Wadah Madrasah Pengalaman: Ramadhan Ke Empatbelas_carilah mereka "penikmat garam" yang lebih berusia


Sunday, August 14, 2011

Ramadhan Ke Empatbelas_carilah mereka "penikmat garam" yang lebih berusia

.



Salam korang..

Hari nie ahad..Esok isnin..Cepatnya masa berlalu..Semakin kita menhampiri Syawal semakin resah yang Wan rasakan..Resah meninggalkan Ramadhan yang belum pasti kita akan dapat nikmati untuk tahun yang seterusnya...Resah dengan pelbagai dugaan yang semakin menyelubungi kehidupan..


Ahad nie tak de pape yang best...Biasa biasa je..Sakit perut salah makan kot..Pagi sampai petang Wan banyak habiskan masa kat group BBB..Seronok layan budak budak Blogger...Wan je lah yang bukan budak budak lagi..hehehe..Bapak bapak blogger kot.hahaha..Pagi tadi pun Wan ade wat Tutorial Slide Shoutbox Icon Swap edisi comel..Ramai lak yang dah wat..taksangka sambutan memberansangkan..eceh..ehehhe..Ramaikan yang dah guna..Wan lak rasa cam best je..Seronoklah orang guna apa yang kita wat..Best best.


Skang Wan dah watkan Doodle bermata biru..Tak taw lah comel ke tak bagi korang..Hope comel lah kan..Korang nak tak??kalau nak boleh je ambil..Sebelum ambik tu..leh tak klik Churp Churp Wan nie..ehhehe..nescafe-chilllah..


K lah korang...


Papai..





Berfikir aku setanak otak, tidak kering air didihnya tidak jua melimpah. Tidaklah cuak isu ini membuak buak. Tapi secubit rasa, lontaran persoalan dari kalangan kalian, bisa merungkai corak ribut sebelum bencana.


Aku bukanlah tabib cinta,apalah lagi doktor motivasi cinta. Dari sekecil masalah cinta hinggalah belenggu kehidupan, entah kenapa ditembak tembus kedalam telinga. Aku seperti sebuah pondok telefon, tempat bergayut sang perjaka meluah perasaan tentang cinta. Terkadang aku bimbang akan tutur kataku bisa menambah duka. Tapi,demi kawan sapa mahu lihat mereka derita. Tangan ini masih kuat untuk dipaut teman. Paling tidak,hati kalian bisa tenang,nanti carilah mereka "penikmat garam" yang lebih berusia.


Aku terdiam seketika, berfikir mengapa selalunya aku dicari saat kehilangan cinta..?. Saat kesedihan kalian merundum hati. Saat celaru bercambah duka. Mungkin diwajahku terlakar karya hati pengubat duka. Andai aku nanti siapa pula yang mendengar?atau adakah kalian bisa mendengar?




.






12 comments:

c i k a n a said...

wah, comel nye si gadis bermata biru.. hehehe.. betul ckp wan,resah nk tinggal ramadhan yg pnh kberkatan ni..yg blm pasti kita akan temuinya lg masa akan dtg..

smiley_ama said...

wan , len kali kalau org luah kat wan prob dorg , wan bagi ayat ni :

.:|♥ Saat Allah mencintai seseorang, tempat pertama menerima sentuhan itu adalah HATI(♥)

~> Disitulah Allah melenyapkan segala rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka, kemudian berganti dengan harapan dan keinginan untuk berubah menjadi insan berjiwa bersih. <~

:: Hati ini seolah berbisik ::

~♥~ Aku Tahu Bila ALLAH Mencintaiku, Iaitu Saat Aku Membenci Segala Kejahatanku...~♥~


haha , saje share . kot2 bole gune :)

Wan_hazel said...

c i k a n a


a ah cik anan...resh kan..minta2 kita dipjgkn umur...amin

Wan_hazel said...

smiley_ama

waaaa...terima kasih taw...terima kasih..leh lah wan share kat org2 yg slalu mrungut maslah nie..ehehhe

cik lina said...

penikmat garam!???
terlampau puitis la ayt tu~~hehe

Wan_hazel said...

cik lina


sgt puitis ke?/ehehhe..betullah kan..sapa yg lebih dulu makan garam..ehehe

super d0uble F :) said...

hurm.btol2..

dah masuk 2 minggu dah kita puasa kan ~

Dawia.Honeyputri said...

Quote tu betul2 boleh tinggi maknan nya.. s
emakin menghampiri Syawal, pasti hati seorang resah fikirkan yakni Ramadhan hadapan akan kunjung tiba buah seorang bergelar makhluk Allah..

Apepun semoga ibadah puasa wan diberkati Allah :)

Chuu Muqhlis said...

doodle mata biru pakai cntact lens hihi
so kawaii larh :D

Wan_hazel said...

super d0uble F :)

a ah..dah dua minggu dah..

Wan_hazel said...

Dawia.Honeyputri

tengs wia..wia pun sama gak..

Wan_hazel said...

Chuu Muqhlis
tengs taw..ehehhe