Wadah Madrasah Pengalaman: TV3 mohon maaf secara terbuka dibuletin Utama akibat menayangkan iklan raya yang memesongkan akidah


Sunday, September 5, 2010

TV3 mohon maaf secara terbuka dibuletin Utama akibat menayangkan iklan raya yang memesongkan akidah



.






Iklan Raya yang menyelitkan agama Budha dan kristian








TV3 mohon maaf secara terbuka dibuletin Utama akibat menayangkan iklan raya yang menjatuhkan maruah agama



Baru tadi Wan tengok kat buletin Utama..so harap benda nie tak akan jadi lagi lah k..Bagi yang membuat iklan tersebut..amat amatlah wajar insaf...Kita 1 Malaysia...so Isu isu agama mestilah dititik beratkan...

Dan bagi yang memboikot TV3 tu..dah tak yah lah k..korang nie pun satu...Asal ade bende yang buruk skit teruslah nak boikot boikot..Selama nie kite dapat taw berite pun dari TV3 kan..nak taw raya n puasa pun tengok TV3.

Tu lah orang slalu kate...

"bile satu keburukkan wujud seribu kebaikkan akan hilang"

Manusia semua buat Khilaf....

Setiap yang terjadi jadikan lah pengajaran k..


Sedangkan Nabi ampunkan umat...






.


.



20 comments:

blue gummy blogy said...

yea betul , mybe dyorg tak perasan kan ? harharhar

Wan_hazel said...

blue gummy blogy

a ah...tu lah...

aYaz said...

tulaa...
td kt buletin diorg dh ucapkan..
hrp2 pasni xde lg iklan berunsur camtuh..

- iam.biya - said...

semoga ni jadi iktibar wat kita kan, wan?

Wan_hazel said...

aYaz

wan harap sgt...n harap lepas nie pihak TV3 bukak skit mata n minda...

Wan_hazel said...

- iam.biya -

a ah..semoga isu agama dipandang tinggi

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

huhuhu~dats rite..mn aci kalau salah trus je nak boikat kan2?? yg penting kita blaja dri kesilapan..manusia ni mn da yg sempurna..:)

nairaariaa said...

terkejut gak tadi tetibe tv3 meminta maaf sbb telah myentuh sensitiviti...tp tak sempat tgk iklan tu kat tv...now da dpt...hee~ape2 pom i loike tv3.,..tak sempat nak boikot kot...huuu~

AinDeLuvlyangel said...

yup....penah tgk video ni kt facebook...
xpela...mungkin ade khilaf mase melontarkan idea ni..
jgn marah2....enjoy jek k ^___^
nk raya dh kn...
btw, selamat hari raya sifu wan ^________^

onethebomb! said...

asal baru perasan iklan nih yek,xpenah nmpak plak dkt TV..hehe..
mmg ada unsur punn

Wan_hazel said...

pRouD2byAyA♥♥♥

a ah yaya betul tu..manusia nie mane de yg buat betul je....

Wan_hazel said...

nairaariaa

takyah boikot2..naanti tak de TV3 camne nak tgk cite bez..ehhehe

Wan_hazel said...

AinDeLuvlyangel

hehehe slamat ari raya gak..huhuhu...

Wan_hazel said...

onethebomb!

tu lah kan..huhuhu

Almy said...

Orang dh mnx maaf, kita maafkan..diorang pon arap2 xkn bt dh cmni pasni...

Wan_hazel said...

Almy

yep betul tu....

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum, selamat berpuasa.

TV3 dah 26 tahun dalam dunia penyiaran, bak kata Naruto "dah akil baligh lah..." patutnya hal semacam ni dapat dielakkan dan sebarang iklan perlu ditapis sebelum dapat kebenaran utk siaran. Perlu juga libatkan seseorang yg mahir dalam bab hukum hakam Islam, sesuatu pihak yg ada ilmu agama Islam yg bukan kaki ampu.

Ada blogger tu agak marah dengan blogger yang memberi teguran pada TV3, dia kata buat artikel semata mata nak trafik aje. Tapi saya rasa ramai antara kita yg buat artikel teguran sebab atas rasa tanggungjawab sebagai muslim prihatin.

Kalau kita nak beri teguran pun dah dikatakan macam2, takkan nak biarkan aje, nnt depa tak sedaq salah silap. Asalkan teguran tu ada kebenarannya dan salah dapat dibuktikan.

Hal ini walau nampak kecil tapi bagi kanak2 dapat ke mereka berfikir panjang? Nnt jadi sesat dan tergelincir iman dan agama mereka pula. Kita sama2 lah betulkan diri masing2, rajin2 la baca buku2 agama Islam...

Wan_hazel said...

Ahmad Zaki

a ah betul tu bro...law kite biarkan je mesti iklan tu mash kat TV..bkn nak memboikot...Kan ke tak salah law kite tegur org sebab bnde tu salah kan...

Hal agama jangan buat main2...Blogger yang marah tu tak ade Agame kot...Law kite tak bersuara sapa lagi...Tak kan nak duk diam je

Whoda said...

yup betol tue..cume terkilan sbab macam dah xde idea lain ke nak wat smpai nak amek konsep kepercayaan agama lain..haisy2

Wan_hazel said...

Whoda

huhuhu..a ah lah..cam tak de idea lain lak..huhuhu