Wadah Madrasah Pengalaman: Ralat indeks prasangka...


Friday, January 23, 2009

Ralat indeks prasangka...

Pokok takkan bgoyang kalau angin xmeniup,namun skang nie.pokok bleh bgoyang kalau ada org yg goncangkan..ngerti ngak bpak2 ibuk2 skalian...

Aku xheran kalau dlm dunia moden nie org pcaye dgn bnde2 karut,bmoh itu ini,bmoh Salam,bomoh niyang rapik,amande lg lh.itu,ini,itu,ini.yg 2 dh adat dunia.kprcyaan tu pnting,yg plg pnting kta bserah kpda yg Maha pncipta sgala baik bruknya dtg dr Nya.tapi yg aku heran,yg aku plek,yg kusutkan pmikiran aku.dlm dunia yg smakin membangun nie,msh ada gak kutu2 yg bhasrat dengki,prasangka yg bkan2.apa kah jadahnya.mana pihak bkuasa.chewah...

Maju nya dunia krna pembangunannya,tggi nya nilai manusia kerna adatnya.jgn mbabi buta je nak kata org...ukur bju dbdan sndiri..mungkin bnda nie virus kot...hm,tulah xpakai antivirus dah kan bjangkit kat sluruh otak 2.wayar2 dah ptus.hehehe..nasihat aku,lapangkan lh dada,trma lh baik bruk org 2,dgn hti yg iklhas.kalau hndak menegur,ada cra nya...
Xgitu kawan2.






Hazel sekadar ratapan utk renungan kita bsma.



3 comments:

sue samuel said...

betul tu wan..kalu skadar nk menegor tp sndiri buat baik tk payah..ada tu tegor org lebih2 tp tk sedar diri sndiri tu lbih teruk..erk..apa yg aku merepek nih..

Wan_hazel said...

Yep btol 2.jgn lh hpokrit sgt kan.eh,hpokrit ke.hehehe.yg kne jg dri kte sndri.bkn org.jgn lh jg tpi kain org

technology said...

yangguo520
hongqigong
huangyaoshi
oyangfeng
zhangwuji