Wadah Madrasah Pengalaman: Andai kita bisa..mengukur jalan hidup


Wednesday, July 28, 2010

Andai kita bisa..mengukur jalan hidup

.










Salam korang.








Bagi ku hari nie tak secerah hari yang lain, entah mungkin ini hanya apa yang kurasakan, terdiam membisu bukan hilang punca cuma tidak mahu bertelagah dengan Ad-din…tetapi mahu bertanya selayak layaknya dengan Al-Khalik.


Tabahku tak selebar senyumku, hinggakan aku biarkan luaran menjadi penghakiman. Langkah makin sayu makin lesu bertambah layu.


Tanpa sedar dalam tawa itu ada air jernih mengalir membasahi lembaran kenangan yang berlalu dalam kilasan memori yang menyinggahi kesendirian aku.


Betapa aku terlalu merindui insan yang pernah mencuri hati ini, menerbitkan kasih yang terlalu indah untuk ku kenang dan terlalu sakit untuk ku lupakan. Cukup menyakitkan bila rindu kadang mengejutkan aku dari lena yang sunyi. Sedangkan aku terlalu mengharapkan kenyataan dari dongeng yang tercipta . Terlalu mengharapkan semuanya tampak jasad dari khayal, hinggakan aku merasakan terlalu bahagia untuk mengenangkan segalanya.



Andai kita bisa..mengukur jalan hidup,sejauh mana perjalanan,mungkin kita tak kan melakukan kesilapan,tapi kita manusia..tak kan lari dari semua itu..namun kehidupan harus diteruskan…







.



10 comments:

♥ana j♥ said...

ehem...wan penah fall in love ek? hehe...

ASaDa RyutaRo said...

adoOo.. hari rabu tok spatutnya perlu hepi.. hehe =P

usah d kenang, karang melayang, bila melayang jiwa tak senang.. last2 meroyan..

redhakan dirinya bukan milikmu. yeah~

Candy Dandy said...

Betapa aku terlalu merindui insan yang pernah mencuri hati ini, menerbitkan kasih yang terlalu indah untuk ku kenang dan terlalu sakit untuk ku lupakan. Cukup menyakitkan bila rindu kadang mengejutkan aku dari lena yang sunyi. Sedangkan aku terlalu mengharapkan kenyataan dari dongeng yang tercipta . Terlalu mengharapkan semuanya tampak jasad dari khayal, hinggakan aku merasakan terlalu bahagia untuk mengenangkan segalanya.



suka ayat diatas . gramatis sungguh . :)

Wan_hazel said...

♥ana j♥

tak de lah..huhuhu

Wan_hazel said...

ASaDa RyutaRo

owh yeah..heheh...kacak2

Wan_hazel said...

Candy Dandy

hehehehe//tengs u..

kiwi said...

wan...kiwi x jmpe tmpt nk tggl cmmnt..huhu

Wan_hazel said...

ade kat bhgian atas sblah kanan tu

m.i.a said...

Semua perasaan yang kita ada ini pinjaman, sayang. Kalau hari ini, mata kita teringin menangis, nangislah sepuasnya. Mungkin nanti di masa hadapan, hujan takkan turun lagi.. Matahari panjang sahaja yang ada. Bagus kita mengenang, sedikit sebanyak memperbaiki kesilapan untuk hubungan yang akan datang.

nicely written honey. thumbs up!

Wan_hazel said...

tengs kak...tengs sesangat..hope lepas nie lebih tabah menghadapai dugaan,