Wadah Madrasah Pengalaman: lafaz yang tak terluah


Friday, July 30, 2010

lafaz yang tak terluah

.








Salam jumaat



Tidak kusangkal, setiap yang bernama manusia pasti menyimpan kemas sebaris ayat. Ayat yang boleh jadi sebuah hasrat, perasaan, keluhan ataupun ayat kaku yang tidak berinti apa-apa. Aku lagi pasti, ayat itu tidak sekali akan kalian luncurkan pada mana-mana telinga di dunia, walau ia sedang siaga mendengarnya.


Mengapa begitu tamak aku menyimpannya sendiri??? Adakah kerana aku tidak pasti apakah kesannya ayat ini kepada dunia di sekelilingku. Kerna kita kan punya rasa, namun tak bisa jua meramal apa yang ada di depan. Boleh jadi, sepotong ayat ini mampu mencarik jiwa dan meracun rasa .


kupunya juga sepotong ayat yang sebegitu. Lafaz ini mustahil terluah, tidak kutelan tidak kukunyah. Di bibir ia sedia terkunci dan membeku lidah. Sesekali, ada juga kunukilkan sebahagiannya dengan sedikit tinta. Kemudian, kurenyukkan semula dan diperbakulkan. Berkali-kali juga kurakamkan dan kudengarkan semula. Entah kenapa, aku lebih berbangga, malah bahagia, apabila aku dan Tuhan sedang saling menyimpan rahsia.


Fuh. Biar nyawa di hujung urat, biar hari bertemu akhirat, kata-kata ini adalah rahsia yang paling rahsia. Hanya aku dan Dia saja menggenggamnya.


Kalian punya juga kan, rahsia yang tidak diceritakan kepada sesiapa selain Dia?









.



18 comments:

~cik lala kismis~ said...

wan...
best en3 tuh...
nape wan pnye shoutbox xkuar??
adui da xley nk bw :(

Wan_hazel said...

ade shoutbox wan..lala kene tggu je ..klik je kat conteng2 tu..adelah shoutbox wan kua ..

ikiqzana said...

salam kenal wan.. mekasih la singgah d blog akk.

nice blog.

Bella Isabella said...

mne shoutbox nih...hurm hurm...cantik blog kamu....kite follow...

Wan_hazel said...

shoutbox wan ade kat sebelah atas belah kanan.."conteng conteng kat sini" klik je kat situ..hehehe

SayapLara said...

xbole conteng2 pon wan
nice blog wann....teruja dgn http://norlilovescake.blogspot.com/
hahaha..tengs singgah blog lara

Wan_hazel said...

lara bleh je conteng2 kat stu..klik je..nanti ade lah pop up cbox wan.....truja ngan ape tu???huhuu

SayapLara said...

kak norli dan cake nya
hehehe...buka melalui entry wan la
jap yea..bg lara 5min utk cerita ttg wan..bole yea

Wan_hazel said...

5minit utk cerita tentang wan.??tak faham lah lara..huhuhu...10 minit pun tak pe..heheheh

SayapLara said...

wann..new entry utk ditatap
=)

SayapLara said...

ada award utk wan..sila ambil

misyamissyou said...

teettt..ni komen tentang entry kamu..ade2..mesti ade..rahsia antara Dia dan aku..hmm..rasenye semua orang ade..whatever it is..be strong :) He's always with us..

Wan_hazel said...

misyamissyou

yep betul tu...tengs..

Wan_hazel said...

SayapLara

tengs....

kiwi said...

btol la..kiwi pn ad je yg x terluah..hanya Allah je thu...entah..biar jela x de spe thu...huhu..

Wan_hazel said...

betul tu kiwi..huhuhu...simpan je kan..

AiN Z said...

" kerna sekali cinta, aku tetap cinta " :) hehhehe

hiro said...

tak rock sgt