,thu itu dan thu ini.adakah ini jua 1 pmulaan khidupan.?

Bsyukur.aku hdup sdmikian rupa.bsyukurkah aku.?Alhamdullillah,ku panjatkan kesyukuran kpda Nya.namun setimpalkah blasan yg ku brikan dgn apa yg aku mliki skrang.biar ku nanti,mungkin antra kta pasti ada yg akan pergi dlu,.atau antara kta pasti akan dcuba,.atau ada jua yg bputus asa...
Sblum ptus dr Tuhan yg Esa,jgn kau bputus asa....

Ckuplh merepek aku mlm nie.






Hazel ...



No comments: