Wadah Madrasah Pengalaman: kebaikan dan keburukan study last minit


Sunday, April 4, 2010

kebaikan dan keburukan study last minit


Salam, ari nie dah ahad balik,besok dah isnin,hari malas datang balik. Kuliah start balik. . .

So, ari nie nak borak pasal pe erk. Hari ahad cuti gak ke dari update blog.??huhuhu...

Ahad ahad nie aku slalu fikir nak wat ape padahal assigment aku berlambak tunggu untuk disiapkan. Tapi aku malas nanti last minit buatlah..


Memandangkan aku dah sebut mengenai last minit nie, so skang aku nak cite pasal kebaikan dan keburukan segala kerja untuk last minit.


Yang pertama, pasal keburukan dulu erk,kita pasti akan terburu buru dan kerja kita semua tak teratur. Kalaw aku plak, aku suke study last minit, besok nak exam baru aku study malamnye. Kadang tu aku tak study malam, sebabnye aku slalu fikir, besok masih ada masa, dan aku pun slalu fikir jap agi arh, masih awal nie. So setengah jam lagi nak exam baru aku study.


Keburukan yang kedua plak, apa yang kita study tu tak semua masuk,kadang tu tak masuk semua, Omaigod wrong chapter.huh...


Aku pun tak taw lagi ape keburukan last minit study nie...biar je lah..


Ok,kebaikan last minit study plak, kebaikan nye, bagi aku lah, kite tak kan lupe apa yang kita study tadi, kalaw ape yang kite study masuk exam, tu best,semua soalan kita dapat jawab.


Kebaikan kedua plak, kita tak mengantok coz malam tadi tak study, tol tak?hehehe.


Kebaikan ketiga plak,tak payah fikir banyak banyak,kita tumpukan pada beberapa topik je.


Hm,aku pun tak pasti ape yang aku cakap nie, biarlah.


Bagi aku study last minit nie banyak sangat keburukan dari kebaikan.
Study last minit boleh, tapi mesti tahu semua mengenai semua topik yang kita dah study...
Study last minit aku memang tak galakkan sangat kat korang, fikirlah korang tak kan lah korang nak sekadar lulus je. Tol tak.. So study smart. Peace.



No comments: